Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: värmeväst

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Till Håkan46
    Fint väder. Jag skall bara "omdirigera" jobb till andra gubbar och försöker komma. Inte till 100% men till ca 85% Om jag slutar tidigare idag dvs ca 16.00 då hinner jag dit. Tack för ditt tips.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hoppas att vi ses! Skickar ett mejl med mitt mobil nr.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-20 klockan 15:27.

  3. #23
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kollade på deras sida från England. £ 55 för en värmeväst med batterikabel är nog ok, men då är ju inte någon termostat med.
    Stämmer, termostat kommer separat, den är digital och lätt läst i mörker också. Finns sladdlös fjärrkontroll så man kan regulera temperaturen när du använder lithium batteriet. Läs mer om västen här.

    Jag själv kör med lager på lager, har en buff runt halsen för att stoppa draget där. Fick nya värmehandskar som skall provas i höst så jag slipper få frostbitna fingrar som måste värmas vid avgasröret när vi stannar.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Tack för alla tips - värmevästen.
    Igår åkte jag till Ludvika (http://www.akdon.se/show/stad.asp?txtStad=Ludvika) för att titta på alla finna bilar och cyklar. Lite oplanerad och med väldig kort varsel - och det gillar jag. Strålande vackert väder på förmiddagen men på eftermiddag kraftig regn. Jag åkte ändå och fick "hageldusch" och det känns ganska mycket på händerna (hade bara mellansäsong handskar) På plats i Ludvika var det ganska skapligt väder och ingen regn. På hemvägen fick jag "uppleva" dis, dimma och som lägst 2,5*C vid Silverhöjden. Men det är bara 9. mil. Kom hem vid nio tiden och var nöjd ändå. Tack till Håkan för tips till resa och sällskapet.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag hade behövt en värmeväst igår. Var hemma ca 21.30 halvt genomfrusen, kalla fingrar. hade kunnat ta på regnstället, men som vanligt, man är ju strax hemma brukar man tänka. Väl hemkommen fick det bli något varmt och "stärkande".
    Tack för sällskapet jtr.
    //Håkan

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Stämmer, termostat kommer separat, den är digital och lätt läst i mörker också. Finns sladdlös fjärrkontroll så man kan regulera temperaturen när du använder lithium batteriet. Läs mer om västen här.

    Jag själv kör med lager på lager, har en buff runt halsen för att stoppa draget där. Fick nya värmehandskar som skall provas i höst så jag slipper få frostbitna fingrar som måste värmas vid avgasröret när vi stannar.
    Jag kommer nog att köpa en väst. Jag har ju tidigare ett par handskar och sockor elvärmda. Funderar att använda den ena utgången på den termostat jag har till västen och koppla ihop handskar och sockor till den andra.
    Han kommer snart

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •