Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Depåstöd

  1. #21
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Behöver man fixera framhjulet på något sätt, eller det är bara att lyfta? Har verkligen noll koll på detta
    nej behövs inte fixera, den står rätt stadigt när du fått upp den på stödet.

    men jag undrar om Biltemas är specad för 500kg verkligen... jag satte en bit rör på handtaget för att få lite kraftigare häv och lyckades böja handtaget/röret när jag lyfte hojen så det är inte sådära jättekraftigt byggt
    men stödet under håller säkert... min wildstar väger ju nästan 300kg.

  2. #22
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    tack alla för er hjälp, köper en från Biltema till helgen!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    nej behövs inte fixera, den står rätt stadigt när du fått upp den på stödet.

    men jag undrar om Biltemas är specad för 500kg verkligen... jag satte en bit rör på handtaget för att få lite kraftigare häv och lyckades böja handtaget/röret när jag lyfte hojen så det är inte sådära jättekraftigt byggt
    men stödet under håller säkert... min wildstar väger ju nästan 300kg.
    Det var inte biltema stödet jag syftade på som var specat för 500 utan den andra som jag länkade till.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har biltemas stöd till bakhjulet och verktygsbodens där fram. Det är smidigt när man fixar med bromsarna. Bakre stödet köpte jag när jag sänkte hojen annars har jag inte så stor nytta av den, centralstödet räcker.
    Läste jag att du sänkte hojen? Hur mycket och med vad? Jag tilltalas mycket av den typen av mc (om det nu var varaderon du sänkte) men har en "begränsad benlängd".

  5. #25

  6. #26
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Hussner Visa inlägg
    Det var inte biltema stödet jag syftade på som var specat för 500 utan den andra som jag länkade till.
    ah sorry. orkade nog inte läsa alla inlägg.

    förresten så är min wildstar sänkt rätt ordentligt också så dessa stöd är ju det enda jag får under hojen utan att typ rulla hjulen upp på plankor eller dylikt

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    ah sorry. orkade nog inte läsa alla inlägg.

    förresten så är min wildstar sänkt rätt ordentligt också så dessa stöd är ju det enda jag får under hojen utan att typ rulla hjulen upp på plankor eller dylikt
    Detta går nog under även din hoj. http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Dep...-custom-82185/
    Jan-Olov

  8. #28
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295


    Så här blev det med stödet från Biltema. Tycker det funkar bra och kvaliteten är i god relation till priset, så för lite enkelt hemma bruk är det säkert inga problem.

Liknande ämnen

  1. Depåstöd
    Av BeSt i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-10-13, 05:58
  2. Ang depåstöd
    Av fistkiller i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 23:01
  3. Hur man byter framhjul utan depåstöd
    Av Danne i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 08:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •