Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Köpråd ER-6n

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Gillar du ER6N och har bestämt dig så ska du naturligtvis titta närmare på hojen och göra en bedömning över vanliga och ovanliga fel som existerar på de flesta hojar.Skulle några tidigare nämnda fel dyka upp som du blivit ombedd att skita i så kan du ju ta kontakt med dessa experter i ämnet på forumet.LOL.

    Ha en go dag Tjita1 och lycka till med ditt hojköp.
    Jepp,eller så skiter man att köpa hojen och tittar på en annan modell som man verkligen också vill ha tills man läser i ett forum att grejsimojsmojängen kan krackelera i nedre flänsarmsmunstycket för det har det gjort på en hoj i mesopotamien 1863.
    Nä, bestäm modell du vill ha titta på forum på "vanliga" brister och kolla upp dom innan köp men titta först och främst på skicket i helhet. Räkna sen med att precis vad som helst kan gå sönder för så är det med maskiner av alla de slag.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Tills man läser i ett forum att grejsimojsmojängen kan krackelera i nedre flänsarmsmunstycket för det har det gjort på en hoj i mesopotamien .....

    Exakt så är det

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Det vart inget. Får inte låna några pengar just nu. Det får vänta till våren, så får jag spara så ryker om bankkontot här i vinter.. Synd bara, för jag har väl glömt hälften innan jag får sätta mig och köra igen..

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    I senaste numret av Allt om MC (nr 10-11) finns det lite tips om begagnat, olika hojmodeller förstås men kanske kan vara värd att läsa i höstmörkret. Tidningen har väl kanske inte hunnit till butik än. Tänkte jag kunde tipsa lite om en artikel i den om det kan vara av intresse.

    Sen var det provkörning av Ducati, Tiger 1050 och Kawasaki Versys 1000. Intressant, gissa vilken som vann testet.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Prenumererar på den, så det är lugnt.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Det vart inget. Får inte låna några pengar just nu. Det får vänta till våren, så får jag spara så ryker om bankkontot här i vinter.. Synd bara, för jag har väl glömt hälften innan jag får sätta mig och köra igen..
    Trist men egentligen bara bra. Har själv slutat att låna till kapitalvaror för flera år sedan och sparar istället ihop till grejerna. Mycket bättre än att dra på sig lån som man sedan dras med i flera år och också lönsammare i längden.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Trist men egentligen bara bra. Har själv slutat att låna till kapitalvaror för flera år sedan och sparar istället ihop till grejerna. Mycket bättre än att dra på sig lån som man sedan dras med i flera år och också lönsammare i längden.
    Instämmer! Låna till mc är helt galet. Köp hellre en riktigt billig och spara under tiden. Det finns faktiskt väldigt körbara maskiner för väldigt små pengar. Några år på nacken och några repor eller omlackerade i fel färg(oftast svart) så sjunker priset till nästan inget. Köp billigt och kör ett par år så finns kanske pengarna sen.
    Ove

  8. #28
    Lånat pengar har jag endast gjort till bilköp, och huset. Att köpa mc hör inte till det som är helt nödvändigt så det skall sparas till. Jag mins att det var en lumpakompis som ville låna till att gå ut och supa men jag nekade, han skulle sticka kniven i mig sa han men det har han nog glömt. Så jag har samma åsikt i dag som då. Det är skitlätt att hamna i en lånekarusell som är svårt att komma ur. Det är kanske en gammaldax åsikt men så man är fostrad och det sitter i.
    Jan-Olov

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Lånat pengar har jag endast gjort till bilköp, och huset. Att köpa mc hör inte till det som är helt nödvändigt så det skall sparas till. Jag mins att det var en lumpakompis som ville låna till att gå ut och supa men jag nekade, han skulle sticka kniven i mig sa han men det har han nog glömt. Så jag har samma åsikt i dag som då. Det är skitlätt att hamna i en lånekarusell som är svårt att komma ur. Det är kanske en gammaldax åsikt men så man är fostrad och det sitter i.
    Mycket lovvärda tankar. Det är åt helvete för lätt att hamna i skuldfällan och köpa en ny hoj tex. Bara för att kompisarna har nytt. Snacka om att locka folk med att räntan är låg. Men hur vet man sin ekonomiska situation om flera år då man fortfarande skall betala av. Köp billigt i början. Kan du då inte spara till en ny hoj, så har du heller inte råd att köpa en på avbetalning heller.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag har nog lånat till det mesta, bilar, motorcyklar, hus, lägenheter, utlandsresor.... helt enkelt för att jag räknat med att kunna betala tillbaka allt på rimliga tider och erbjudandet har varit här och nu.

    Jag är nu 37 år allt är betalt utom huset och lägenheten, (det tar lite tid att betala bort en miljon), men jag har inte ångrat en gång att jag lånat pengar, visst kostar det att låna, det är ju bankernas affärside, men vem säger att jag kommer bli 50 eller 60 eller 70 osv. jag lever här och nu.. idag vill jag ha det.... inte när jag sitter som ett kolli på hemmet med en massa konstiga sjukdomar och nedsatt rörlighet.
    Min far sparade sig igenom hela livet, han skulle ha en "bra pension".... grattis pappa, du blev 61 och dog av ALS! tack för arvet, dom pengarna du sparat ihop hela livet tog almänna arvsfonden hand om, och det lilla jag fick, det tog slut ganska fort!

    Vill du ha det? har du råd med avbetalningen? (även om du hamnar i en ekonomisk formsvacka) så tJöP !
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Köpråd XT660x
    Av brittaspjut i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-19, 18:38
  2. Köpråd Daytona / CBR
    Av reidefors82 i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-03-19, 15:31
  3. Köpråd ?
    Av lassebe i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 10:03
  4. Köpråd!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Offroad
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 16:43
  5. Köpråd 80 cc KTM
    Av KTMFt i forum Offroad
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 00:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •