Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Triumph 1200 Explorer

  1. #51
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Vad fyller du dessa 100+ liter med? En seriös fråga då jag inte lyckas räkna ut själv vad man kan tänkas ha med (förutom om man släpar på tält, sovsäckar och köksutrustning) som fyller ut volymen. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Vad fyller du dessa 100+ liter med? En seriös fråga då jag inte lyckas räkna ut själv vad man kan tänkas ha med (förutom om man släpar på tält, sovsäckar och köksutrustning) som fyller ut volymen. =)
    Frugans prylar

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Vad fyller du dessa 100+ liter med? En seriös fråga då jag inte lyckas räkna ut själv vad man kan tänkas ha med (förutom om man släpar på tält, sovsäckar och köksutrustning) som fyller ut volymen. =)
    Att fylla dom är inga problem,naturligtvis beroende på vart man ska, hur man ska bo, hur länge man ska vara borta, osv. men kläder, mat, hygien, dator/surfplatta, handuk och en jäkla massa laddare till alla grejer ... det bygger fort. lägg då till tält och sovsäckar så är det fullt lass. och är man två så blir det fortare fullt, konstigt nog så ryms allt ändå
    I vardagen kommer dock sidoväskor och hållare stå hemma förmodligen, det är rätt opraktiskt att ha dom monterade i storstadstrafiken, då fungerar toppboxen bättre, den tänkte jag ett tag strunta i eftersom jag har tankväska som rymmer mina "vanliga" grejer, men då det ändå skulle beställas så fick den följa med.
    det fina med sw-motech är att jag kan när jag tagit av väskorna, på ett enkelt smidigt sätt även ta bort hållarna till dessa. blir rent och snyggt. tar några sekunder att ta av/sätta på.

    /Stefan
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #54
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Att fylla dom är inga problem,naturligtvis beroende på vart man ska, hur man ska bo, hur länge man ska vara borta, osv. men kläder, mat, hygien, dator/surfplatta, handuk och en jäkla massa laddare till alla grejer ... det bygger fort. lägg då till tält och sovsäckar så är det fullt lass. och är man två så blir det fortare fullt, konstigt nog så ryms allt ändå
    I vardagen kommer dock sidoväskor och hållare stå hemma förmodligen, det är rätt opraktiskt att ha dom monterade i storstadstrafiken, då fungerar toppboxen bättre, den tänkte jag ett tag strunta i eftersom jag har tankväska som rymmer mina "vanliga" grejer, men då det ändå skulle beställas så fick den följa med.
    det fina med sw-motech är att jag kan när jag tagit av väskorna, på ett enkelt smidigt sätt även ta bort hållarna till dessa. blir rent och snyggt. tar några sekunder att ta av/sätta på.

    /Stefan
    Skippa elektroniskt bling-bling å ta semester
    Jan

  5. #55
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Tänkte limma en enmeter pinne på rutan, så jag vet om jag kommer fram.
    Jan

  6. #56
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tänkte limma en enmeter pinne på rutan, så jag vet om jag kommer fram.
    Sätt sen backspeglarna på den pinnen
    Don't grow up, it's a trap!

  7. #57
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    103 cm.... 5 mer än jag hade räknat med... Med 46/46 så hade det blivit 113cm alltså något mer än min egen röv...! (Eller frugans)
    Själv har jag samma väskor, men av den större modellen på min Honda Varadero. Vet inte hur brett det blir, men har inga som helst problem med det. Skulle i så fall bara vara i rusningstrafik i Stockholm eller annan större stad där jag vill ta mig fram smidigt. Till vardags är det bara topboxen som gäller. Duger gott för det mesta. Utrymme behövs om man åker två personer och blir borta på en två till treveckorstur.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2013-05-03 klockan 14:48.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Sälv har jag samma väskor, men av den större modellen på min Honda Varadero. Vet inte hur brett det blir, men har inga som helst problem med det. Skulle i så fall bara vara i rusningstrafik i Stockholm eller annan större stad där jag vill ta mig fram smidigt. Till vardags är det bara topboxen som gäller. Duger gott för det mesta. Utrymme behövs om man åker två personer och blir borta på en två till treveckorstur.

    När jag beställde mina väskor så hade dom just en varadero med 46 or på (begagnad) inne så jag tittade på den, på den så sitter väskorna mycket "närmre" och den blev lika bred med 46 or som min blev med 37or...(bla pga ljuddämparen) eftersom jag numer bor utanför en av våra större städer så är det absolut något som jag "värderar",
    jag är helnöjd med dom här, bara glad att det inte blev ännu bredare.

    har faktiskt har varit ute några timmar med hojen idag, med väskor på, det är lite ovant men absolut inga problem.
    så underbart med toppmatade väskor !

    #räven#
    klart jag måste ha med all elektronik annars kommer jag ju aldrig hitta nya vägar att köra vilse på
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  9. #59
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Håller med dig, toppmatade väskor är det som gäller!

    Jo, Varaderon är ganska tight med sina ljuddämpare. Ligger väl undangömda så det går bra att ha lika stora väskor på båda sidorna. Helnöjd med mina väskor. Köpte inerväskorna också. Bara ta ur och gå in på hotellet eller var man nu bor.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  4. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  5. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •