Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Drömmen om hojkort, en dröm?

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av FCM Visa inlägg
    Samma för mig i början men sen satte det sig. Tänk att du kan egentligen gasa hur mycket som helst -det enda som händer att det låter väldigt mcyket och du sliter på kopplingen...
    Men håll ett bra varv ligg där, så att "du har o ta av" som sagt, där du behöver lite driv.

    För att det inte ska bli ryckigt gäller det att rörelserna bli små; att du ligger precis under drag och "släpper på" när du behöver mer driv.

    Låt kopplingshanden göra jobbet, gasen skall bara finnas där hela tiden. Ja, det kanske väsnas mycket men det spelar ingen roll.
    ja, men dom vill att jag skall pumpa med gasen och det fixar inte jag. hade jämn något hög gas, tog mig runt om än lite vingligt men det var inte rätt det heller så nu vet jag inte vad jag gör rätt och vad jag gör fel!

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Det är så jag har fått lära mig, ligg på minst 2000 rpm med jämn gas och justera farten med kopplingen. Menar du att det är fel där du bor?

  3. #53
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det är 5 år sen jag tog lappen men jag hade lågt varv och precis vid dragläget när jag kröp runt. Det är förstås lättare att hålla mer gas att ta av när man behöver lite fart, att dutta med kopplingen. Dutta försiktigt så det inte blir en överraskning med gaspådraget i så fall.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av catrine Visa inlägg
    ja, men dom vill att jag skall pumpa med gasen och det fixar inte jag. hade jämn något hög gas, tog mig runt om än lite vingligt men det var inte rätt det heller så nu vet jag inte vad jag gör rätt och vad jag gör fel!
    Hm, tycker läraren det? På uppkörningen så gick det galant med hyfsat jämt varv iaf.
    Hur var det; körde du privat nåt? Då kan du träna på den där parkeringen med målade banor vid Kungens kurva.
    Ska f ö passa på o ta en tur idag. Måste man ju i det här vädret! Kanske sista för säsongen.

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Tror dom menar att man ska arbeta aktivt med gasen, om man gasar till lite samtidigt som man släpper lite på kopplingen så rätar hojjen upp sig snabbt, mycket bra om man är på väg å tappa balansen. Med jämn gas så får du inte samma gyroeffekt eller kraft.

    MVH
    /Janne

  6. #56
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Fy bubblan Catrine tungt hör jag. Försök att stressa ner det finns ett underbart liv efteråt, men just nu är det tufft, svettigt, hårt och förbannat dyrt. Du kommer att fixa det, din tid kommer när du är mogen för det och lyckats knäcka koden/rädslan.

    Skickar en hel hög powerkramar till dig

  7. #57
    Kolla in denna länken!!
    http://www.youtube.com/watch?v=bVWNinsmkAw

    Min bibel helt enkelt. utan den hade jag inte lärt mig köra hoj rodentligt!

    se den en gång, ut och kör lite, sen se den igen!
    utmana dig själv, du måste tänja på gränserna!

    har du svårt för serpentiden är det förmodligen för att du inte vet hur MYCKET du kan/vågar dra i styret!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  8. #58
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Jag tror de flesta om inte alla har svårt med just serpentinen på lågfarten.. Detta med gas etc.. Gör så jag gjorde.. Jag använde knappt gasen.. Bara kopplingen. Läste någonstans att du använder din custom. Skippa den, jag har själv custom och det är en djävla skillnad på den och mc:n man får hyra. Var i Sverige bor du? Finns säkert någon vänlig själ som kan ta sig tid och hjälpa dig med sin hoj..
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  9. #59
    Jåke
    Gäst

    Sv: Drömmen om hojkort, en dröm?

    Det låter genomgående som du fortfarande har ett blickfel mer än nånting annat. Därav den dåliga balansen och så vidare.... Brukar du går i högklackade skor?

    Sitt även nära tanken och knip med låren.. Var du gör av armarna påverkar balansen mindre än din kontakt med hojen. Men alla tips är egentligen sekundära i lågfarten jämfört med blicken. Massor av välmenande tips kan även vara förvirrande när man försöker med allt på en gång.

    Inklusive det här....
    Senast redigerat av Jåke den 2013-01-27 klockan 20:07.

Liknande ämnen

  1. Sponsrat inlägg: Låna till MC-drömmen
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 15:07
  2. Vill förverkliga drömmen, men vad ska jag välja?
    Av stakamt i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 23:18
  3. Märklig dröm jag haft i natt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 06:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •