Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 67

Ämne: Äldre inlägg från "Återfallsknutten"

  1. #11
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Har inte så mycket att skriva idag men jag tar hojjen till jobbet imorgonbitti kl 0500 får se om jag fryser ihjäl.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #12
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Va fan gör det om jag fryser lite, när jag åkte på 80-talet så sket man ju i det bara man fick köra lite. Det spelade ingen roll om det regnade, man skulle bara ut med bågen. Men man var yngre då.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Jag fegar nog ur, det är bara 1,8 grader ute och det har varit frost inatt, det kan ligga kvar på sina ställen, jag har ju inte dubbdäck på hojen.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Det var nog tur att jag inte tog hojen till jobbet imorse, för när jag skulle hem så började det störtregna, det hade inte varit så skönt 6,5 mil i regnoväder.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    FÖRSTA SOMMAREN.


    Var 1984 och jag hade skaffat mig en mc + kort.

    Det blev en massa åka runt i trakten där jag bodde då, det var en jäkla härlig känsla av frihet när man låg på vägarna och gasade.

    Den kamratkrets som jag hade där var inte så intresserade av mc men en gammal kompis hade en Honda 750 four från 1970 tror jag att det var och han och jag åkte omkring och njöt. man kände sig lycklig när man fick köra omkring och jag körde massor den sommaren, jag tror att det blev ca 1200 mil bara runt i södermanland, plus en och annan resa upp till Stockholm.

    Jag kan inte förklara hur det kändes men som sagt var jag var lycklig
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    SLUTADE TRÅKIGT!


    Den sommaren slutade tråkigt.

    När jag skulle ställa in mc en höst kväll så välte jag den när jag bromsade med handbromsen och den for i backen och en massa saker gick sönder.

    Då var man ledsen för man tyckte inte att säsongen var slut men det var den för mig och min mc. Det var ju bara att ta kontakt med försäkringsbolaget och sen lämna in den på reparation.

    Då svor jag över fastighetsskötaren att han inte hade sopat ihop alla höstlöv som jag halkade på.

    Men man lärde sig något nytt, använd inte handbromsen på blöta höstlöv.

    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #17
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    ANDRA SOMMAREN


    Började inte bra för mc var ju inlämnad på reparation för vurpan jag gjorde innan. Jag hade lämnat in den på hösten men fick inte tillbaks den förän mitten på juni efter mycket tjat på verkstaden.

    När jag hade fått tillbaks den så åkte jag och en kompis ner till Kroatien med mc:n.

    Det var en resa som man aldrig kommer att glömma, jag återkommer till den vid ett senare tillfälle.

    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #18
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    KROATIEN RESAN


    Den var en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma.

    Vi startade från Västervik och åkte till Trelleborg och tog båten över till Tyskland, när vi kom iland så skulle jag vända för att köra till växlingskontoret som jag hade kört förbi, kör ner för en kant och avgassystemet slår i och lossnar. Men efter ett tag så hade jag fått fast det igen.

    Kul som fan.

    Sen fortsätter vi ner och allt går bra utom att jag hade tagit en strumpa och stoppat in i avgassystemet för jag tyckte att det lät för mycket men det gick inte för då gick mc:n dåligt. Och då höll jag inte på att få ut strumpan.

    När vi var framme så hade vi ett par sköna veckor vid havet och några dagar hos mina släktingar. Sen skulle vi åka till Venedig innan det bar av hemmåt.

    När vi hade kommit ca 5 mil norr om venedig på hemvägen så började det regna och det höll på ända tills vi fick lov att stanna i Kassel för att drivpaketet gick sönder där, då blev det uppehåll i några timmar så vi bytte drivpaket och fortsatte. Efter ett par mil började det regna igen och det fortsatte ända hem utan uppehåll och det ska jag säga att 225 mil i regn är inte roligt.

    Till saken hör det att jag hade räknat fel på veckor så jag komm en vecka för sent till jobbet, lite träligt men det löste sig.

    Det är inte lätt alla gånger.

    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #19
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Såg i mitt inlägg om första sommaren att jag hade skrivit att jag skaffade mc + kort 1994 men det var 1984, jag har ju några år på nacken som knutte.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Nej nu måste jag ta spaden och skotta ur bilen för jag ska ju besikta den imorgon, det kom jag på idag och jag som hade hoppats på en tur med hojen ikväll men det sket sig.
    Jag kanske återkommer lite senare ikväll.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Uppdaterade inställningar för "Nya inlägg"
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 09:10
  4. Problem med "Nya inlägg"
    Av pumpe3 i forum Om hojen.nu
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 00:19
  5. "uppgradera" från A1 till A..
    Av Ronken i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 11:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •