Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Få med packning

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    11

    Få med packning

    Tjenare!

    Jag är ny här på forumet och även nybliven MC förare sedan några veckor tillbaka.

    Jag har en Yamaha XJ 600 diversion - 99. Än så länge har jag bara kört med ryggsäck och det funkar ju ganska bra men blir tröttsamt i längden. Jag funderar på hur man får med sig lite mer packning utan att behöva investera så mycket pengar i hållare och väskor.

    Är det någon som bruka spänna på en drybag? Hur får ni i så fall fast den? Finns det någon bättre ide?

    Min hoj ser ut som på bilden nedan.
    http://image.annonsborsen.se/raw/352000/352798_0.jpg

  2. #2
    Hondamannen
    Gäst
    jag köpte en pakethållare till min hoj och så köpte jag biltemas packväskor. Den ena placerade jag på paket hållaren och den andra på passagerarsadeln.

  3. #3
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Du tar en rem, för den under sadeln och låser sadeln på plats, drar remmen över ditt bagage och ner under pakethållaren (stänkskärmen? blinkersar om de håller?) tillbaka upp och över bagen igen och spänner fast. Lätt som en plätt. Väskan sitter då stenfast på den bakre delen av din sadel.

  4. #4
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Efter att ha tittat på din bild - Under sadeln över bagen, genom handtagen bak alternativt under framför baklyktan men bakom bakskärmen, tillbaka över bagen och spänn fast.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    11
    Vart köper man en pakethållare som passar och vad kostar det?

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har köpt grejor ifrån louis.de och polo motorrad.de


    Citat Ursprungligen postat av tomtefar Visa inlägg
    Vart köper man en pakethållare som passar och vad kostar det?

  7. #7
    Eftersom du nu kör med ryggsäck så verkar du köra ensam.

    Jag har själv en Silver sissyväska som jag gillar, expanderbar. http://www.24mx.se/mc/p/mc-sadelvask...delvaska/s854/

    Med lite tur så kan du kanske man kan lossa sadeln och tom fästa den runt sadeln med gummistropparna.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Eftersom du nu kör med ryggsäck så verkar du köra ensam.

    Jag har själv en Silver sissyväska som jag gillar, expanderbar. http://www.24mx.se/mc/p/mc-sadelvask...delvaska/s854/

    Med lite tur så kan du kanske man kan lossa sadeln och tom fästa den runt sadeln med gummistropparna.
    Japp för det mesta är jag själv, något sånt där borde ju kanske funka bra också, man borde väll kunna fästa den lite utanför sadeln också?!?

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Lägg ryggsäcken baktill och dra spännband genom passagerarhandtagen. Jag gör alltid så för om olyckan är framme är det säkrare, dessutom bekvämare under färd. Kombinerar du med en tankväska är du touringkittad och klar.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    46

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av bruttan_bike Visa inlägg
    Det var ett väldigt bra tips! Är det någon som har köpt sadelväskor och varit missnöjd med dem?
    Ja. Biltemas. Billiga var dom iaf. Funkar om man packar lätt. Väskorna är expanderbara vilket gör att dom rymmer väldigt mycket men hänger ner som tomtens julklappssäckar. Jag gillade dom inte.

Liknande ämnen

  1. Montera packning
    Av Mickegsx750 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-21, 11:07
  2. däckstorlek,packning,mm
    Av klaus i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 17:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •