Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 59

Ämne: Triumph 1200 Explorer

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ser kanon ut,en sådan väska tänkte jag köpa medkylarskyddet,var kommer det ifrån?

    ps ska du inte ta bort dom fula dekalerna på tanken själv är jag alergisk mot sådant

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Kylarskyddet hittade jag på ebay , ca 650 sek inkl frakt, (www.beowulfuk.com) triumph orginal såg så tråkigt ut, beställde på söndag och idag torsdag sitter det monterat, inget fel på den leveranstiden.

    Tankväskan följer tanken bra, det finns en större "GS" 16-22L som sitter riktigt perfekt , följer exakt linjerna men den blev för stor för mitt användningsområde (daglig till /från jobb), den här "CITY" 11-15L är smidigare.
    http://adventuremc.se/sv/by-products...ck-tankvaskor/

    Inkörningsdekalen ska verkstaden få ta bort, så slipper jag betala en lackskador (med min vanliga tur så vet jag hur det blir) men helt rätt bort ska den, många andra dekaler har dom avsiktligt klarlackat fast så dom finns det liksom inte mycket att göra åt, (man till och med beskriver det i instruktionsboken).
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja den där city ser lagom ut.Vilka dekaler är det klarlack över då

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Nu har jag fått tankdekalerna borttagna. i "boken" skriver man om att vissa dekaler kan vara klarlackade, dom enda jag hittar på min som det gäller på är texten "TigerExplorer" på tanken, men inte dom andra, däremot som jag misstänkte är det ett "Oroligt" lim på en del av dom, den som visar vilka varvtal man ska använda under inkörningen är däremot föredömligt enkel att avlägsna.

    Lite tillbehör har anlänt:


    Hasplåt och Dimljus på plats...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Stiligt ja jag förstod det,att det är dekalerna Tiger,explorer som är klarlackade,men dom ska ju sitta det gör inget,bara dom töntiga instruktionerna på tanken,rutan och kardan dom ska bort.brukar gå fint med varmluftspistol att få bort dom.dessutom den gröna jag beställt är ju matt,ingen klarlack??men jag kikade på en 800,a med den färgen,kändes rätt glansig på nått vis ändå fast den är matt.Vi får väl se.Hasplåt,motorbågar och dom där dimljusen skall tydligen vara standard på xc,n och musöron.personligen gillar jag inte placeringen av dimljusen men går väl att flytta,kanske på motorbågarna på nått vis,får väl se.Sedan är jag inte riktigt nöjd med styret,konstig modell om man jämför med superteneren,men det går ju att byta ut.har kikat på ett RHENTAL styre med samma mått som på yamahan ska testa med det,hur man sitter,men kanske blir bra med risers annars.Annars är det ju ett jäkla klipp i maskin,den går riktigt bra.Yamahan går också bra men inte lika rapp.Något annat som står på önske listan då?Själv så funderade jag på om jag skulle byta ljuddämpare men tycker det är fint ljud i den som det är och dämparen ser bra ut,bättre att lägga dom pengarna på nått annat kul.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    däremot som jag misstänkte är det ett "Oroligt" lim på en del av dom, den som visar vilka varvtal man ska använda under inkörningen är däremot föredömligt enkel att avlägsna.
    Ett tips för att ta bort dekaler: Hårblåsen och värma dekalen så lossar den lätt. Varmluftspistolen är för brutal och kan lätt skada lacken.
    Ove

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ett tips för att ta bort dekaler: Hårblåsen och värma dekalen så lossar den lätt. Varmluftspistolen är för brutal och kan lätt skada lacken.
    Jomenvisst den ä det men man lä köra på svag värma ,men hårblås funkä bra mä

  8. #38
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Nu har jag fått tankdekalerna borttagna. i "boken" skriver man om att vissa dekaler kan vara klarlackade, dom enda jag hittar på min som det gäller på är texten "TigerExplorer" på tanken, men inte dom andra, däremot som jag misstänkte är det ett "Oroligt" lim på en del av dom, den som visar vilka varvtal man ska använda under inkörningen är däremot föredömligt enkel att avlägsna.

    Lite tillbehör har anlänt:


    Hasplåt och Dimljus på plats...
    Hihi,söt GS näbb
    Jan

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311

    Thumbs up

    Ljudet lämnar jag oförändrat, den sjunger så gott, och är lämpligt tyst ,
    Dom har knappast gjort någon hemlighet av att man jagar marknadsandelar av den store tysken, och konceptet verkar ju fungera, jag är själv ett bevis på detta.

    Nu har snart alla bitar i detta pussel kommit på plats. Saknar bara ett kanonpris på en uppsättning alu lådor så är den komplett, har ställt siktet på 37+37 liter svarta trax... Ja just det ca 200 mil har det nu blivit.... hon går som en dröm.... min dröm.

    Handtagsskydd: A9708203
    Handtagsvärmare: A9638048
    Motorbågar: A9788001
    Strålkastareskydd: A9838007
    TPMS: A9640057







    Sumpskydd: A9708229
    Dimljus: A9838000

    http://www.triumphinstructions.com/
    Skriv in artikelnummer och du får fram alla monterings instruktioner... Enkelt och gratis.
    ( man behöver inte lyfta tanken för att montera dimljus och handtagsvärmarna, även om det står så i instruktionerna, trångt men det går ändå)
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Myggfritt på vägen hem i natt!

    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  4. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  5. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •