Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Mjuka packväskor?

  1. #21
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    De mjuka väskorna från Biltema är hyfsat ok till pengen. Vattentäta nja har kört 25 mil i hällregn på Autobahn. Regnskyddet till dem ligger numera spritt längs vägen. De var inte bra.
    Men de håller ganska tätt ändå, brukar ha packpåsar i dem, dessa la jag i plastpåsar då var det tätt.
    Hänger ner lite på sidorna. Hjälps upp med en rem.
    Men till prislappen helt ok.
    Ett billigt sätt att testa om långresor på mc är roligt.
    Jag kan släppa mina för en hundring, har skaffat mig en hoj med hårda väskor.

    Lycka till med planeringen av Mc resor.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av epa23 Visa inlägg
    Jag har mjuka väskor som man hänger över sadeln, Runbags heter de och har en vattentät innerpåse. http://www.runbags.com/b_laterali.htm De rymmer 2 x 30 liter som mest.. Funkade bra på min 160 mils resa i Sverige förra veckan och kläderna var torra i väskorna..

    Bild med väskorna och en Biltema packrulle på pakethållaren...

    Hojen kommer blir lite svårare att hantera med den högre vikten högt upp. Men det märks bara när man står still.

    /Peter
    Ser helt ok ut. var är bilden tagen,ser ut som i Sjötorp

  3. #23
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ser helt ok ut. var är bilden tagen,ser ut som i Sjötorp
    Jepp, du har rätt...
    Tog en bensträckare där och kollade på slussarna i torsdags förra veckan.

    /Peter

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Bifogar filen till biltemas bild på väskorna. Tycker fortfarande de är högt uppe och står långt ut från mcn. Tror jag. letar vidare. Föredrar nog oxå att väskorna är vattentäta.
    Cy2: tack för erbjudandet om dina väskor. Men jag söker vidare
    tackar för alla bilder på packning och råd om hur man fäster väskorna. Som nybörjare är det inte lätt att bara packa på hojen. Ser dock framemot äventyret

    http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Pac...lvaskor-82163/

  5. #25
    - Mjuka sidoväskor bör vara expanderbara(oftast med en dragkedja)
    - Remmarna mellan dom två väskorna bör vara förbundna med kardborreband(eller på nåt annat sätt) så man kan justera in dom i höjdled till olika hojar.
    - Väskorna bör vara vattentäta med insydd innerväska. Dom som man trär på brukar fladdra sönder efter ett tag(eller tappas bort som nån skrev)
    - Kör man med passagerare så bör man inte köpa väskor utan att prova. Detta för att testa så att passageraren får plats med sina ben utan att väskan döljer blinkers osv.

    Nåt mer?


    Biltemas väskor har jag inte studerat, men vad jag förstår så har dom ett regnskydd som man trär på väskorna. Förmodligen prisvärda och som regnskydd kan man alltid klippa till en innerväska av en soppåse.

  6. #26
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Håller med om detta med regnskydd. Det jag har som träs över försvann efter ett par resor. Spårlöst och helt obegripligt. Men borta är det.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Samma här. På mina Biltema väskor försvann ena regnskyddet ganska omgående så det fick bli plastkassar invändigt istället. Det funkade bra med kassar då visste man i vilken kasse dom olika grejerna fanns.
    Folk som åker långfärdskridsko och plurrar ibland brukar tala sig varma för hur hållbara och täta Systembolagets kassar är.
    Väskorna fick sitta kvar på hojen över natten.
    Dessutom, är man fyra ekipage och alla ska in med sina "stora" hårda väskor (3 st) i en liten stuga
    blir det inte mycket plats kvar att röra sig på.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-10-03 klockan 14:09.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    - Mjuka sidoväskor bör vara expanderbara(oftast med en dragkedja)
    - Remmarna mellan dom två väskorna bör vara förbundna med kardborreband(eller på nåt annat sätt) så man kan justera in dom i höjdled till olika hojar.
    - Väskorna bör vara vattentäta med insydd innerväska. Dom som man trär på brukar fladdra sönder efter ett tag(eller tappas bort som nån skrev)
    - Kör man med passagerare så bör man inte köpa väskor utan att prova. Detta för att testa så att passageraren får plats med sina ben utan att väskan döljer blinkers osv.

    Nåt mer?


    Biltemas väskor har jag inte studerat, men vad jag förstår så har dom ett regnskydd som man trär på väskorna. Förmodligen prisvärda och som regnskydd kan man alltid klippa till en innerväska av en soppåse.
    Suveränt! Detaljer som gör det lite lättare vad jag ska "begära" av sadelväskor. Plastpåsar är en självklar medföljare,men att systembolagets skulle vara bättre var väldigt bra info.

    undrar vad. det ska vara for typ av remmar som man använder för att spänna fast packningen. Sett såna med krokar i ändarna, men aven med metallspänne som man trär igenom och drar åt. Vad ar bäst?

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    undrar vad. det ska vara for typ av remmar som man använder för att spänna fast packningen. Sett såna med krokar i ändarna, men aven med metallspänne som man trär igenom och drar åt. Vad ar bäst?
    Biltemas blåa remmar funkade fint för mig! (inte med krokar)

Liknande ämnen

  1. 2 packväskor säljes
    Av Bobber650 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-07, 16:23
  2. mjuka väskor
    Av Hondamannen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 06:19
  3. Packväskor på XT660X
    Av Fjalbjorn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 23:32
  4. Packväskor
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 22:48
  5. Packväskor
    Av TuffeUffe i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •