Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Saknar min Triumph!!

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    …Thruxton, om det nu är den som classe8 har snöat in på.
    Nja he he, det var snarare så att jag drog liknelsen vid en Thruxton då bilderna som postades i första inlägget såg ut att vara åt Thruxton-hållet till.

  2. #12
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nja he he, det var snarare så att jag drog liknelsen vid en Thruxton då bilderna som postades i första inlägget såg ut att vara åt Thruxton-hållet till.
    Du behöver inte känna dig "skyldig" till att ha förlett någon... Det ÄR Thruxton på alla fotona. Men duktigt modifierade sådana.

    Eller möjligen någon Bonneville - fast då Thruxton-stylad. Kan vara svårt att se skillnaden mellan en Bonnie som är ombyggd till Thruxton-look och en Thruxton. Förutom kosmetikan samt instrument, styre, fotpinnar mm (och lite lite, lite i maskinen) är det ju i princip samma hoj.
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-09-20 klockan 21:30.

  3. #13
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av classe8 Visa inlägg
    Tycker tyvärr att av de är svårt att hitta en hoj som är riktigt cool och som samtidigt är praktisk i alla avseenden. Så därför får man väl ha en av varje om man inte kan välja vad som är viktigast.
    Ja, Thruxton har fina linjer. Klassiskt utseende.

    Praktisk? Nä, jobbig att tvätta, ingen förvaring (karta, fordonshandlingar, verktyg). Men funkar ändå helt ok för en veckotur, med väskor på baktill. Jag har gjort närmare 30 touringdagar (såna med övernattning, alltså) på min Thrux' sedan jag köpte den 2008.

    En hoj av varje sort? Det låter som rätt slutsats! Om man har plats och råd är det vettigt. Därför köpte jag en begagnad Sprint som ett bra komplement. Den är trots allt bättre på lite längre turer!

    För sådana resor har du ju din mycket fina Super Ténéré.

    EDIT: att det går att långköra bevisas här: http://www.youtube.com/watch?v=XhR2UMUDky8&feature=plcp Klippet är från Tun i Västergötland, på väg till The 2012 Thruxton Lake Vättern Tour. Precis efter att 40-begränsningen tar slut drar vi på lite, men slår snart av igen. Det är ju bara en 70-väg så man vill ju inte gärna gå så långt över 100...

    Detta är bara en försmak av en kommande längre film om resan.
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-09-22 klockan 12:38.

  4. #14
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Ja nog är det en thruxton jag har snöat in på. Jag har dock ännu inte provkört någon ännu men jag känner mig ganska säker på att den kommer tilltala mig. Jag tycker förövrigt att Triumph har många trevliga hojar på programmet. Dock så gick exempelvis Explorern bort då jag provade lite olika hojar av den typen. Det var inget fel på den heller egentligen men den kändes inte riktigt som jag ville ha den typen av hoj. Det fanns egentligen inget konkret jag inte tyckte om utan fick bara en mer positiv känsla när jag provade Super Tenere. (Blev lite OT här)

    Triumphs alla hojar med klassiska linjer såsom Scrambler, Bonneville och Thruxton tycker jag är väldigt trevliga inslag på marknaden.

    PS! ser fram emot en längre film.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Man får ju lita av nostalgi i sinnet då man ser Thruxton. Så såg hojarna ut då man var ung. Skulle nog gärna vilja ha en.
    Men tyvärr, så klarar de hojarna inte mina krav på rejäl fjädring på dåliga vägar.

Liknande ämnen

  1. Ny Triumph
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-01-08, 16:25
  2. Saknar 1 kw för uppkörning
    Av DanKvi87 i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 14:53
  3. Bytt bromsvätska, saknar tryck
    Av Ändy i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 07:28
  4. Det här med Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:02
  5. BMW vs Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •