Visa resultat för omröstning: Håller du hastighetsbegränsningarna med hojen?

Antal röster
79. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Alltid

    6 7,59%
  • Oftast

    35 44,30%
  • 50/50

    22 27,85%
  • Oftast inte

    14 17,72%
  • Aldrig

    2 2,53%
Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 105

Ämne: Varannan MC-förare kör för fort

  1. #61
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    4 av 5 lastbilar kör för fort enligt en undersökning Motormännen har gjort, så vi är långt ifrån de svartaste fåren i trafiken. Statistiken för taxibilar vill jag inte ens tänka på...
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  2. #62
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    4 av 5 lastbilar kör för fort enligt en undersökning Motormännen har gjort, så vi är långt ifrån de svartaste fåren i trafiken. Statistiken för taxibilar vill jag inte ens tänka på...

    Felaktiga siffror.Hur har Motormännen mätt det? åkt bakom med personbil med felaktig hastighetsmätare?.Så här är det 98% av dom som kör för fort är utlänska chaufförer.Och 99.9 % av fallen så handlar det om 10 kmt för fort som är ett grymt brott.Alla lastbilar som säljs i Sverige är strypta vid 90, mer än hälften vid 80. 2% har laborerat med begränsare och däckstorlek för att få nån km till på mätarn,det är oseriösa åkerier.Många åkerier idag i Sverige tävlar internt om vem som kan köra snålast och då varje månad får belöning.Bränslekostnad och lön är den största utgiften idag och i tanke på dieselpriset och dåligt betalt för transporterna så gäller det att spara.Dom åkerier i Sverige idag som får nån krona över är få. Dom får nästan betala för att köra det vi alla ska ha i affärn eller industrin.Men är ju alltid lätt att hacka på oss.Skulle vilja ta med en från motormännen en vecka så skulle dom få se vad det handlar om,eller den person som inte vet vad den pratar om.Kanske blir lite OT men blir så förbannad när det alltid ska hackas på oss yrkeschaufförer i alla sammanhang.Ingen,ingen kan påstå att jag har fel,bara rent skitsnack isåfall.

  3. #63
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Felaktiga siffror.Hur har Motormännen mätt det? åkt bakom med personbil med felaktig hastighetsmätare?.Så här är det 98% av dom som kör för fort är utlänska chaufförer.Och 99.9 % av fallen så handlar det om 10 kmt för fort som är ett grymt brott.Alla lastbilar som säljs i Sverige är strypta vid 90, mer än hälften vid 80. 2% har laborerat med begränsare och däckstorlek för att få nån km till på mätarn,det är oseriösa åkerier.Många åkerier idag i Sverige tävlar internt om vem som kan köra snålast och då varje månad får belöning.Bränslekostnad och lön är den största utgiften idag och i tanke på dieselpriset och dåligt betalt för transporterna så gäller det att spara.Dom åkerier i Sverige idag som får nån krona över är få. Dom får nästan betala för att köra det vi alla ska ha i affärn eller industrin.Men är ju alltid lätt att hacka på oss.Skulle vilja ta med en från motormännen en vecka så skulle dom få se vad det handlar om,eller den person som inte vet vad den pratar om.Kanske blir lite OT men blir så förbannad när det alltid ska hackas på oss yrkeschaufförer i alla sammanhang.Ingen,ingen kan påstå att jag har fel,bara rent skitsnack isåfall.
    Jag tycker att yrkeschaffisar är bland det coolaste vi har på vägarna. Jag ser ofta vanliga bilister köra på alla möjliga konstiga sätt i närheten av en långtradare, men han eller hon som kör långtradaren behåller nästan alltid lugnet. Inget tutande, inget blinkande med helljus. Bara lugn och ro.

    Jag har ofta varit en av de bilister som kan bli lite hetsiga, men har de senaste åren bestämt mig att vara som yrkesfolket i trafiken. Att ta det lugnt och inte hetsa upp mig. Och det har gjort att det blivit en hetskille mindre på vägarna.
    Senast redigerat av Jourtjänst den 2012-11-22 klockan 09:31.

  4. #64
    Jag har inget att säga om lastbilschaufförernas körsätt förutom de från Ryssland och baltstaterna. Svenska långtradare ser man ytterst sällan köra i kolonn med 20 meters lucka däremot verkar detta vara den gängse formering för ryssar, polacker, britter och balter. Omöjligt att köra om en karavan på fyra långtradare på vanliga vägar och betydligt svårare på 2-1 vägar.
    Men jag kör å andra sidan sällan om nu för tiden. Det var bara att köpa en Passat 1,8t från 01 som i bästa fall drar 0,9 liter milen. Ska jag börja köra om också är det bara att lägga på 2 dl till och så kul är det inte att köra bil

  5. #65
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Felaktiga siffror.Hur har Motormännen mätt det? åkt bakom med personbil med felaktig hastighetsmätare?.Så här är det 98% av dom som kör för fort är utlänska chaufförer.Och 99.9 % av fallen så handlar det om 10 kmt för fort som är ett grymt brott.Alla lastbilar som säljs i Sverige är strypta vid 90, mer än hälften vid 80. 2% har laborerat med begränsare och däckstorlek för att få nån km till på mätarn,det är oseriösa åkerier.Många åkerier idag i Sverige tävlar internt om vem som kan köra snålast och då varje månad får belöning.Bränslekostnad och lön är den största utgiften idag och i tanke på dieselpriset och dåligt betalt för transporterna så gäller det att spara.Dom åkerier i Sverige idag som får nån krona över är få. Dom får nästan betala för att köra det vi alla ska ha i affärn eller industrin.Men är ju alltid lätt att hacka på oss.Skulle vilja ta med en från motormännen en vecka så skulle dom få se vad det handlar om,eller den person som inte vet vad den pratar om.Kanske blir lite OT men blir så förbannad när det alltid ska hackas på oss yrkeschaufförer i alla sammanhang.Ingen,ingen kan påstå att jag har fel,bara rent skitsnack isåfall.
    De utför hastighetmätningar med identiska laserinstrument som trafikpolisen använder så siffrorna ger en bra fingervisning vartåt det bär.

    De allra flesta med släp kör minst 90 km/h och det är inte sällan man ser svenskreggade tradare blåsa i 100 knyck. Från 80 till 90 ökar stoppsträckan med ca 10 meter, 60 ton och en oskyddad trafikant och katastrofen är ett faktum.

    Att de flesta yrkeschaufförer skulle bestå av lugna filbunkar till farbröder som lyssnar på Hank Williams och beskedligt tuffar fram i den högra filen på motorvägen låter som en fabel. Det kollektivet finns säkert men många har en förmåga att vilja skylta med tusen watt strålkastare och ljudhorn långt över smärtgränsen för mänskliga örat.
    Senast redigerat av Motormannen den 2012-11-22 klockan 12:55.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  6. #66
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Felaktiga siffror.Hur har Motormännen mätt det? åkt bakom med personbil med felaktig hastighetsmätare?.Så här är det 98% av dom som kör för fort är utlänska chaufförer.Och 99.9 % av fallen så handlar det om 10 kmt för fort som är ett grymt brott.Alla lastbilar som säljs i Sverige är strypta vid 90, mer än hälften vid 80. 2% har laborerat med begränsare och däckstorlek för att få nån km till på mätarn,det är oseriösa åkerier.Många åkerier idag i Sverige tävlar internt om vem som kan köra snålast och då varje månad får belöning.Bränslekostnad och lön är den största utgiften idag och i tanke på dieselpriset och dåligt betalt för transporterna så gäller det att spara.Dom åkerier i Sverige idag som får nån krona över är få. Dom får nästan betala för att köra det vi alla ska ha i affärn eller industrin.Men är ju alltid lätt att hacka på oss.Skulle vilja ta med en från motormännen en vecka så skulle dom få se vad det handlar om,eller den person som inte vet vad den pratar om.Kanske blir lite OT men blir så förbannad när det alltid ska hackas på oss yrkeschaufförer i alla sammanhang.Ingen,ingen kan påstå att jag har fel,bara rent skitsnack isåfall.
    Men att använda blinkers tar väl inte så mycket bränsle ??????
    Jan

  7. #67
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Jag satt och lyssnade på radion för några dagar sedan och då intervjuade de en man som var ansvarig för fartkamrorna,då sa han att transportstyrelsen hämtade sin statistik angående antalet fordon,hastighet m.m via fartkameran och då är det inte så konstigt att det blir låga värde på allt utom motorcyklar

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Jag satt och lyssnade på radion för några dagar sedan och då intervjuade de en man som var ansvarig för fartkamrorna,då sa han att transportstyrelsen hämtade sin statistik angående antalet fordon,hastighet m.m via fartkameran och då är det inte så konstigt att det blir låga värde på allt utom motorcyklar
    ...för fartkamerorna mäter väl ALLTID hastgheterna just av den anledningen???
    Även om de inte jobbar fullt ut, dvs plåtar "fortkörande"

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    ...för fartkamerorna mäter väl ALLTID hastgheterna just av den anledningen???
    Även om de inte jobbar fullt ut, dvs plåtar "fortkörande"
    Löjligt att snacka om hastigheten förbi kamerorna. Den skulle tas mellan kamerorna i stället.
    Hur många bilister håller rätt hastighet där? Tror att de är likvärdiga.mcåkarna.

  10. #70
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    De utför hastighetmätningar med identiska laserinstrument som trafikpolisen använder så siffrorna ger en bra fingervisning vartåt det bär.

    De allra flesta med släp kör minst 90 km/h och det är inte sällan man ser svenskreggade tradare blåsa i 100 knyck. Från 80 till 90 ökar stoppsträckan med ca 10 meter, 60 ton och en oskyddad trafikant och katastrofen är ett faktum.

    Att de flesta yrkeschaufförer skulle bestå av lugna filbunkar till farbröder som lyssnar på Hank Williams och beskedligt tuffar fram i den högra filen på motorvägen låter som en fabel. Det kollektivet finns säkert men många har en förmåga att vilja skylta med tusen watt strålkastare och ljudhorn långt över smärtgränsen för mänskliga örat.
    Håller med dej helt och hållet!
    Yrkes chaufförer är den kategori i trafiken som visar minst hänsyn!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Mc-förare OSYNLIGA??
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 14:32
  2. Det går inte fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:54
  3. En dag som försvann fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 23:14
  4. Hmm... Fort men fel
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 16:13
  5. Fort, fort
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •