Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: identifiering av gamla delar

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Den som väntar på nåt gott…

    Här ser man motornumret på denna HD-motor: 21J och 6077 samt magnetens effekt: 2–18 W. Det här är en HD-motor från 1921, cylindrarna har svärfar låtit förnickla, jag tog kort på dem med som står på en hylla. På högersidan borde det stå ”Harley-Davidson Milwaukee” på kåpan.

    Så jag tror du har en -21:a HD, Indianen vet jag inte riktigt vilken årsmodell det är men det kanske står i dina papper. Eller ja, borde stå.


    Japp det står "Harley-Davidson MilwaukeeU.S.A" på kåpan.

    Jag har också funderat på att göra någon form av prynadsak av motorn, har inte så stor användning av den annars.

    Stort tack för engagemanget, det var intressant att få ta del av bilderna! -21 var faktiskt lite äldre än jag trodde...

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av harleyram Visa inlägg
    Japp det står "Harley-Davidson MilwaukeeU.S.A" på kåpan.

    Jag har också funderat på att göra någon form av prynadsak av motorn, har inte så stor användning av den annars.

    Stort tack för engagemanget, det var intressant att få ta del av bilderna! -21 var faktiskt lite äldre än jag trodde...
    Jag vet att det finns folk som gjort soffbord av ett V8-block men en HD-motor är så liten, men kanske en blomkruka i trädgården? Alt kan du kanske kränga iväg grejerna på veteranmarknader. Indianen kan vara värd lite då det finns gamla papper på den, blir lättare för nästa ägare att registrera in den igen. Jag förmodar att det är gamla reg-numret på den än.

    Lycka till med grejerna.

  3. #13
    CKn
    Gäst
    Svårt att säga då det är en liten bild, men Indianen ser ut att vara en Scout. Har den stickaxel som främre motorfäste är det en 1928. Vill ej medverka till att trissa upp priserna på renoveringsobjekt, men den är värd tämligen mycket, kan jag säga. Motornumret på en tidig 1928 Scout börjar på CG (600 cc) eller CGP (750 cc). Den avlöstes en bit in på året av en ny modell, som brukar kallas 101 Scout och har motornummer som börjar på DG eller DGP, senare år EG/EGP. Den har en längre ram med batteriet instoppat mellan växellådan och bakskärmen. De hade inget särskilt ramnummer i likhet med andra USA-mc från den här tiden, utan det var motorn som var identitetsbärare.
    Det här utförandet tillverkades t.om. 1931 med några smärre ändringar.

    Christer

  4. #14
    Earlyshovel
    Gäst
    Riktigt kul att se att det fortfarande finns orörda objekt .På HD - 1921 borde ramnummret sitta i närheten av tankfästena men det kan också vara så att det saknas helt. Min JD 1200 1929 saknar ramnummer så på den så har endast motornummret varit ID, båda dina objekt är riktigt bra renoveringsobjekt. Hör av dig om du vill sälja.
    Kenneth

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    1
    Trevliga cyklar och verkar ju vara bra objekt. Är något av det du har till salu?
    Hör gärna av dej.

    mvh/Peter.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    göteborgs o bohus län
    Inlägg
    2

    Harley Davidson

    Citat Ursprungligen postat av harleyram Visa inlägg
    Hej, jag skapar en tråd för att få reda på om det är lönt att spara på en del gamla grejer som står på min föräldragård:

    Hade varit kul om någon kunde identifiera HD-ramen och motorn. Jag har tittat runt lite och då insett att det kanske inte är något större värde i de prylarna men det hade varit kul att få reda lite om dem och om det är lönt att spara dem. (lite som antikrundan det här )

    motorn har ett par nummer på sig: 21F 6784 och vid sidan av står det 2-18 w.

    Motorcykeln är en indian och jag tror att det är en sidovagn till den på ena bilden. Jag inser att den kan ha ett visst värde och den är hyfsat komplett. Någon som känner igen väskorna på sista bilden? Kan de tillhöra hd:n eller indianen? De andra två prylarna på bilden är två "limpor" någon som känner igen dessa eller vet om de tillhör nämnda motorcyklar?

    Har mer smådelar som hade varit bra att få identifierade, kanske någon kunnig person här som är villig att hjälpa mig med det om jag hystar upp lite kort? Alla delar ligger i en salig röra här och jag vet inte vad som är bra mc-delar och vad som är skrot, kan inte så mycket själv om motorcyklar....
    Hej! Jag håller på med att samla på mig delar till en renovering och är intresserad av att komma i kontakt med någon som har delar att avvara/sälja allt av intresse då jag inte har så mycket och mycket är dåligt. Som sagt är i behov av det mesta kan någon hjälpa mej så är jag tacksam. Med vänlig hälsning: Oldbike

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    göteborgs o bohus län
    Inlägg
    2
    Hej! Jag håller på med att samla på mig delar till en renovering och är intresserad av att komma i kontakt med någon som har delar att avvara/sälja allt av intresse då jag inte har så mycket och mycket är dåligt. Som sagt är i behov av det mesta kan någon hjälpa mej så är jag tacksam. Med vänlig hälsning: Oldbike

  8. #18
    Någon som vet vad detta kan tänkas vara för något?

    http://delar.imgur.com/all/

  9. #19
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Länken fungerar inte.
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Identifiering, vad är detta?
    Av Jonmatti i forum Veteran
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2021-03-14, 09:45
  2. Behöver hjälp med identifiering
    Av Likstupet i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-05-01, 21:45
  3. Brustna delar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 07:41
  4. delar som styre mm....
    Av mean.streak i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 22:03
  5. Doktorbesök, nya mc-delar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 22:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •