Visa resultat för omröstning: Hur lång MC-säsong har du?

Antal röster
92. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag kör sommarmånaderna

    11 11,96%
  • Jag kör så länge det är barmark

    65 70,65%
  • Jag kör året runt

    15 16,30%
  • Annat

    1 1,09%
Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 76

Ämne: Hur lång säsong har ni?

  1. #31
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Lustigt, min fru är född i Ekenäs och Närpes passerade vi igenom i somras på vår tur längs den finska västkusten.
    Jaså, begrep ni nåt när de pratade i Närpes…?
    (det är gammal fornnordiska i bygden, ett språk jag växte upp med och talade, kyrkan är från 1250-talet, alla släktingar ligger där utom pappa som ligger i Lappeenranta).

  2. #32
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jaså, begrep ni nåt när de pratade i Närpes…?
    (det är gammal fornnordiska i bygden, ett språk jag växte upp med och talade, kyrkan är från 1250-talet, alla släktingar ligger där utom pappa som ligger i Lappeenranta).
    Har en bekant som kommer från Närpes och till och med jag har svårt att förstå vad hon säger, men jag har klarat mig hitills genom att bara nicka instämmande eller skaka på huvudet. Att jag pratar min fula eknäsiska som också är ganska oförståelig gör inte saken enklare

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Helt OT, men...
    Jag var med på en bussresa för någon månad sen och då var vi i Ekenäs. Vi hade en guide som inte hade en aaaaning så att vi fick en extra rundtur innan vi blev avsläppta och fick se oss om på egen hand. Mycket fin gammal stad.
    Tack vare att guiden inte hittade kom vi på vägar som var helt fantastiskt krokiga när vi fortsatte mot Helsingfors och jag bara önskade att jag haft ett fordon med 2 hjul.

    Guider som inte hittar kan ge goda idéer ibland.

    Oj, glömde, Välkommen finnjäveln!
    Senast redigerat av Ove den 2012-10-10 klockan 20:17.
    Ove

  4. #34
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Har en bekant som kommer från Närpes och till och med jag har svårt att förstå vad hon säger, men jag har klarat mig hitills genom att bara nicka instämmande eller skaka på huvudet. Att jag pratar min fula eknäsiska som också är ganska oförståelig gör inte saken enklare


    Du gör rätt, bara nicka och se glad ut.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Men va f*n är nu detta...enligt prognosen kan det bli ner mot två grader kallt redan natten mot fredag Det är ju bara oktober. Jag hade hoppats på att jag hade kunnat fortsätta köra en bit in i november ju...

  6. #36
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Helt OT, men...
    Jag var med på en bussresa för någon månad sen och då var vi i Ekenäs. Vi hade en guide som inte hade en aaaaning så att vi fick en extra rundtur innan vi blev avsläppta och fick se oss om på egen hand. Mycket fin gammal stad.
    Tack vare att guiden inte hittade kom vi på vägar som var helt fantastiskt krokiga när vi fortsatte mot Helsingfors och jag bara önskade att jag haft ett fordon med 2 hjul.

    Guider som inte hittar kan ge goda idéer ibland.

    Oj, glömde, Välkommen finnjäveln!
    Tackar! Jo vi har en hel del kiva (= roliga) vägar här. Synd så har jag ganska nyligen tagit förarlicensen och redan den kostade skjortan, snålade en evighet för att spara ihop till det så det blir att vända på slantarna en liten stund till. Men sen JÄVLARANAMMMA! Om du någon gång besöker Ekenäs med hoj så ska du bege dig mot Snappertuna. Där finns det en gammal slottsruin (Raseborgs slott) som man kan gå in i och ett litet café kallat Slottsknäktens stuga, härligt kurvig väg dit också. På sommaren hålls det teater om kvällarna på utomhusscenen där traktens lokala förmågor brukar delta. Definitivt värt ett besök!
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-10-11 klockan 22:37.

  7. #37
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Men va f*n är nu detta...enligt prognosen kan det bli ner mot två grader kallt redan natten mot fredag Det är ju bara oktober. Jag hade hoppats på att jag hade kunnat fortsätta köra en bit in i november ju...
    Det kommer några fina dagar till, det är bara att vänta lite innan hojen ställs in.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Men va f*n är nu detta...enligt prognosen kan det bli ner mot två grader kallt redan natten mot fredag Det är ju bara oktober. Jag hade hoppats på att jag hade kunnat fortsätta köra en bit in i november ju...
    Här nere brukar faktiskt första frosten komma i oktober, sen blir det mildare igen (regn) i nov/dec. Risken är givetvis sk svart is på morgonen. Riktiga vintern kommer i januari/februari.

    Vi hade frost i gräset i morse här i Danmark, helt enligt kalendern.

  9. #39
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Här nere brukar faktiskt första frosten komma i oktober, sen blir det mildare igen (regn) i nov/dec. Risken är givetvis sk svart is på morgonen. Riktiga vintern kommer i januari/februari.

    Vi hade frost i gräset i morse här i Danmark, helt enligt kalendern.
    Hade faktiskt ett rejält islager innanför visiret när jag körde för någon dag sedan

  10. #40
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    förra året saltade dom första gången i Stockholm 15/11, hoppas dom kan hålla inne med saltet åtminståne lika länge i år

Liknande ämnen

  1. Custom hoj för Lång kille! (A2)
    Av Deltaa i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 09:27
  2. En lång dag i sadeln.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 21:43
  3. Lång tur idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 22:48
  4. Lång dag med mc:n.
    Av Ia_ i forum Ia - MC-resan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 13:19
  5. Hur lång tid tar kortet?
    Av felix.l i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 13:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •