Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Mjuka packväskor?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Kan hålla med. Vattentäta, nej fick också använda plastpåsar invändigt.
    Du har dom i mest utdragna/breda läget, funkade inte för mig.. Det hade jag inte hade dom hela tiden i indraget läge.
    Mitt montage med väskhållarbyglar funkade bra.
    http://tinypic.com/r/i57ocz/6
    Som en expedit på Biltema nyligen sa till mig, gällande en annan produkt: Dom är billiga...
    Ser man till priset så funkade dom hyfsat.
    Till min nästa hoj inköptes hårda sidoväskor. Då blir ju hela ekipaget så brett att det år svårt att snirkla sig fram vid köbildningar. I fortsättningen blir det mjuka väskor enbart.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-10-01 klockan 11:04.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Till min nästa hoj inköptes hårda sidoväskor. Då blir ju hela ekipaget så brett att det år svårt att snirkla sig fram vid köbildningar.
    Alternativt två aningen mindre hårda sidväskor och en stor (mjuk) topp-väska?
    Vad finns mer att välja på bland mjuka väskor generellt? Jag är själv tveksam till att jag vill använda biltema-väskorna nästa sässong..

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Det ska ju vara billigt allting och då får man jävlas.Om jag köper en gammal maskin och jagar hela tiden rätt på dom billigaste prylarna typ på biltema osv,hmm då borde man ju bli rik som ett troll så småningom och kan köpa riktiga grejer till slut

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Haha... Och då man är rik som ett troll kanske man har bytt intresse

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det ska ju vara billigt allting och då får man jävlas.Om jag köper en gammal maskin och jagar hela tiden rätt på dom billigaste prylarna typ på biltema osv,hmm då borde man ju bli rik som ett troll så småningom och kan köpa riktiga grejer till slut
    Visst är det så, och det viste jag redan när jag köpte dem..
    Hade bråttom att fixa väskor bara då jag dragit ut på det och biltema var det enda jag kände till, går aldrig in hos några mc-handlare - då blir man ju sugen på att uppgradera hojjen också

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av johan.lindgren Visa inlägg
    Visst är det så, och det viste jag redan när jag köpte dem..
    Hade bråttom att fixa väskor bara då jag dragit ut på det och biltema var det enda jag kände till, går aldrig in hos några mc-handlare - då blir man ju sugen på att uppgradera hojjen också
    Ja men det är jättttte kul

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Haha... Och då man är rik som ett troll kanske man har bytt intresse
    Hehe kanske det eller också köper man en spritt ny hoj

  8. #18
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag monterar en extra mjuk stor väska genom att lyfta på sadeln, dra en rem under den sedan låta remmen gå över väskan på båda sidorna och sedan ner ochh upp igen under pakethållaren. Sitter som berget. Jag sätter remmen under sadeln så att den löper framför de två piggar som håller sadeln på plats (vet dock inte om alla har sådana piggar dock, vissa kanske bara har ett lås direkt).

    Jag har en bild men vet inte hur jag får in den här (samma bild som miniatyren till vänster).

  9. #19
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    Ja, nu är jag frågvis igen
    Funderar ju på att köpa en Honda NTV 650 revere. Men tänkte redan nu kika på eventuella packväskor. Min morbror kommer hjälpa mig med ett par hårda att börja med men jag letar efter mjuka.
    Har sett på biltema ett par till 13-23 l. Men ser mig om efter alternativ. Går det med större? Till min stora fråga...

    Hur små eller stora mjuka packväskor är lämpliga till en hoj pa 650 cc? Planerar åka på turer på max 7-10 dagar. Vill inte ha för tung packning,hojen ska inte bete sig konstigt. Alla funderingar tas emot väldigt tacksamt
    Pernilla
    Jag har mjuka väskor som man hänger över sadeln, Runbags heter de och har en vattentät innerpåse. http://www.runbags.com/b_laterali.htm De rymmer 2 x 30 liter som mest.. Funkade bra på min 160 mils resa i Sverige förra veckan och kläderna var torra i väskorna..

    Bild med väskorna och en Biltema packrulle på pakethållaren...

    Hojen kommer blir lite svårare att hantera med den högre vikten högt upp. Men det märks bara när man står still.

    /Peter
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Jag har en bild men vet inte hur jag får in den här
    Ladda in en bild på http://www.imagebanana.com/ tryck sedan på miniatyren så får du upp den i vettig storlek, men reducera gärna upplösningen innan uppladdning en aning på bilden så den inte blir i orginalstorlek utan kanske ca 800 pixlar i bredd. Kopiera bildlänken på din uppladdade bild och tryck på och klistra in länken så visas den här.

    EDIT: Ah, man kunde visst ladda in filer direkt på forumet också, tryck då på "Hantera bifogade filer"

Liknande ämnen

  1. 2 packväskor säljes
    Av Bobber650 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-07, 16:23
  2. mjuka väskor
    Av Hondamannen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 06:19
  3. Packväskor på XT660X
    Av Fjalbjorn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 23:32
  4. Packväskor
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 22:48
  5. Packväskor
    Av TuffeUffe i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •