Visa resultat för omröstning: Hur lång MC-säsong har du?

Antal röster
92. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag kör sommarmånaderna

    11 11,96%
  • Jag kör så länge det är barmark

    65 70,65%
  • Jag kör året runt

    15 16,30%
  • Annat

    1 1,09%
Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 76

Ämne: Hur lång säsong har ni?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Kör så länge det är plus 5 grader eller tills de börjar spotta ut salt...salt är inge bra...

  2. #12
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    I dag, 1-10 va det +17 å sol i västra blekinge. Underbart hojväder.
    Jan

  3. #13
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    I går var det fantastiskt hojväder här. +8-+12. Kul att brumma omkring på småvägarna i Roslagen. Härliga höstfärger och kameran var med som synes! Dessutom var sommarstugorna till stor del igenbommade och trafiken var måttlig.

    Fuktigt i skuggorna och blöta löv är lite luriga. Men med vakna ögon så blev turen mycket skön. Hoppas på flera sådana dagar framöver innan is, snö, salt och sand invaderar vägarna. Fram tills dess kör jag.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av AT-gubben den 2012-10-02 klockan 09:15.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    I går var det fantastiskt hojväder här. +8-+12. Kul att brumma omkring på småvägarna i Roslagen. Härliga höstfärger och kameran var med som synes! Dessutom var sommarstugorna var till stor del igenbommade och trafiken var måttlig.

    Fuktigt i skuggorna och blöta löv är lite luriga. Men med vakna ögon så blev turen mycket skön. Hoppas på flera sådana dagar framöver innan is, snö, salt och sand invaderar vägarna. Fram tills dess kör jag.
    Läckert

  5. #15
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    I teorin kör jag året runt, men nu när jag är pappaledig blir det mest lättare terrängkörning med barnvagn. Men det är trevligt det med!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #16
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    slutar när saltet kommer,kylan inget problem om man bara har dom rätta kläderna. Börjar igen april - maj, då brukar jag vara klar med alla ombyggen

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    I går var det fantastiskt hojväder här. +8-+12. Kul att brumma omkring på småvägarna i Roslagen. Härliga höstfärger och kameran var med som synes! Dessutom var sommarstugorna till stor del igenbommade och trafiken var måttlig.

    Fuktigt i skuggorna och blöta löv är lite luriga. Men med vakna ögon så blev turen mycket skön. Hoppas på flera sådana dagar framöver innan is, snö, salt och sand invaderar vägarna. Fram tills dess kör jag.
    Ååh vilken trevlig väg! Hösten är allt bra vacker med sina färgsprakande träd. =)

  8. #18
    Ankan1
    Gäst
    Med införskaffandet av en Honda Super Blackbird så lär väl säsongen fortsätta för egen del tills snön faller.Så jag gissar med lite tur vädermässigt att det bli som i fjor där sista rundan ägde rum någon gång i November.

  9. #19
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag vet inte ännu då detta är första säsongen och jag bara haft körkortet sedan den 6 augusti. Men sedan dess har det blivit 700 mil och jag räknar med att köra ett gäng mil till innan jag ställer in hojen (ingen bilkörning numera). Jag bor i Skåne och där är säsongen längre så jag räknar med att köra hela oktober och förhoppningsvis också november. Sedan ut med hojen igen i slutet av februari.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Ett riktmärke borde väl kunna vara att man kan köra sålänge man har sommardäck på bilen. Är det inte väglag till sommardäck på bilen, så är det inte väglag till sommardäck på MC:n heller?

    För dom av oss som inte kör i snön, menar jag, det finns ju folk till det med..

Liknande ämnen

  1. Custom hoj för Lång kille! (A2)
    Av Deltaa i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 09:27
  2. En lång dag i sadeln.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 21:43
  3. Lång tur idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 22:48
  4. Lång dag med mc:n.
    Av Ia_ i forum Ia - MC-resan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 13:19
  5. Hur lång tid tar kortet?
    Av felix.l i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 13:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •