Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: Automathojar???

  1. #21
    Hondamannen
    Gäst
    http://www.apriliaforum.com/forums/s...5-Mana-numbers

    Det är inte bara i Sverige som den har sålt dåligt.

  2. #22
    Jåke
    Gäst
    Nej, tyvärr måste man väl säga för det är en bra hoj. Men det säger väl lite om hur prioriterat automat är på hojar, Shiver är en hyggligt snarlik hoj och den säljer bättre...

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/

  3. #23
    Hondamannen
    Gäst
    Tacksam om ni hjälper mig att jämföra lutningsvinkeln på en mana 850 och en cbf 500. Är det bara jag som tycker att lutningsvinkeln på en mana 850 är begränsad jämfört med cbf 500.

  4. #24
    Jåke
    Gäst

    Sv: Automathojar???

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Tacksam om ni hjälper mig att jämföra lutningsvinkeln på en mana 850 och en cbf 500. Är det bara jag som tycker att lutningsvinkeln på en mana 850 är begränsad jämfört med cbf 500.
    Vet inget speciellt om nån av hojarna, men om du frågar om nerläggningsvinkeln känns det inte som att det är en begränsande faktor vid hyfsad laglig framfart på någon av hojarna. TDM850 har erkänt "komfortabel" placering av fotpinnar och det krävdes riktigt elak körning för att jag skulle få något att ta i utanför bana.

    Men du kanske menade någon annan vinkel? Det mesta brukar gå att hitta mha sökning på nätet.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Jåke den 2013-01-27 klockan 18:32.

  5. #25
    Hondamannen
    Gäst
    Jag menade vilken av hojarna som skrapar i först. Inte för att jag kör så aggressivt men kul att veta.
    När jag kör med min cbf 500 så vet jag att även när jag lutar max, det vill säa så mkt som jag klarar har jag en bit kvar innan det tar i asfalt. Andra hojar som Bonneville, så fort man lutar lite börjar man kolla var man har fotpinnarna och hur mkt man har kvar.

    Jag gillar att marginal. Jag vet inte om du förstod min argumentering.

  6. #26
    Jåke
    Gäst

    Sv: Automathojar???

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag gillar att marginal. Jag vet inte om du förstod min argumentering.
    Jodå...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Jåke den 2013-01-27 klockan 19:46.

  7. #27
    Hondamannen
    Gäst
    Jo jag förstod det men ville bara förtydliga min fråga. Tack för ditt svar.

  8. #28
    Hondamannen
    Gäst
    Jag är lite förvånad att inte fler tillverkare satsar på automathojar. Har inte honda visat vägen? Varför lämnar tillverkare öppet mål för honda?

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag är lite förvånad att inte fler tillverkare satsar på automathojar. Har inte honda visat vägen? Varför lämnar tillverkare öppet mål för honda?
    Lånade en 1200 honda äventyrare automat. Det va en tråkig klump.
    Jan

  10. #30
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag är lite förvånad att inte fler tillverkare satsar på automathojar. Har inte honda visat vägen? Varför lämnar tillverkare öppet mål för honda?
    Det är inte öppet mål, efterfrågan är ganska begränsad. Dock är det lysande att alternativet finns och att någon vågar lägga pengar på utvecklingen.

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Senast redigerat av Jåke den 2013-12-02 klockan 23:28.

Liknande ämnen

  1. hondas nya automathojar
    Av honda500 i forum Street
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •