Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: Nyregistrerade Motorcyklar

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Nyregistrerade Motorcyklar

    Nyregistrerade Suzuki

    Jag har ett utdrag från Transportstyrelsen angående nyregistrerade Suzuki motorcyklar 2012-01-01 – 2012-09-20
    Ett antal av dessa kan finnas hos handlare. Jag vet inte hur MC handlarna gör med registrering. Före eller vid försäljning?

    Totalt nyregistrerade 502 st Merparten av senare årsmodeller. Av -80 och -90 tals modeller finns några.

    Suzuki
    DL 650 V-Strom 19 st varav 11 st av ”nya” 2012 års modell

    SV 650 A Gladius 29 st 2010-2012

    GSXR 750 19 st

    GSXR 1000 35 st

    GSR 750 A 30 st

    GSF/GSX 650/1250 95 st Namnet ”Bandit” togs bort vid övergången till GSX

    En intressant iakttagelse: Gladius tycks sälja bäst i större städer, gäller till viss mån även GSR/GSXR.
    V-Strom säljs mer ute i landet dom flesta i norra halvan av Sverige.

    Mera intressant blir detta utdrag när man kan jämföra. Jag skall försöka att komma med statistiken även för Kawasaki och Honda. Såvitt ingen annan hinner före.

    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-23 klockan 10:02.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Nyregistrerade Suzuki

    Jag har ett utdrag från Transportstyrelsen angående nyregistrerade Suzuki motorcyklar 2012-01-01 – 2012-09-20
    Ett antal av dessa kan finnas hos handlare. Jag vet inte hur MC handlarna gör med registrering. Före eller vid försäljning?

    Totalt nyregistrerade 502 st Merparten av senare årsmodeller. Av -80 och -90 tals modeller finns några.

    Suzuki
    DL 650 V-Strom 19 st varav 11 st av ”nya” 2012 års modell

    SV 650 A Gladius 29 st 2010-2012

    GSXR 750 19 st

    GSXR 1000 35 st

    GSR 750 A 30 st

    GSF/GSX 650/1250 95 st Namnet ”Bandit” togs bort vid övergången till GSX

    En intressant iakttagelse: Gladius tycks sälja bäst i större städer, gäller till viss mån även GSR/GSXR.
    V-Strom säljs mer ute i landet dom flesta i norra halvan av Sverige.

    Mera intressant blir detta utdrag när man kan jämföra. Jag skall försöka att komma med statistiken även för Kawasaki och Honda. Såvitt ingen annan hinner före.

    //Håkan
    Gladius säljer rätt bra tydligen,men inte så konstigt.billig pendlar hoj är väl största andledningen så mycket annat kan det ju inte vara.V-stromen säljs ju också rätt bra (16st) men är ju lite olika min handlare har ju bara sålt runt 30st triumph explorer under 2012 så triumph säljer rätt bra med,men det är ju bara en liten bråkdel av hojar ender en säsong som han säljer,finns ju dom som lyckas sälja 2 st i mån och vissa 100tal

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Gladius är nog en kul hoj också med V-twin motor samma typ som i V-Strom.
    Kan man lyssna på en handlare, min tro är att dom nog inte sålt så många som det låter..
    //Håkan

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Gladius är nog en kul hoj också med V-twin motor samma typ som i V-Strom.
    Kan man lyssna på en handlare, min tro är att dom nog inte sålt så många som det låter..
    //Håkan
    Det finns nog många snackare men jag vet att det finns dom som inte snackar

  5. #5
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Gladius är nog en kul hoj också med V-twin motor samma typ som i V-Strom.
    Testade en sådan en kväll för några veckor sedan. Pigg liten rackare. Trevligt register och drar iväg duktigt när man varvar ur den på växlarna. Liten och väldigt lättkörd, lätthanterlig i kurvor, bara att lägga ned. Efter några kilometer känns det som att man redan är kompis med hojen.

    Trevlig hoj om man inte skall åka långt och snabbt (rätt så naken) eller behöver lasta en massa prylar. Passar kalas på krokiga 70-vägar. Många skulle klara sig gott med en smidig 650 vid 95 % av sin körning, och inte behöva rulla runt på stor maskin på en liter och 200+ kilo.
    *Det sista gäller även mig*

    Tycker jag!

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Testade en sådan en kväll för några veckor sedan. Pigg liten rackare. Trevligt register och drar iväg duktigt när man varvar ur den på växlarna. Liten och väldigt lättkörd, lätthanterlig i kurvor, bara att lägga ned. Efter några kilometer känns det som att man redan är kompis med hojen.

    Trevlig hoj om man inte skall åka långt och snabbt (rätt så naken) eller behöver lasta en massa prylar. Passar kalas på krokiga 70-vägar. Många skulle klara sig gott med en smidig 650 vid 95 % av sin körning, och inte behöva rulla runt på stor maskin på en liter och 200+ kilo.
    *Det sista gäller även mig*

    Tycker jag!
    Visst dom är smidiga alla dom där lättare maskinerna,helt klart.Visst man klarar sig med en sån men själv vill jag ha motorer med lite vrid,gärna mycket effekt med.Dom flesta dom där mindre hojarna blir ju lite trötta vid last och kuperad aktiv körning.Ska jag klippa 4-5 sölnissar i en smäll då lär det ju finnas lite motor Nya tiger explorer är lite som jag vill reagerar direkt utan att behöva växla ner.137hk räcker bra,men hade det funnits en 200hk,s version så hade ju det självklart blitt en sån
    Senast redigerat av engström67 den 2012-09-23 klockan 21:13.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Visst dom är smidiga alla dom där lättare maskinerna,helt klart.Visst man klarar sig med en sån men själv vill jag ha motorer med lite vrid,gärna mycket effekt med.Dom flesta dom där mindre hojarna blir ju lite trötta vid last och kuperad aktiv körning.Ska jag klippa 4-5 sölnissar i en smäll då lär det ju finnas lite motor Nya tiger explorer är lite som jag vill reagerar direkt utan att behöva växla ner.137hk räcker bra,men hade det funnits en 200hk,s version så hade ju det självklart blitt en sån
    200HK vad hundan skall det vara bra för, så jäkla brått har ingen. En vanlig bil har omkring 100Hk och bilen väger 1500kg ca MCn ca 350kg med förare så 200Hk är helt åt fanders.
    Jan-Olov

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    200HK vad hundan skall det vara bra för, så jäkla brått har ingen. En vanlig bil har omkring 100Hk och bilen väger 1500kg ca MCn ca 350kg med förare så 200Hk är helt åt fanders.
    Nää aldrig kan aldrig bli för mycket,allt sköts med höger handen.Handlar inte alls om att ha bråttom utan ska finnas kraft där när jag vill.Är så jäv...a trött på alla sölkorvar,folk i almänhet kör som krattor.Skönt att kunna dra förbi skiten,viker mig aldrig,ju större ju bättre,så länge det är mc motorEn personbil idag med 100hk är ju hur trött som helst,har 200 i min volvo,hade gärna mer

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Nyregistrerade... var det väl som tråden heter eller..?

  10. #10
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ursäkta att jag fortsatte OT!
    Ok, men OT blev intresant.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Motorcyklar i skottlinjen
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 05:57
  2. Program på TV om motorcyklar
    Av Nible i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 12:21
  3. PLUS ikväll om motorcyklar!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 23:34
  4. Vajerräcken och motorcyklar
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 18:11
  5. Framtidens motorcyklar
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 11:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •