Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Automathojar???

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Det är inte öppet mål, efterfrågan är ganska begränsad. Dock är det lysande att alternativet finns och att någon vågar lägga pengar på utvecklingen.

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Husqvarna hade ju en 250cc två-taktare som fanns som automat. Försvaret hade ett stort antal av dem. Har för mig att de var treväxlade. Det gjorde att de blev lite svårkörda eftersom en tvåtaktare är ganska nervös jämfört med 4-diton. De hojarna kördes ju mycket i terrängen och drog föraren på, när det slirade och hojen helt plötsligt fick fäst samtidigt som exvis tvåan hoppade i....................
    Jag har inte kört någon automathoj, men däremot haft flera bilar med. Varför inte??? Skall man ha den till pendling eller bara glida runt borde det ju vara perfekt, tycker jag.

  2. #32
    Hondamannen
    Gäst
    Tänk dig en road king med automatlåda :-)

  3. #33
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Husqvarna hade ju en 250cc två-taktare som fanns som automat. Försvaret hade ett stort antal av dem. Har för mig att de var treväxlade. Det gjorde att de blev lite svårkörda eftersom en tvåtaktare är ganska nervös jämfört med 4-diton. De hojarna kördes ju mycket i terrängen och drog föraren på, när det slirade och hojen helt plötsligt fick fäst samtidigt som exvis tvåan hoppade i....................
    Jag har inte kört någon automathoj, men däremot haft flera bilar med. Varför inte??? Skall man ha den till pendling eller bara glida runt borde det ju vara perfekt, tycker jag.
    Hondan med atomatlåda har fullt krig med sig själv. Insprutningsmotorn jobbar för låg bränsleförbrukning medan växellådan å antispinn gör att växlingen oftast blir fel. Man kan tvångsväxla den med en knapp på styret. Men snart växlar den ändå mitt i nästa krök. Som sagts här är det ingen nöjesmaskin. Skoter med variator är nog trevligare än detta missfoster till hoj.
    Jan

  4. #34
    Hondamannen
    Gäst
    De har ju nu uppdaterat lådan så den kanske fungerar bättre nu. Jag var också kritisk t ill hur lådan fungerade i D-läge.

  5. #35
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    De har ju nu uppdaterat lådan så den kanske fungerar bättre nu. Jag var också kritisk t ill hur lådan fungerade i D-läge.
    Å i sportläge är den rent livsfarlig
    Jan

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    varför tycker du det? Jag tyckte att den fungerade bra i sport läge.

  7. #37
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Tänk dig en road king med automatlåda :-)



    Knarr

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    inte så tokigt :-) cvt eller dct passar dock mig bättre :-) jag tycker att det är kul med olika sätt att kunna växla. fotkoppling och handväxel är inte heller så tokigt :-)

    Jag har haft automatmoped, handväxlad, samt konvetionell låda.
    Jag har även kört handkoppling och handväxel. Rödmyra.

  9. #39
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    varför tycker du det? Jag tyckte att den fungerade bra i sport läge.
    Att brutalt slänga i nästa växel mitt i nerlägget i kurvan
    Jan

  10. #40
    Hondamannen
    Gäst
    oki...jag upplevde inte detta men om det är så, så är det ju inte bra.

Liknande ämnen

  1. hondas nya automathojar
    Av honda500 i forum Street
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •