Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 52

Ämne: Hojen träff-mcmässa 2013

  1. #31
    Hondamannen
    Gäst
    Nja det hade varit lätt anordna. Det var bara att säga en viss tid varje dag vid hondas monter. Svårare än så var det inte.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Igår var jag på ICA och de hade en ostpaj i samma storlek som på MC mässa för 19,90,- På mässa såldes 1/8 bit av samma paj för 89,- (dvs. 712,- för hela pajen - alltså ca 3500% dyrare än på ICA) Alla bara betalar och ingen protesterar. Tror att det kan hända bara i Sverige.
    Senast redigerat av jtr den 2013-01-29 klockan 16:59.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Igår var jag på ICA och de hade en ostpaj i samma storlek som på MC mässa för 19,90,- På mässa såldes 1/8 bit av samma paj för 89,- (dvs. 712,- för hela pajen - alltså ca 3500% dyrare än på ICA) Alla bara betalar och ingen protesterar. Tror att det kan hända bara i Sverige.
    Vad jag förstår så var handlarna där för att tjäna pengar, och det var fritt att köpa eller låta bli. ICA förlora inte heller på sina pajer.
    Jan-Olov

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Vad jag förstår så var handlarna där för att tjäna pengar, och det var fritt att köpa eller låta bli. ICA förlora inte heller på sina pajer.
    Det enda som är billigare är prylar till hojen

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Vad jag förstår så var handlarna där för att tjäna pengar, och det var fritt att köpa eller låta bli. ICA förlora inte heller på sina pajer.
    Om du tycker att ca 700,- för en enkel paj är helt OK då tjänar du säkert bra penning på ditt jobb. Jag ville bara säga att det finns otroligt många vanliga människor som får inte ens 700,- (netto) ihop för heldags arbete. Men strunt samma - inte mina problem. Jag köpte den aldrig.

    P.S. Jag var bara nyfiken på - hur mycket kan enkla varor kosta innan folk börjar reagera.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Helt rätt Engström

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Igår var jag på ICA och de hade en ostpaj i samma storlek som på MC mässa för 19,90,- På mässa såldes 1/8 bit av samma paj för 89,- (dvs. 712,- för hela pajen - alltså ca 3500% dyrare än på ICA) Alla bara betalar och ingen protesterar. Tror att det kan hända bara i Sverige.
    Råvaror 20:- + 5 minuter hantverk + vänta en halvtimma på att ugnen ska göra sitt = 3 pajer.

    Billigast och faktiskt godast om man gör själv, dyrare att köpa färdigt och vill man äta ute så får man betala ordentligt + moms.
    Ove

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Om du tycker att ca 700,- för en enkel paj är helt OK då tjänar du säkert bra penning på ditt jobb. Jag ville bara säga att det finns otroligt många vanliga människor som får inte ens 700,- (netto) ihop för heldags arbete. Men strunt samma - inte mina problem. Jag köpte den aldrig.

    P.S. Jag var bara nyfiken på - hur mycket kan enkla varor kosta innan folk börjar reagera.
    Jag säger inte att det är ok men man väljer själv köpa eller låta bli. Valet är att ta mackor med sig det blir billigast.
    Om man går och kollar på sådant som höga priser när man är på mässa för att ha en kul dag så förstör man nöjet för sig själv, det är bara att strunta i det och gå vidare.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2013-01-29 klockan 23:15.
    Jan-Olov

  9. #39
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag säger inte att det är ok men man väljer själv köpa eller låta bli. Valet är att ta mackor med sig det blir billigast.
    Om man går och kollar på sådant som höga priser när man är på mässa för att ha en kul dag så förstör man nöjet för sig själv, det är bara att strunta i det och gå vidare.
    Kan vara kul att spana in rövarpriser oxå.

  10. #40
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Kan vara kul att spana in rövarpriser oxå.
    Inte många som gnäller när dom är på krogen och dricker bärs för 60kr som kostar en 10,a på bolaget

Liknande ämnen

  1. GlassTouring (Hojen-träff)
    Av pewa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 177
    Senaste inlägg: 2018-12-11, 13:36
  2. MC träff på Klacken?
    Av jtr i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 23:34
  3. Hojen-träff 21-23/9
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 14:14
  4. hojen träff
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 14:18
  5. Mc-träff
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •