Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Gnäll

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Inte riktigt 150 mil bara 110 till Linz i nordvästra Österrike inga problem på en dag :-)
    110 mil/dag och inga problem? Vad åker du för en hoj egentligen? Kan inte vara roligt.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    110 mil/dag och inga problem? Vad åker du för en hoj egentligen? Kan inte vara roligt.
    Lagom dagstur för många,åk i gryning till sena kväll så hinner man Åker man sedan på autobahn så kan man ju pluttra fram i 180-200 då slukar man mil.Kör man i laglig fart i sverige så får man ligga i,men det gör väl dom.Är ju ganska enkelt att räkna ut.Är väl bara att ge sig iväg och följa alla skyltar och stanna för tankning,ätning,pissning,skitning

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Lagom dagstur för många,åk i gryning till sena kväll så hinner man Åker man sedan på autobahn så kan man ju pluttra fram i 180-200 då slukar man mil.Kör man i laglig fart i sverige så får man ligga i,men det gör väl dom.Är ju ganska enkelt att räkna ut.Är väl bara att ge sig iväg och följa alla skyltar och stanna för tankning,ätning,pissning,skitning
    110mil som lagom dagstur? Då är du en riktigt "hoj-entusiast" Jag tycker att det är alldeles fört mycket att åka på en dag. Lycka till med dina långresor i trevligt och fläktande fartvinden i 200km knyck på Tysk autobahn.

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    110mil som lagom dagstur? Då är du en riktigt "hoj-entusiast" Jag tycker att det är alldeles fört mycket att åka på en dag. Lycka till med dina långresor i trevligt och fläktande fartvinden i 200km knyck på Tysk autobahn.
    He he förstod du inte detta gäller inte mig(Kör man i laglig fart i sverige så får man ligga i,men det gör väl dom) Jag själv tycker 50-60 mil är max,men jag stannar mycket och kollar på mycket med,och fotar.Har oftast semester när jag är på långtur så har ej brått och måste komma så långt per dagOch matar man på och kör fort som exempel så är det väl klart att man äter mil men det vill man ej tala om.Ingen ska ju inbilla mig att en lagom dagsetapp med allt vad det är med 50,70,90 vägar och även naturliga stopp är 110 mil i dagsljus.Gryning och kvällar i mörker kör inte jag(det har väl med huvet att göra).
    Senast redigerat av engström67 den 2012-10-05 klockan 08:10.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Inte riktigt 150 mil bara 110 till Linz i nordvästra Österrike inga problem på en dag :-)
    Vet inte riktigt vilken väg du tänkt åka. Om du kollar fågelvägen via Danmark rakt ner till Linz,
    så vekar det bli ca 135 mil, så mina 150 mil i verkligheten är nog inte så långt borta.
    Ha en trevlig tripp
    Kollat med Google Maps

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    He he förstod du inte detta gäller inte mig(Kör man i laglig fart i sverige så får man ligga i,men det gör väl dom) Jag själv tycker 50-60 mil är max,men jag stannar mycket och kollar på mycket med,och fotar.Har oftast semester när jag är på långtur så har ej brått och måste komma så långt per dagOch matar man på och kör fort som exempel så är det väl klart att man äter mil men det vill man ej tala om.Ingen ska ju inbilla mig att en lagom dagsetapp med allt vad det är med 50,70,90 vägar och även naturliga stopp är 110 mil i dagsljus.Gryning och kvällar i mörker kör inte jag(det har väl med huvet att göra).
    OK. Då är det samma här. Tycker också att 50-60 mil /max per dag på asfalten. Åker jag grus och i skogen så tycker jag att 20-25 mil är max. Mer än så blir resa bara jobbig.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    OK. Då är det samma här. Tycker också att 50-60 mil /max per dag på asfalten. Åker jag grus och i skogen så tycker jag att 20-25 mil är max. Mer än så blir resa bara jobbig.
    Tycker det hela med dagsdistanser har med målet att göra. Har hänt några gånger att beslut tagits att försöka hinna till ett visst mål, och då har det blivit upp mot 100 mil på dagen. Det är ju inget att rekommendera om man vill kunna njuta av färden och slippa stress.
    Om du kör väg 17 i Norge, så får man verkligen ta det lugnt pga färjor.
    Visst har man tagit till en ren transportsträcka bara för att komma fram och sedan tagit det lugnt.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Helt rätt Olle Å.

  9. #29
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Antal mil på en dag avhänt av målet, ja det är tråkigt att bränna en massa mil på Autobahn. Men ligger man mellan 160 till 180 så går milen fort. Har provat det funkar. Raster blir det automatiskt vid tankning.
    Vi har alla olika prioriteringar eller önskemål om vad som är lagom dagsturer. Skulle nog inte gjort över hundra mil per dag flera dagar i sträck.
    Om en planering gällande avstånd stämmer vet man aldrig förrän resan är gjord.
    Tar det längre tid, ja då får man gilla läget. Ta en övernattning komma fram en dag senare.

    Säkerheten ska man inte tumma på.
    Trött stanna, pigg fortsätt, tanka hoj och förare vatten lika viktigt till förare som bensin till maskin.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag har tittat tillbaka i tråden och kommit fram till att du vill nog egentligen ha en GoldWing? Dom lär vara bekväma och slukar en förfärlig massa mil.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •