Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 67

Ämne: Äldre inlägg från "Återfallsknutten"

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Äldre inlägg från "Återfallsknutten"

    Jag är en gammal knutte som var aktiv för ca 15-20 år sedan som inte kunde motstå suget efter en hoj, så jag skaffade mig en i höstas. Vi bor ute på landet, är intresserad av många saker i livet.Jag har blivit förfrågad om jag vill skriva lite här på sidan och det är jag glad för.
    Jag kommer att skriva om mina upplevelser när det gäller mc, gamla som nya, lite tankar och drömmar som man har. Det kommer nog att slinka in inlägg som inte har med mc att göra utan vad jag känner för att skriva just för tillfället.
    Hoppas att ni kommer att gilla det jag skriver
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: ÅTEFALLSKNUTTEN

    Vi ska ut på en tur nu i eftermiddag till gamleby och sedan får vi se vart vägen leder, gillar att bara ut och åka och se vart man hamnar, på så sätt så ser man nya platser och vägar och det är ju spännande man kan hitta guldkorn, jag måste skaffa en mindre kamera som jag kan ha i fickan när vi är ute och åker så ni får se lite av vackra sverige. 8)
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Det blev en tur på 7,5 mil idag, vi åkte från Gamleby till Blackstad och vidare över Odensvi och hem.
    Det var fin väg ända till Blackstad men sen blev den krokig och smal så det var treans växel som gällde i 1,5 mil till Odensvi. Sen blev det tvåans växel för efter det så var det grusväg och det är ju inte min maskin byggd för, men skam den som ger sig. I övrigt så är det vackert på den rundan vi åkte, den är kuperat och man åker förbi många sjöar och fina små gårdar. Det är någonting speciellt med den småländska naturen. Men fan vad kallt det blev mot slutet det var bara 13 grader när vi kom hem så det har tagit en stund att få upp värmen igen, men nu är den någorlunda återställd.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Skulle ha tvättat hojen idag och bytt bromsljuskontakten till fotbromsen men jag tar det lite lugnt ikväll. Ska ju ha något att göra imorgon med.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Jag har ju den här med. Rolig att köra här ute i skogen och på åkrarna med.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Det blir en tur till Loftahammar i eftermiddag och äta en glass, det är så härligt väder så det gäller att passa på idag. Det är sista dagen på min lediga vecka och nu kommer jag att jobba rätt mycket i 3 veckor så det kommer nog inte att bli så mycket tid över för nöjesturer, men blir det bara lite varmare på mornarna så kommer jag nog att ta hojen till jobbet, men då måste det stiga med några grader först, jag måste ju starta här hemmifrån kl 0500.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Jag glömde ju skriva att jag bytte bromsljuskontakten igår och det tog sin stund att justera in den, när man hade loss hela bromskockan så funkade den och när man skruvade dit den så krävdes en annan justering, jag fick skruva dit och loss hela kockan 10-15 ggr innan det stämde. Det var så trångt så man kunde inte justera på plats.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Vi var i Loftahammar men det blev ingen glass, vi tog en fika istället. Det är en fin väg att åka ut dit och det kommer att bli fler turer i sommar. Jag passade på att köpa Bike Touring, en väldigt bra tidning om man gillar resor, känner igen mig på flera av vägarna som dom rekomenderar både här i Sverige och ute i europa.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Sitter och tänker på dagens mc-tur och känner mig lycklig. Jag tycker att det är en otrolig känsla att vara ute och åka, på något sätt kan jag inte få nog, och nu när man börjar bli lite varm i kläderna och åkat flyter på så är det helt fantastiskt.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Återfallsknutten

    Nej nu är det sängdax, ska upp 0400 och åka till jobbet.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Uppdaterade inställningar för "Nya inlägg"
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 09:10
  4. Problem med "Nya inlägg"
    Av pumpe3 i forum Om hojen.nu
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 00:19
  5. "uppgradera" från A1 till A..
    Av Ronken i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 11:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •