Visa resultat för omröstning: Håller du hastighetsbegränsningarna med hojen?

Antal röster
79. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Alltid

    6 7,59%
  • Oftast

    35 44,30%
  • 50/50

    22 27,85%
  • Oftast inte

    14 17,72%
  • Aldrig

    2 2,53%
Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 105

Ämne: Varannan MC-förare kör för fort

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    I tidningen idag stod det en stor rubrik "HÄLFTEN AV MC-FÖRARE KÖR FÖR FORT".
    I bildtexten till bilden under stod det ungefär så här med liten text "Hälften av alla motorcyklister överskrider hastighetsgränsen, men även ca hälften av bilosterna kör fortare än skyltad hastighet."

    Med andra ord är hela undersökningen vriden för att försätta MC-folket i dålig dager.. Jävla tramsande....

  2. #22
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Jo, 12 datainsamlingar och 2 litteraturstudier, ett par vaga slutsatser grundade på korrelation men inget vettigt antagande angående kausalitet så långt ögat kan se.
    Orale!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Tog en sväng på affären med hojen nu... och 50/50 stämmer bra, jag höll laglig fart hem iaf.

    Men enligt pollen har vi 2 lögnare bland oss.... Ge er till känna vetja!
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Tog en sväng på affären med hojen nu... och 50/50 stämmer bra, jag höll laglig fart hem iaf.

    Men enligt pollen har vi 2 lögnare bland oss.... Ge er till känna vetja!
    menar du att jag är lögnare som markerat alltid som svar. så måste jag faktiskt påpeka att det faktiskt är så. jag håller fartbegränsningarna av två orsaker dels har inte mina veteranare så mycket fartresurser å för det andra har jag inte bråttom, motorcykelåkning är för mig avkoppling jag jäktsar inte vad spelar det för roll om man kommer fram dit man ska några minuter senare. å jag är ingen lögnare

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311

    Humor min vän, Humor ! ......(och några smiley för att tydliggöra detta)



    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag läste i någon tidning för ett par veckor sen att 2 av 3 trafikanter körde för fort. om det även innefattade motorcyklister få ökar andelen bilister ytterligare en bit. Och faktiskt - jag tror på det!

    En fundering: Om man ser på hur folk respekterar en regel, vilken som helst, och majoriteten överträder som i detta fallet hastighetsgränsen - kan man inte då se det som en slags folkomröstning? OK, jag är väl lite av miljömupp själv men ser ju att den inte är riktigt realistiska hastighetsgränser ute på vägarna, dom är helt enkelt "trafikfarligt bra".
    Ove

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    I tidningen idag stod det en stor rubrik "HÄLFTEN AV MC-FÖRARE KÖR FÖR FORT".
    I bildtexten till bilden under stod det ungefär så här med liten text "Hälften av alla motorcyklister överskrider hastighetsgränsen, men även ca hälften av bilosterna kör fortare än skyltad hastighet."

    Med andra ord är hela undersökningen vriden för att försätta MC-folket i dålig dager.. Jävla tramsande....
    Detta är en helt vanlig dag inom media.
    Man kanske inte direkt ljuger, men man presenterar bara valda delar av hela sanningen så att totalintrycket av artikeln blir helt annorlunda..
    Detta sätt att presentera verkligheten är tyvärr det vanliga i all media idag!

    Vad undersökningen (som jag fö ska läsa idag) resulterar i, är skrivet i stjärnorna, men kanske det är en "trevare" inför ev nya regler för mc? Vem vet?
    Hk-begränsning? Regskylt fram, till plåtpolisernas glädje?
    Med tanke på vad förslaget om nya skrotningsregler för gamla bilar innehåller, kan man vänta sig vilken form av klåfingrighet som helst från våra styrande..
    Mc-åkare som kollketiv är tyvärr ett maktlöst särintresse som i allmänhetens ögon ofta kopplas till div "västbärare"

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Kan utan att skämmas erkänna att jag kör för fort,men man lär ju tänka till när och var det är lämpligt.30,50 vägar där är jag noga,vissa 70 vägar med.Men många fina kurviga vägar utanför tätbebyggt område som har 70 där kan man ju öka lite annars blir det ju ingen njutning i kurvorna,har ju ingen lust att leda hojen igenom böjarna.För att inte tala om alla 80 vägar som är byggda för 110,minst.Problem är ju att oftast så ska det åkas fort utan omdömme och där det inte är lämpligt och det är då det blir rubriker.Och sedan med dagens moderna bilar tex,hur i hel..te sitta och pluttra i 80,knappast.Men det gäller att tänka till.Som tex, om jag tar skotern och kör som en dåre på gångbanan bort till skoterleden så ser det illa ut och folk blir vansinniga,men plutrar jag lungt och fint så har jag aldrig mött en elak min.När man kommer till lämpligt ställe då gasar jag

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller med Engström. Det värsta i trafiken tycker jag är de utländska långtradarna som oftast kör en bit över hastighetsbegränsningen ( undrar om de manipulerat fartspärren?, vilket ju inte är så svårt). Har ofta fått en sådan hängande efter mig in mot Grums på E 18. När man har bägge backspeglarna fulla av en lastbilsfront känner man sig ganska liten. Finns det ingen statistik på hur fort utlänningarnas lastbilar körs? Polisen har ju svårt att kunna bötfälla dem eftersom en del har konstiga förarbevis tex. Att kunna göra en personkontroll, glöm det.
    50,70 och visa hänsyn utanför skolor borde var förare kunna göra, men där brister det även för många bilförare.
    Det verkar som om statistiken verkar vara vinklad så att det är farten som dödar. Om man går lite djupare, så kan man ju undra hur många mcförare som dödats av bilar, där kanske inte farten varit orsaken.

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det verkar som om statistiken verkar vara vinklad så att det är farten som dödar. Om man går lite djupare, så kan man ju undra hur många mcförare som dödats av bilar, där kanske inte farten varit orsaken.
    http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Forts...cksutveckling/
    Läs under rubriken Primärt krockvåld.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Mc-förare OSYNLIGA??
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 14:32
  2. Det går inte fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:54
  3. En dag som försvann fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 23:14
  4. Hmm... Fort men fel
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 16:13
  5. Fort, fort
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •