Visa resultat för omröstning: Hur lång MC-säsong har du?

Antal röster
92. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag kör sommarmånaderna

    11 11,96%
  • Jag kör så länge det är barmark

    65 70,65%
  • Jag kör året runt

    15 16,30%
  • Annat

    1 1,09%
Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 76

Ämne: Hur lång säsong har ni?

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Körde sista vändan förra veckan. Cirka 5-6 plusgrader på dagen som kröp ner till 3.8 grader när jag väl körde från jobb sent på kvällen.

    En MC-firma kommer och hämtar upp hojen imorgon. F*n minusgrader och snö nu ju och prognosen visar på fortsatt riktigt vinterväder ett bra tag framöver. Kan inte ha den i kallgaraget, så det är värt pengarna att ha den i larmat och uppvärmt utrymme och så kör jag en service på den också så får jag den ready to go till våren...

  2. #62
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Efter att jag lämnade in MC:n blev det ju flera plusgrader så jag hade nog kunnat köra två veckor till även om det regnat ganska mycket....Mötte f.ö en MC idag på väg till jobbet. Då var det - 11.

  3. #63
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Igår gav jag upp, nu är det för kallt för en Skåning och köra i snö är inget som tilltalar mig.
    Don't grow up, it's a trap!

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Igår gav jag upp, nu är det för kallt för en Skåning och köra i snö är inget som tilltalar mig.
    Förstår dig, men allt hänger ju på vilken sorts hoj man har. Det är ju viljan och hojvalet och utrustning som styr.
    Tänk på de som var mc-ordonanser i det militära. Fanns inga dubbdäck då. Exvis Husqvarna 258 två-taktare med skidor. Tjocka klumpiga skinnkläder och ofta kallt som fan lite längre norrut.

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Efter flera veckor "grubblande" och intensivt spaning efter vad som är best - dubbdäck vs. skruvbud alternativt skidor har jag bestämt mig att låta min "Bewan" vila under vintertiden och starta om min "Lynx Boondocker 800 Extrim"

  6. #66
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Förstår dig, men allt hänger ju på vilken sorts hoj man har. Det är ju viljan och hojvalet och utrustning som styr.
    Tänk på de som var mc-ordonanser i det militära. Fanns inga dubbdäck då. Exvis Husqvarna 258 två-taktare med skidor. Tjocka klumpiga skinnkläder och ofta kallt som fan lite längre norrut.
    Precis, det är bara att ha rätt hoj och kläder, men för min del är det nog viljan som saknas att köra under vintern
    Don't grow up, it's a trap!

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vinteruppehåll gäller pga kyla och snöväder. Får se om det inte kan komma en värmebölja till i December ... eller Januari.... eller.... . Men senast i Mars är vi på gång igen, eller hur?
    Ove

  8. #68
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vinteruppehåll gäller pga kyla och snöväder. Får se om det inte kan komma en värmebölja till i December ... eller Januari.... eller.... . Men senast i Mars är vi på gång igen, eller hur?
    Absolut! Och innan dess kanske vi hinner ses på MC-mässan?

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Skall försöka en riktig tur på fredag på hojen då det slutat snöa. Att köra i snöväder är kul men livsfarligt bland alla dårar till bilister. Körde bil idag på motorvägen och höll väl ca 75, vilket tydligen var på tok för sakta för de tre som blåste förbi i garanterat över 100. Deras väghalva var inte plogad !!!!!!

  10. #70
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    Jag hatar snö. Ja nu står hojen på laddning även för mig. Vräker ner och halt som bara den.
    Nu får den vila till våren. Planering inför diverse turer nästa år får det bli nu. Sa jag att jag hatar snö?

Liknande ämnen

  1. Custom hoj för Lång kille! (A2)
    Av Deltaa i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 09:27
  2. En lång dag i sadeln.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 21:43
  3. Lång tur idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 22:48
  4. Lång dag med mc:n.
    Av Ia_ i forum Ia - MC-resan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 13:19
  5. Hur lång tid tar kortet?
    Av felix.l i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 13:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •