Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: yamaha sr 400 retrohoj

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    yamaha sr 400 retrohoj

    Hej,

    Som några av er kanske vet så säljs yamaha sr 400 nya i Japan men i och med att den saknar ett intyg så får den inte säljas i europa.

    Hur många av er skulle tänka er att köpa en yamaha sr 400 om den såldes ny här i Sverige?

    Jag är en av dem som skulle kunna tänka mig att köpa en ny.

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kanske OT, men om vi kommit iväg till Linköping hade en av oss kommit på en SR 500. En väldigt snygg maskin.
    Ove

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    sr 500 och din w650, det är hojar som jag gillar väldigt mkt. Skulle du kunna tänka dig att köpa en sån ny Ove?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    sr 500 och din w650, det är hojar som jag gillar väldigt mkt. Skulle du kunna tänka dig att köpa en sån ny Ove?
    Nej! Jag tycker fortfarande att hojarna är väldigt snygga men min rygg säger något helt annat. Offroad gäller - av ergonomiska skäl.
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nej! Jag tycker fortfarande att hojarna är väldigt snygga men min rygg säger något helt annat. Offroad gäller - av ergonomiska skäl.
    Finns ju många snygga hojar, men som Ove säger om ergonometri, så är det offroadstuk som gäller.
    Körde ner i ett rejält potthål med min förra Yamha 600, så därefter skippade jag allt vad gäller ynklig fjädring. Man skall inte behöva vara rädd för att det helt plötsligt dyker upp en vägskada.
    Jag har visserligen en Honda 125cc från 1972 stående i garaget, men den kommer nog bara ut på lite bättre väg.
    snart är han på G.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Rönninge
    Inlägg
    2

    SR 400

    Skulle köpa en direkt! Har ägt SR tidigare – en 500 -92 och senare en 400 -81, som jag konverterade till 500 cc.

    Har även mailat generalagenten med fråga om de tänker importera den – verkar som de inte orkar svara!

    Borde ju finnas en marknad för en enkel och lättmekad hoj i dagens kristider. Dessutom har SR inte sålts i Sverige på 20 år och då som 500:a. Vet inte hur många som rullar idag, men flera är säkert sönderskruvade/skrotade.

    Finns även en tråd om detta på SR-klubbens Facebooksida.

    //zteffo

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har redan pratat med dem. Det är för liten marknad i europa samt att de i såna fall måste skaffa ett coc-certifikat och det kostar en mindre förmögenhet.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Rönninge
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag har redan pratat med dem. Det är för liten marknad i europa samt att de i såna fall måste skaffa ett coc-certifikat och det kostar en mindre förmögenhet.
    OK! //zteffo

Liknande ämnen

  1. Kawasakis retrohoj
    Av Jonas i forum Street
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 19:45
  2. Ball retrohoj från MOTO GUZZI
    Av Mats Liifv i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •