Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Provkört Tiger 800

  1. #1
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Provkört Tiger 800

    Kom äntligen iväg till Länna idag för den efterlängtade provkörningen av Street Triplen men tji, de hade ingen demohoj! Så det blev En Tiger 800 istället och JAA den var härlig att köra! Satt bekvämt, kändes trygg vilket var det första intrycket som poppade upp i huvudet.Stabil, pigg och mjuk.Såg mig själv köra i Alperna likväl som Sättravägen i Roslagen.Kan det här vara hojen som har alla turmöjligheter jag letar efter? Nu måste jag allt läsa på ordentligt.Men Street Tripeln måste jag bara prova vid tillfälle....

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Kom äntligen iväg till Länna idag för den efterlängtade provkörningen av Street Triplen men tji, de hade ingen demohoj! Så det blev En Tiger 800 istället och JAA den var härlig att köra! Satt bekvämt, kändes trygg vilket var det första intrycket som poppade upp i huvudet.Stabil, pigg och mjuk.Såg mig själv köra i Alperna likväl som Sättravägen i Roslagen.Kan det här vara hojen som har alla turmöjligheter jag letar efter? Nu måste jag allt läsa på ordentligt.Men Street Tripeln måste jag bara prova vid tillfälle....
    Kanon hojar bägge två men tigern har du nog mest nytta av,speciellt om du ska ha nå prylar med digStreettriplern är mest en bakhjulsmaskin att busa runt med

  3. #3
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Jajo jag vet, helst skulle jag vilja ha fler.. Den första frågan är egentligen beggat eller nytt , därefter vad fasen ska jag ha och hur vill jag använda den.... som sagt tur är kanske att det kommer en vinter emellan innan beslut ska tas.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Jajo jag vet, helst skulle jag vilja ha fler.. Den första frågan är egentligen beggat eller nytt , därefter vad fasen ska jag ha och hur vill jag använda den.... som sagt tur är kanske att det kommer en vinter emellan innan beslut ska tas.
    Ja men så är det.Du får väl åka till älvsjömässan i januari och klämma och känna och kanske du stöter på någon tokig dalmas med

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Str3R gör även fina stoppies, Engström! Plättlätt, vet jag som gjorde en väl utförd stoppie i Nynäshamn fast det var inte meningen eller tänkt att utföra en. Bara blev lätt så när jag nöp åt handbromsen…
    Det är ju en streetfighter förstås och bara sååå grymt rolig att köra.

    Susie: märkligt att de i Länna inte hade en Street Triple som demo? Kanske de hunnit sälja den redan (?). Men du kanske kan hitta en demo nånstans hos nån annan försäljare för Triumph? Kan finnas en beggad som står till salu just nu hos nån annan icke Triumph återförsäljare.

    Tigern har jag ett öga på också men det får nog bli en sån när jag kan tänka mig att sälja de övriga jag har. Men jag är så nöjd med min vagnpark just nu så det kommer inte ske den närmsta tiden (läs ÅR).

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Str3R gör även fina stoppies, Engström! Plättlätt, vet jag som gjorde en väl utförd stoppie i Nynäshamn fast det var inte meningen eller tänkt att utföra en. Bara blev lätt så när jag nöp åt handbromsen…
    Det är ju en streetfighter förstås och bara sååå grymt rolig att köra.

    Susie: märkligt att de i Länna inte hade en Street Triple som demo? Kanske de hunnit sälja den redan (?). Men du kanske kan hitta en demo nånstans hos nån annan försäljare för Triumph? Kan finnas en beggad som står till salu just nu hos nån annan icke Triumph återförsäljare.

    Tigern har jag ett öga på också men det får nog bli en sån när jag kan tänka mig att sälja de övriga jag har. Men jag är så nöjd med min vagnpark just nu så det kommer inte ske den närmsta tiden (läs ÅR).
    Själv skulle jag föredra speedtripplen,men det är jag det

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Själv skulle jag föredra speedtripplen,men det är jag det
    Förvisso men dyrare försäkring. 1050cc och mer pulver men kostar också mer.

    Jag kikade på Streeten just för att jag ville ha en lika rolig hoj som Daytonan, med samma motor och låda och i en Speed Triple-ram: voilá, jag fick en rolig hoj till bråkdelen av försäkringspremien för en Daytona.

  8. #8
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Str3R gör även fina stoppies, Engström! Plättlätt, vet jag som gjorde en väl utförd stoppie i Nynäshamn fast det var inte meningen eller tänkt att utföra en. Bara blev lätt så när jag nöp åt handbromsen…
    Det är ju en streetfighter förstås och bara sååå grymt rolig att köra.

    Susie: märkligt att de i Länna inte hade en Street Triple som demo? Kanske de hunnit sälja den redan (?). Men du kanske kan hitta en demo nånstans hos nån annan försäljare för Triumph? Kan finnas en beggad som står till salu just nu hos nån annan icke Triumph återförsäljare.

    Tigern har jag ett öga på också men det får nog bli en sån när jag kan tänka mig att sälja de övriga jag har. Men jag är så nöjd med min vagnpark just nu så det kommer inte ske den närmsta tiden (läs ÅR).
    Anledningen var som dock är hemlig (ssch säg inget till nån;-) det kommer en uppdatering.
    Hur långt brukar du köra med din?

  9. #9
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja men så är det.Du får väl åka till älvsjömässan i januari och klämma och känna och kanske du stöter på någon tokig dalmas med
    Det kan du hoppa upp sätta dig på och det vore skoj å byta några ord "live"

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Hur långt brukar du köra med din?
    Som mest Linköping- Sthlm tur/retur; inga problem, en sena i knät kändes lite öm, så man får stanna och sträcka på benen lite oftare tydligen. Jag stannade för bensträckare bara en gång. I år har det inte blivit några turer pga regn och mindre lust att köra hoj pga det. Men ca 10-15 mil kan det bli rätt som det är.

    Jag tog just Str3 R för man får bättre bromsar, på köpet följer geldyna med och justerbara dämpare framtill vilket inte fås på den vanliga Str3. Jag märkte skillnaden när jag lämnade in min för service och fick en vanlig Str3 som lånehoj. Jag tyckte jag satt på en bit planka. Men man kanske vänjer sig om man aldrig suttit på en Str3 R.

    Om du ska kolla på en Str3 R: det är återkallning på alla Str3 och Str3 R samt Daytona mellan åren 2006 till 2009. En regulator i generatorn kan bli överhettad och sluta fungera, då laddar inte generatorn och man kan bli stående nånstans med tomt batteri. Kolla upp om det är en Str3 / Str3 R med årsmodell 2008 eller 2009 att de åtgärdat felet. Str3 kom 2008, året efter kom Str3 R. Min är en 2009 (uttagen 2010) som ska in ganska snart för åtgärd (jag ringde direkt och bokade en tid innan alla andra hunnit läsa detta).

Liknande ämnen

  1. Provkört Honda Silver Wing 600
    Av Susie i forum Scooter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 10:04
  2. Nya Triumph Tiger XC 800
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:28
  3. Provkört två ögonstenar idag!
    Av Motormannen i forum Touring
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 20:44
  4. Tz Tiger
    Av Bomsund i forum Veteran
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 15:11
  5. Provkört BSA
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 20:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •