Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Köpråd ER-6n

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Nån koll på mer exakt var dessa ramsprickor förekommer, så man kan hålla ett öga?
    Ovanliga fel men har som sagt var drabbat några ägare.Sprickor i ramen har upptäckts vid bla infästningspunkter för bultar på ramen.

    Klicka direkt på nedanstående länk eller högerklicka och ladda ner pdf filen på din dator.

    http://homepages.slingshot.co.nz/~sh...me%20Issue.pdf

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Gillar du ER-6: så skall du definitivt köpa en.
    Den absolut bäst säljande hojtypen sen den kom 2006, varje år.
    På ett sånt här forum är det lätt att börja prata vad som är fel, sällan vad som är bra. Det är felen som man "hört att dom finns" utan att ha egentlig egen erfarenhet av hojen.
    Sprickorna hände tydligen i Frankrike och Italien.
    På ER-6 tråden på Sporhoj .com finns det att läsa (348 sidor f.n.) 348 sidor i Sverige var hittar du ett sånt intresse..?
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...E5den/page348&
    //Håkan

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Gillar du ER-6: så skall du definitivt köpa en.
    Den absolut bäst säljande hojtypen sen den kom 2006, varje år.
    På ett sånt här forum är det lätt att börja prata vad som är fel, sällan vad som är bra. Det är felen som man "hört att dom finns" utan att ha egentlig egen erfarenhet av hojen.
    Sprickorna hände tydligen i Frankrike och Italien.
    På ER-6 tråden på Sporhoj .com finns det att läsa (348 sidor f.n.) 348 sidor i Sverige var hittar du ett sånt intresse..?
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...E5den/page348&
    //Håkan
    Håller med. Det spelar ingen roll vilken hoj man väljer, alla har något fel som med största sannolikhet INTE uppstår. FJR fick rykte om sig att kardanen ofta gick sönder. I verkligeheten rörde det sig om en hoj där kardanen rasat på Autobhan i Tyskland. Så alla modellspecifika bristrapporter ska man ta med en nypa salt.
    Tror inte att ER-6 rambrister är vanliga på hojar som körts normalt.

  4. #14
    Hondamannen
    Gäst
    På svmc kan du läsa om en er-6 som fick vevstakshaveri. Det har hänt på några kawor i Sverige.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    På svmc kan du läsa om en er-6 som fick vevstakshaveri. Det har hänt på några kawor i Sverige.
    Då är vi tillbaka där...

  6. #16
    Ankan1
    Gäst
    Gillar du ER6N och har bestämt dig så ska du naturligtvis titta närmare på hojen och göra en bedömning över vanliga och ovanliga fel som existerar på de flesta hojar.Skulle några tidigare nämnda fel dyka upp som du blivit ombedd att skita i så kan du ju ta kontakt med dessa experter i ämnet på forumet.LOL.

    Ha en go dag Tjita1 och lycka till med ditt hojköp.

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Man ska vara påläst när man köper en hoj tycker jag

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Klart att man ska vara påläst. Men att "överanalysera" är rena vansinnet. Att gå flera år och vara missnöjd med det man har och leta ramvinklar. Växeltyper. Bränsleförbrukning... osv... galenskap....

    Om du är sugen på en er -6a så köp en sån... kolla skicket. Utrustning. Service osv. och betala vad "DU"anser den är värd.. det finns hur många som helst där ute så tro inte att den just du hittat är unik.

    Men herre gud. Tro inte att du kommer behålla den livet ut. Du kommer vilja byta om några år... så är det.

    (för att den öht ska gå att sälja så är nog ABS ett av grundkraven)
    Senast redigerat av namn den 2012-10-07 klockan 23:08.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Jag har nog tänkt byta så fort jag har råd. Nästa höst hoppas jag på. Vill ha en Triumph Tiger Explorer.

    Men nu vill jag bara komma ut som nybörjare, och då är det väl bäst med nåt lätt och smidigt, och framför allt nåt som inte är så dyrt, som man inte behöver vara så rädd om.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Jag har nog tänkt byta så fort jag har råd. Nästa höst hoppas jag på. Vill ha en Triumph Tiger Explorer.

    Men nu vill jag bara komma ut som nybörjare, och då är det väl bäst med nåt lätt och smidigt, och framför allt nåt som inte är så dyrt, som man inte behöver vara så rädd om.
    Rätt inställning! Köp en billig så förlorar du inte så många pengar.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Köpråd XT660x
    Av brittaspjut i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-19, 18:38
  2. Köpråd Daytona / CBR
    Av reidefors82 i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-03-19, 15:31
  3. Köpråd ?
    Av lassebe i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 10:03
  4. Köpråd!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Offroad
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 16:43
  5. Köpråd 80 cc KTM
    Av KTMFt i forum Offroad
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 00:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •