Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: värmeväst

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag har batteridrivna handskar och uppvärmda skor när jag flyger paramotor och de är kanonbra. Men på min F800GS och även snöskoter finns värmehandtag så då behöver jag inga batterihandskar. Men vad gör man med resten av kroppen? Därför har jag funderat på värmeväst. Men visst - det blir kanske kronliggare än jag tror.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har för mig att jag läst någonstans om värmeväst. Skall kolla.
    Men en fundering bara. Det är ju inte kylan i sig som är problemet utan det är nog att det blir lire drag igenom kläderna. Om man har några lager med fleece , gärna med ett ylleställ närmast
    kroppen och sedan något som stoppar allt drag, så tror jag att man kan hålla värmen väldigt länge.
    Har lagt en förfrågan om en väst till ett företag.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-09-19 klockan 13:56.

  3. #13
    Mitt förslag på väst menade jag inte på fullt allvar endast skoj. En elektrisk värmeväst har som jag menar det en inbyggd fara, om jag litar på värmevästen och det strular något som en säkring eller en kortslutnig, klarar jag då att hålla mig varm eller riskerar man hälsan. Sedan att sitta fast vid hojen med en kabel, första gången du glömmer koppla ifrån stickproppen då är det reperation som gäller.
    Jan-Olov

  4. #14
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Har själv en sån här värmeväst! http://bmwswedenpinter01.ergointegra...ategoryid=null
    Behöver nästan aldrig koppla den till ström,värmer bra ändå.Tunn som en vanlig väst.

    Fick en presentcheck på 5000 när jag köpte min BMW,fick endast användas till att köpa BMW prylar.
    Västen kostade då 2500 kr.

  5. #15
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Min man har denna:
    Stormrider

    Finns mer grejor på deras sida: exo2

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Jag har batteridrivna handskar och uppvärmda skor när jag flyger paramotor och de är kanonbra. Men på min F800GS och även snöskoter finns värmehandtag så då behöver jag inga batterihandskar. Men vad gör man med resten av kroppen? Därför har jag funderat på värmeväst. Men visst - det blir kanske kronliggare än jag tror.
    Hur ser dina batteridrivna grejjor ut?

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Min man har denna:
    Stormrider

    Finns mer grejor på deras sida: exo2
    Kollade på deras sida från England. £ 55 för en värmeväst med batterikabel är nog ok, men då är ju inte någon termostat med.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Batteridrivna handskar kommer från NIRVANA.CZ (http://www.nirvana.cz/hot-5-heated-gloves-en/) men det finns många olika modeller på "flygmarknaden". De elektriska sulor till skorna inkl. batteri och laddare köper du i alla sport butiker som säljer skidor / pjäxor . De är egentligen till slalom pjäxor men fungerar utmärkt även i andra skot. Mina heter "thermic" De fungerar kanon bra till flygning och på vinter när man trampar snö på "Svenska rally" hela dagen. Men jag åker inte snöskoter med de - risk att man tappar batteri. Till skoter har jag skor som klarar -50 men de är klumpiga ock går inte att ha till MC.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    jtr
    Off topic. För info
    Jag och en kompis åker till en träff i Ludvika ikväll. Åkdon och termos. Möjlighet att dyka upp?
    http://www.akdon.se/show/stad.asp?txtStad=Ludvika
    //Håkan

  10. #20
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Skrev för några år sedan här om min nyinköpta innerjacka, vindtät med elslingor även i ärmar. Köpte också elhandskar och en regulator "Heat-Troller" Det går att koppla jacka o handskar tillsammans över en enklare Troller, men jag är glad att jag köpte en troller med separata knappar, då jag ofta vill ha varmare handskar än kropp. Trollern har jag på kardborre fästning på hojen under vintern bara. Glömmer jag att koppla loss mig vid avstigning. lossar bara den lilla instickspluggen. "så att jag slipper lossa själv"
    Kostar en slant, men förlänger säsongen. Köper inte argumentet att om fara vid ev fel. Du ska vara bra klädd ändå. Jackan är en mycket tunn vindjacka i sig själv. Även hojen kan ju lägga av ibland.
    (Har jag hört)

    Går nu in på min fjärde säsong och är fortfarande lika nöjd.

    Hittar inte den svenska hemsidan men Warmnsafe.eu Funkar eller snacka med Stefan på Warm&Safe
    0523-611501
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •