Visa resultat för omröstning: Håller du hastighetsbegränsningarna med hojen?

Antal röster
79. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Alltid

    6 7,59%
  • Oftast

    35 44,30%
  • 50/50

    22 27,85%
  • Oftast inte

    14 17,72%
  • Aldrig

    2 2,53%
Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 105

Ämne: Varannan MC-förare kör för fort

  1. #71
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Som sagt skitsnack har jag hört förr hörri ni,kom med nått ni begriper istället
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-22 klockan 23:28.

  2. #72
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    De utför hastighetmätningar med identiska laserinstrument som trafikpolisen använder så siffrorna ger en bra fingervisning vartåt det bär.

    De allra flesta med släp kör minst 90 km/h och det är inte sällan man ser svenskreggade tradare blåsa i 100 knyck. Från 80 till 90 ökar stoppsträckan med ca 10 meter, 60 ton och en oskyddad trafikant och katastrofen är ett faktum.

    Att de flesta yrkeschaufförer skulle bestå av lugna filbunkar till farbröder som lyssnar på Hank Williams och beskedligt tuffar fram i den högra filen på motorvägen låter som en fabel. Det kollektivet finns säkert men många har en förmåga att vilja skylta med tusen watt strålkastare och ljudhorn långt över smärtgränsen för mänskliga örat.
    Mycket skit ska man höra,men är van.Låter som du är ute på nätterna och lär dig vart som försigår så att du tex ska få nått att äta.Stanna i sängen istället.Har kört yrkesmässigt i 27år tror nog jag sett mer än du begriper.Jag vet man ska slå dövörat till när folk babblar om nått dom inte vet ett skit om,men svårt att hålla tyst ibland.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-22 klockan 23:42.

  3. #73
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Håller med dej helt och hållet!
    Yrkes chaufförer är den kategori i trafiken som visar minst hänsyn!
    ???vi har ju fullt upp med att rädda livet på andra klanthuven hela dagarna,visst rötägg finns bland oss tyvärr.Men dom flesta låtsas poliser som tex du är ju patetiskt,man blir mörkrädd.

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag håller med engström67. Stort respekt för lastbils folket. Jag har bla. "CE" kortet och körde lastbil före i tiden. Det är inte så lätt som många amatörer tror ibland. Speciellt inte i "överskyltad" Sverige. Här kan man se "70" och "90" skyltar växlas med jämna mellanrum på bara några hundra meter. Det är inte bara att släppa gasen lite och gasa på efter 100 - 200m. Det tar tid att få "fart" igen om man sitter i en lastbil.
    Jag har undrat många gånger på vad som kan hända i trafiken om alla lastbilar kör strikt efter gällande trafik regler.
    Men det finns klantar även i lastbilar.

    https://www.youtube.com/embed/oFkw5JFOmHk

  5. #75
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Men att använda blinkers tar väl inte så mycket bränsle ??????
    Det där läste jag inte

  6. #76
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Sedan gnäller man på att en annan spårar ur offtopic,men hur är det igentligen där ute?och dessutom komma med massa skitsnack om en yrkesgrupp.Synd att inte alla åkerier vore eniga och ställde undan sina fordon.Gud vad jag skulle skratta,och ställde upp gjorde jag direkt.vore ju kul att se landet stanna

  7. #77
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Sedan gnäller man på att en annan spårar ur offtopic,men hur är det igentligen där ute?och dessutom komma med massa skitsnack om en yrkesgrupp.Synd att inte alla åkerier vore eniga och ställde undan sina fordon.Gud vad jag skulle skratta,och ställde upp gjorde jag direkt.vore ju kul att se landet stanna
    Äh Engström. Det är inte så mycket att bry sig om. Det finns alltid folk som lever i tron att allt alltid bara ska fungera utan att inse att det funkar för att andra människor ser till att det funkar. Men det är som sagt lätt att sitta på läktaren och tala om hur matchen ska spelas.
    Ni tradarförare gör ett bra jobb och om alla förare oavsett fordon körde som ni skulle trafikverkets nollvision inte vara så långt borta.

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Håller med dig engström67. till 100% men ibland undrar jag vilka "klantar" kör i yrkestrafiken. Igår var jag "majat" mot ett vajer räcke av en blå buss från länstrafiken. Hände inte så mycket men det var nära. Aluminium låda på min F800GS gick åt h......!!!! (4300,-)

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    ... De allra flesta med släp kör minst 90 km/h och det är inte sällan man ser svenskreggade tradare blåsa i 100 knyck. Från 80 till 90 ökar stoppsträckan med ca 10 meter, 60 ton och en oskyddad trafikant och katastrofen är ett faktum. ...
    Av erfarenhet vet jag att mycket få "långtradare" håller hastigheten 100 km/t, de gånger jag sett det har det alltid varit ett utländskt registrerat fordon. (Kanske har de inte så hårda krav på maxfartspärr, men det vet jag inget om).

    Hur vet jag det? Jo av den enkla anledningen att jag kunnat köra om så gott som alla dessa fordon, då vägtyp och annat tillåtit detta. Jag körde då s.k. "turistbuss" och med dessa kan man komma upp till 100 km/t där maxfartspärren träder in, något enstaka exemplar har (av misstag?) ibland kunnat prestera 105 km/t.

    Så ditt påstående "...det är inte sällan man ser svenskreggade tradare blåsa i 100 knyck..." är helt fel. Om så vore hade jag aldrig kunnat köra om dem, vilket man alltid gjorde.

    Dessa lastbilsförare hjälper oftast till för att underlätta för en buss att komma förbi, på olika sätt, ofta genom att gå ut mot vägrenen en anings aning som ett tecken, eller genom en blink med körriktningsvisaren då de anser att det skulle gå bra att köra om. Dock släppte de aldrig på gasen - men det har jag full förståelse för.

  10. #80
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg

    Dessa lastbilsförare hjälper oftast till för att underlätta för en buss att komma förbi, på olika sätt, ofta genom att gå ut mot vägrenen en anings aning som ett tecken, eller genom en blink med körriktningsvisaren då de anser att det skulle gå bra att köra om. Dock släppte de aldrig på gasen - men det har jag full förståelse för.
    Min erfarenhet, som är hyfsat bra då jag kör ungefär 4000 mil per år runt om i Sverige, är att långtradarchaffisar är MYCKET bättre på att underlätta för oss andra än de flesta vanliga bilister. Det är lättare att köra om en tradare på landsväg än Svensson i sin Opel.

Liknande ämnen

  1. Mc-förare OSYNLIGA??
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 14:32
  2. Det går inte fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:54
  3. En dag som försvann fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 23:14
  4. Hmm... Fort men fel
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 16:13
  5. Fort, fort
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •