Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Provkört Tiger 800

  1. #11
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Det jag reagerade på angående street
    triple var hur nervös den blev fram vid hård acceleration och "inspirerad" körning. Nåt att tänka på kanske...
    KTM 950SM

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Det jag reagerade på angående street
    triple var hur nervös den blev fram vid hård acceleration och "inspirerad" körning. Nåt att tänka på kanske...
    Fast jag tror inte modellen är avsedd för en sån hård körning? Den marknadsförs inte som nån supersporthoj eller till dylika körningar? Jag kanske har fel, för mig duger den gott till det jag kör med den.

    Undrar om Jåke har samma erfarenhet från en Str3 R han körde på bana med?

  3. #13
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Det är ju en sportig modell och då tycker iallafall inte jag att det var en trevlig egenskap.
    KTM 950SM

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Det är ju en sportig modell och då tycker iallafall inte jag att det var en trevlig egenskap.
    Nej jag förstår det. En streetfighter är inte avsedd för supersportkörningar, är nog menad för lite lugnare körning men ändå på ett roligt sätt som stoppies och bakhjulsåka.

  5. #15
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Som mest Linköping- Sthlm tur/retur; inga problem, en sena i knät kändes lite öm, så man får stanna och sträcka på benen lite oftare tydligen. Jag stannade för bensträckare bara en gång. I år har det inte blivit några turer pga regn och mindre lust att köra hoj pga det. Men ca 10-15 mil kan det bli rätt som det är.

    Jag tog just Str3 R för man får bättre bromsar, på köpet följer geldyna med och justerbara dämpare framtill vilket inte fås på den vanliga Str3. Jag märkte skillnaden när jag lämnade in min för service och fick en vanlig Str3 som lånehoj. Jag tyckte jag satt på en bit planka. Men man kanske vänjer sig om man aldrig suttit på en Str3 R.

    Om du ska kolla på en Str3 R: det är återkallning på alla Str3 och Str3 R samt Daytona mellan åren 2006 till 2009. En regulator i generatorn kan bli överhettad och sluta fungera, då laddar inte generatorn och man kan bli stående nånstans med tomt batteri. Kolla upp om det är en Str3 / Str3 R med årsmodell 2008 eller 2009 att de åtgärdat felet. Str3 kom 2008, året efter kom Str3 R. Min är en 2009 (uttagen 2010) som ska in ganska snart för åtgärd (jag ringde direkt och bokade en tid innan alla andra hunnit läsa detta).
    Tack för infot ska ha det i minnet när det kommer till Str3:an. (Tillbringade hela kvällen igår med att läsa om Tigern)

  6. #16
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Är sååå sjukt nöjd med min Tiger 800!!! Köp köp köp!

  7. #17
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Är allt avis,du får jättegärna skriva vad du tycker om den! Kör du även på grus med den?Har du kört långturer med den? Hur ser servicekostnaderna ut? Berätta ,berätta är så sugen kan inte tänka på något annat just nu.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hoppas att du uppdaterar ditt fotoalbum med Tigern

  9. #19
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Är allt avis,du får jättegärna skriva vad du tycker om den! Kör du även på grus med den?Har du kört långturer med den? Hur ser servicekostnaderna ut? Berätta ,berätta är så sugen kan inte tänka på något annat just nu.
    För det första är den väldigt bekväm att sitta på och körställningen för mig som är 173 cm är perfekt! Når lagom ner med fötterna och trots att jag har kass rygg så känner jag inte av det alls när jag kör.
    Har bara haft den i några månader så jag har inte haft den på service ännu eller hunnit med några längre turer, men jag kan inte tänka mig att det kostar mer än nån annan hoj (jag lämnar på BMW/allmärkes verkstad, Triumph ligger för långt bort) men den är billig att försäkra och jag har haft den ståendes ute under tiden jag haft den under ett mc kapell, och den har startat och varit lika pigg varje gång jag varit ute och kört. Nu är den dock inomhus och ska pysslas om i vinter
    Inte testat den på grus ännu men däcken är ju inte direkt anpassade för det, då ska du nog satsa mer på en XC tror jag om du vill köra mer blandat grus och landsväg. Men på landsväg är denna en dröm att köra!
    Senast redigerat av sally101 den 2012-10-02 klockan 09:42.

  10. #20
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Tack Sally för infot dock är jag lite kortare än dig så XC är inte att tänka på.Når ner med främre delen av foten på Tigern så jag tror att det ska funka. Men jag tänker provköra den vid fler tillfällen innan jag bestämmer mig I lördags när jag provkörde tog vi en liten sväng även på en fin liten grusväg och det kändes jättebra. Hittade ett bra Tiger 800 forum häromdagen jag kan rekommendera!

    http://www.tiger800.co.uk/

    Släng gärna upp lite bilder på din Tiger vore kul att se!

Liknande ämnen

  1. Provkört Honda Silver Wing 600
    Av Susie i forum Scooter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 10:04
  2. Nya Triumph Tiger XC 800
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:28
  3. Provkört två ögonstenar idag!
    Av Motormannen i forum Touring
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 20:44
  4. Tz Tiger
    Av Bomsund i forum Veteran
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 15:11
  5. Provkört BSA
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 20:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •