Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Mcmässan 2013

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Mcmässan 2013

    Hej,

    Är det många som har planerat att åka till mcmässan i Januari?

    Själv svor jag sist att jag inte skulle till nästa mcmässa eftersom man inte fick provsitta nc700sd men det här är nog en av de få gånger som jag får äta upp mina egna ord
    och säga att jag planera att åka till nästa mässa med!

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Ingen mässa när den ligger på fel sida av Sverige.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Är det många som har planerat att åka till mcmässan i Januari?
    Var hittar man information? Jag har inte sett något om var, när o.s.v. någonstans, men det kanske bara är som jag är dåligt observant.
    Ove

  4. #4
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var hittar man information? Jag har inte sett något om var, när o.s.v. någonstans, men det kanske bara är som jag är dåligt observant.
    En sökning på Google gav det här http://www.mc-massan.se/

    Klart man skall dit. Var inte kinkig nu, Hondamannen!

    Öppet lördag kl. 09.00-20.00. Då tar jag X2000 kl 8.35 från Göteborg, framme i Sthlm 11.46.
    I Sthlm köper jag en SMS-biljett från SL och hoppar på pendeltåget till Älvsjö. Tar knappt en kvart. Så man är framme vid mässan strax efter 12.

    På plats har man c:a 5 timmar att kolla in alla nya hojar!

    Hem igen runt 17.30 med SLs pendeltåg till Sthlm C (ok, det visserligen tar bara en kvart, men det kan strula på SLs tåg så det är bäst att ha lite marginal). Där hoppar man på X2000 till Göteborg kl 18.14 som är framme i Gbg 21.25.

    På uppresan har man med sig frukost, eller äter SJs frukost. På hemresan käkar man på tåget och dricker öl/vin i bistron.

    Priserna på tåget ligger inte ute ännu. Jo, fullprisbiljetterna ligger ute, men de billigare alternativen har man inte lagt upp ännu. Förra gången, för två år sedan, bokade vi i november och betalade 7-800 kr tur och retur. Överkomligt!

    - Frågor på det?
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-10-03 klockan 22:34.

  5. #5
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Strålande snyggt jobbat! Ja jag ska då gå alla gånger!

  6. #6
    Men ghaa jag trodde det var nått om kommande helg tills jag såg en countdown på 112 dagar...

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag och några vänner planerar att åka. Fast mässan ligger ju lite avsides så det blir med flyg samt övernattning.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Ska fundera på det hela :-) Jag brukar inte backa från mina uttalanden men någon gång skall vara första gången antar jag



    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    En sökning på Google gav det här http://www.mc-massan.se/

    Klart man skall dit. Var inte kinkig nu, Hondamannen!

    Öppet lördag kl. 09.00-20.00. Då tar jag X2000 kl 8.35 från Göteborg, framme i Sthlm 11.46.
    I Sthlm köper jag en SMS-biljett från SL och hoppar på pendeltåget till Älvsjö. Tar knappt en kvart. Så man är framme vid mässan strax efter 12.

    På plats har man c:a 5 timmar att kolla in alla nya hojar!

    Hem igen runt 17.30 med SLs pendeltåg till Sthlm C (ok, det visserligen tar bara en kvart, men det kan strula på SLs tåg så det är bäst att ha lite marginal). Där hoppar man på X2000 till Göteborg kl 18.14 som är framme i Gbg 21.25.

    På uppresan har man med sig frukost, eller äter SJs frukost. På hemresan käkar man på tåget och dricker öl/vin i bistron.

    Priserna på tåget ligger inte ute ännu. Jo, fullprisbiljetterna ligger ute, men de billigare alternativen har man inte lagt upp ännu. Förra gången, för två år sedan, bokade vi i november och betalade 7-800 kr tur och retur. Överkomligt!

    - Frågor på det?

  9. #9
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Strålande snyggt jobbat! Ja jag ska då gå alla gånger!
    Been there, done that. Vet att det funkar Jag gör liknande resor flera gånger i månaden. Fast då rör det sig om arbete så det blir en lite längre dag. Upp med tåget 6.42 (eller 6.00 - ryyyser!) och hem igen 17.36 (eller 18.10).

    *Sorry för OT*

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ev kommer jag hjälpa till i en monter men man har inte frågat mig än och ingen har väl tänkt på att börja planera för mässan än så jag är lite tidigt ute med mitt svar. Dock så kommer jag att vara där i alla fall.
    Nya Street Triple R släpptes en bild på i går, vore skoj att se den i verkligheten, antar Triumph lär ha den i montern. DÄR lär jag i alla fall hänga en stund, anglofil som jag är...

Liknande ämnen

  1. Vinn biljetter till MCMässan 2015
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2015-01-25, 22:10
  2. Tranresan 2013
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 19:08
  3. Ny utrustning 2013?
    Av Nina i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 11:50
  4. mcmässan 2013
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 10:36
  5. resultatet av mcmässan
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-27, 14:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •