Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Moderna motorcyklars utseende

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Varför är vita blinkersglas lika med fjoll?
    Varför vita blinkersglas? Har inte förstått detta.
    Eller är det som vanligt med design och mode, plötsligen skall det bara vara så, knappt någon som vet varför.
    //Håkan

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Snygg hoj? Jo jag har en favorit när det gäller utseendet: Monstra LX 450. Visste inte om att märket fanns förrän Håkan46 visade den i 60+tråden. Det är väl en Hondakopia men Hondan finns inte för landsväg.

    Monstran har vad den behöver och just inget mer, Motor/växellådsklumpen är placerad i centrum och det är luft omkring. Fula plastkåpor finns här också, men med måtta så dom stör inte. Jag gillar den hojen! Blir alltmer sugen på en sån, men har platsbrist så det får vänta.
    Ove

  3. #13
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Varför är vita blinkersglas lika med fjoll?
    Därför att det helt plötsligt blev mode och så skulle alla ha det. Funktionen blev inte ett dugg bättre, bara en ren utseende- och modefråga Åsså måste man ha gula glödlampor som efterhand tappar färgen.
    För mig är det lika fjolligt som att byta till miniblinkers som till och med försämrar funktionen (syns sämre) och där någon/några har bestämt att det är snyggare.

    Men det är förstås min högst personliga åsikt.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Därför att det helt plötsligt blev mode och så skulle alla ha det. Funktionen blev inte ett dugg bättre, bara en ren utseende- och modefråga Åsså måste man ha gula glödlampor som efterhand tappar färgen.
    För mig är det lika fjolligt som att byta till miniblinkers som till och med försämrar funktionen (syns sämre) och där någon/några har bestämt att det är snyggare.

    Men det är förstås min högst personliga åsikt.
    Måste tillägga att jag bytte till mini blinkers på min yamaha och dom lyser bättre än orginal,men då var det ju orginal yamaha tillbehör.

  5. #15
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Varför vita blinkersglas? Har inte förstått detta.
    Eller är det som vanligt med design och mode, plötsligen skall det bara vara så, knappt någon som vet varför.
    //Håkan
    Varför inte? Vad är det som säger att de ska vara gula?

  6. #16
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Därför att det helt plötsligt blev mode och så skulle alla ha det. Funktionen blev inte ett dugg bättre, bara en ren utseende- och modefråga Åsså måste man ha gula glödlampor som efterhand tappar färgen.
    För mig är det lika fjolligt som att byta till miniblinkers som till och med försämrar funktionen (syns sämre) och där någon/några har bestämt att det är snyggare.

    Men det är förstås min högst personliga åsikt.
    På min BMW är de mera åt det gulgröna hållet. LED som syns kanonstarkt på lite håll, mycket bättre än glödlampsblinkers. Så jag tycker nog att det är en avsevärd förbättring som gör att jag syns bättre, och det tycker jag är viktigt. Sedan må blinkersglasen vara vita och blinkersarna små - men det viktigaste är att de funkar bättre än generationen innan tycker jag, inte om glasen är gula eller vita.

  7. #17
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Om det finns miniblinkers som syns bättre än stooooora original, då viker jag mig platt som en pudel.

  8. #18
    Hondamannen
    Gäst
    Håller med dig Guzzi-leif, jag fattar inte heller hur folk kan byta ut originalblinkers mot mini varianter.

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jodå mycket enkelt,med dom som finns som orginal tillbehör med kolfiberlook till min gör sig bättre än än orginal,mycket snyggare och lyser bättre.Det var väl det första jag undersökte innan jag monterade alla.Var själv skeptisk.Men nu är det ju så att det finns ju en uppsjö av olika varianter på marknaden och det finns många som är värdelösa faktiskt.Hade det varit enkelt så skulle jag ta bort en och sätta tillbaka en orginal och slå på varningsblinkersen och bevisat detta.Jag tycker dom är diskreta där uppe Skall nog montera sådana på exploren,men den är ju utrustad med blinkers som slår av sig självså måste ju kolla upp så det inte störs av detta.
    yamman (960x1280).jpg
    Senast redigerat av engström67 den 2012-10-06 klockan 07:15.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Varför vita blinkersglas? Har inte förstått detta.
    Eller är det som vanligt med design och mode, plötsligen skall det bara vara så, knappt någon som vet varför.
    //Håkan
    Är ju lika på alla nya bilar med och många syns knappt,men dom flesta i bilar andvänder ju dom knappt.men det är ju deras problem

Liknande ämnen

  1. Elektronik på moderna hojar
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 12:39
  2. Moderna hojar
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-18, 15:19
  3. Moderna motorcyklar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 23:43
  4. Moderna "veteraner"
    Av Tjita1 i forum Veteran
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •