Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Helt okej vagnpark

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Helt okej vagnpark

    Jag är rätt nöjd med min vagnpark i garaget. Jag har en gruspisk i form av en militär cykel som jag för övrigt också gärna kör under vintern med för det är bara sååå roligt! Jag har en Triumph Scrambler som jag köpte 17 januari 2008, än i min ägo och lär vara här tills den faller i bitar. Eller jag. Jag verkligen gillar Triumph!

    Förutom den Trajjan så har jag en förbaskat rolig Triumph: Street Triple R. Minns när jag såg den, knallgrön och kom 2008. Men eftersom jag hade i färskt minne hur det är att köpa en hoj med ögonen och som jag inte alls kunde köra och var framför allt inte alls min typ av körning jag föredrar så lusläste jag forum världen över. Främst var det information om ev återkallelser, missnöjda ägare, fabriksfel i övrigt etc. Det enda jag hittade var lyriska ägare som berättade hur rolig hojen är. Det gick två år innan jag grenslade en sådan hoj. Och var såld direkt som jag satte mig på den. Allt, precis allt med fotpinnar, reglage med mera var precis där jag ville ha allt. Hade Triumph lånat min kropp för ergonomi eller?

    Ja gissa, jag sålde BMW:n och sprang till Triumph Center och pekade: Den där ska jag ha!
    Har aldrig ångrat den dagen eller köpet.

    Tre hojar jag verkligen gillar. Hondan såldes för övrigt i somras, jag körde ju aldrig med den och tyckte det var synd den stod här och samlade damm. Visst, nostalgisk modell som fick många ögon att tåras av gamla minnen när de såg den men... Nä, inget jag ville ha kvar. Den var mest i vägen i garaget för den delen. Så väck med den.

    Kvar har jag en BSA M20 från 1944, mycket fin i skicket som om den just rullat av bandet i tillverkningen. Högerväxlad precis som Husqvarnan men växlarna är åt andra hållet, 1:an upp och resten neråt. Och 6-voltsystem med magnet, pysknapp och choke. Man får jobba lite på en sån och framför allt som ovan förare: hålla reda på vad fötterna gör. =)

    Man får ha två program i skallen, ett för vänsterväxlat och ett för högerväxlat. För mig är det inga problem, så fort jag sätter mig på Husqvarnan så har jag per automatik bytt program i skallen. Jag kör den som om jag inte kört något annat. För en del andra kan det vara lite bökigt att hålla reda på vad som är broms och växelpinne och måste tänka efter före de gör något.

    Nå, vilka hojar gillar jag mest? Alla tre, båda mina Triumph och Husqvarnan. BSA:n står där den står. Inget som sjunker i värde precis och kostar ett par hundra per år i försäkring, det är alltså ingen förlust om den bara står.

    Cheers, det är lördag i dag.

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Läckert!

Liknande ämnen

  1. Helt slut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 18:19
  2. Helt galet
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 13:25
  3. Ett helt galet förslag?
    Av Jonas i forum Om hojen.nu
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 22:22
  4. Helt novis
    Av ellie i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 20:47
  5. En helt ny värld
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 16:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •