Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 48

Ämne: Hur finner jag hojkompisar i min ålder?

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    Hur finner jag hojkompisar i min ålder?

    Ja, som rubriken lyder. Har ni några bra tips på hur jag kan finna hojkompisar? Har fått tipset att gå med i en klubb vid namn Ekenäs Touring MC. Verkar dock som att största delen av medlemmarna är 50-åriga gubbar, inte så kul att alla är ca 30 år äldre än mig. Som tjej tycker jag också det är synd att det verkar vara få tjejer här i trakten som kör istället för att bara åka med. Skulle gärna se att det vore mera blandat dvs både tjejer, killar, gubbar och tanter.

  2. #2
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Köra tillsammans med nya människor gör ju att man träffar ytterligare nya bekantskaper om man är lite framåt, kanske åka på några träffar osv

  3. #3
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3 Visa inlägg
    Köra tillsammans med nya människor gör ju att man träffar ytterligare nya bekantskaper om man är lite framåt, kanske åka på några träffar osv
    Detta tror jag är ett bra tips, jag är ny på hojåkande men att åka på olika grejer är verkligen kul och man träffar hela tiden nytt folk. Jag är gubbe dock men jag har sett yngre oxå ;-)

  4. #4
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Detta tror jag är ett bra tips, jag är ny på hojåkande men att åka på olika grejer är verkligen kul och man träffar hela tiden nytt folk. Jag är gubbe dock men jag har sett yngre oxå ;-)
    Menade inte att vara elak. Gubbar är väl helt ok, men är det gubbar i flock så tenderar det bli en viss jargong dvs vem är starkast, bäst, snyggast och har mest bira i kylen

  5. #5
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51
    Du får nog räkna med att majoriteten av oss som kör hoj är över 50 bast. Fast jag kan trösta dig med att de flesta av oss nog é ganska barnsliga
    Jag håller med dig att det är ett problem att medelåldern på nordiska knuttar är väldigt hög. Här i Finland borde nyrekrytering av yngre förare kunna gå relativt bra om vi kunde få igång en lika aktiv organsisation som SMC är i Sverige. Finland har ju alltid haft (procentuellt sett) betydligt flera mopedister än Sverige. Ni yngre knuttar skulle kunna göra en stor rekryteringsinstats för att föryngra motorcyklistkåren men till det behövs det resurser som Smoto inte verkar kunna/vilja avsätta. Men den diskusionen hör nog till ett annat forum

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Menade inte att vara elak. Gubbar är väl helt ok, men är det gubbar i flock så tenderar det bli en viss jargong dvs vem är starkast, bäst, snyggast och har mest bira i kylen
    Felfelfel! Riktiga gubbar har slutat stila med att vara starkast för den sanningen är alltför uppenbar. Bäst, ja det är vi väl alla och i alla åldrar. Öl, passar nog inte så bra för man blir bara kissnödig och ska det vara så ska den helst inte vara för kall för då smakar den inget.

    Du tänker nog på såna där medelålders som vill vara yngre än dom egentligen är...
    Ove

  7. #7
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Menade inte att vara elak. Gubbar är väl helt ok, men är det gubbar i flock så tenderar det bli en viss jargong dvs vem är starkast, bäst, snyggast och har mest bira i kylen

    Här är gubbar i flock
    http://www.youtube.com/watch?v=vksdB...embedded#at=34


    .
    Senast redigerat av Markus den 2013-01-15 klockan 22:46.
    Don't grow up, it's a trap!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Yiiha! Den var bra! Tror alla var 60+:are...
    Ove

  9. #9
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Härligt klipp. Den ena gubben påminner om min morfar som gick bort väldigt oväntat i våras (jag fann honom hemma vid lunchbordet en vecka före examen). Han visste vad som var viktigt i livet och det försökte han lära oss barnbarn också. Känns underligt att säga det, men det känns skönt att veta att han fick sin sista önskan uppfylld och det var att inte behöva tillbringa sin sista tid instängd i något grått och trist ålderdomshem eller sjukhus.

  10. #10
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Felfelfel! Riktiga gubbar har slutat stila med att vara starkast för den sanningen är alltför uppenbar. Bäst, ja det är vi väl alla och i alla åldrar. Öl, passar nog inte så bra för man blir bara kissnödig och ska det vara så ska den helst inte vara för kall för då smakar den inget.

    Du tänker nog på såna där medelålders som vill vara yngre än dom egentligen är...
    Klockrent haha

Liknande ämnen

  1. Vart finner jag chassinummret?
    Av axel br2 i forum Veteran
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-19, 14:35
  2. Var finner man res.delar till yamaha
    Av lasse.e i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:23
  3. den som söker han finner
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 23:18
  4. MC Däck (ålder)
    Av Linnex i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 07:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •