Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: värmeväst

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148

    värmeväst

    Vad tycker ni om en värmeväst?

  2. #2

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Nej Nej Nej. Jag menar el. värmeväst!!!

  4. #4
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag visste inte ens att det finns!

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Då ska det nog vara vinter för att det ska vara aktuellt för mig.

    Jacka med foder räcker för mig som normalt inte kör i kallare än ett par minusgrader...
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Jag har ju sysslat med vinterkörning sen mitten av 90-talet och halva nöjet med det har väl varit "att skydda sig från kyla". Värmevästen känner man ju till, men aldrig haft en tanke till att skaffa en sådan, utan priona att skydda sig mot kyla har legat på andra ting.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Att köra i vinterväder är absolut inget främmande för mig (kör även snöskoter) Det är fråga om kläder och underkläder. Jag vill bara testa ngt annat än att ha tjocka foder och flera lager underkläder. Man ser ut som "Michelin gubbe" och känner sig mkt. klumpig. Jag själv kör med BERIK med foder eller KLIM så jag fryser inte men tycker att det kan vara ganska bekvämt att ha bara ngt ull tröja och en värmeväst under MC kläder.

  8. #8
    Personligen har jag väl inte behövt klä mig som en michelingubbe.(förutom när det varit -30 grader) Tycker det räckt med t-shirt, en tröja och sen mc-ställ med foder i. Sen är det ju viktigt att skydda strategiska ställen, såsom bröstkorg, hals osv.

    Värmesvästen är ju såsom den säger, en väst. Du har fortfarande armarna oskyddade och dessutom så har inte västen en tjocklek av en t-shirt.
    Skulle nog kanske bygga en egen väst isåfall. En som är inbyggd i innefodret. och sträcker sig även över armarna. Biltema säljer värmesitsar till bil. Dock så finns ju alltid risk för kortslutning......det har hänt även köpesvästarna

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Det är rätt med armana. OK då hoppar jag över värmevästen. Ville bara kolla vad ni tycker om den.
    Tack till alla.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Det är rätt med armana. OK då hoppar jag över värmevästen. Ville bara kolla vad ni tycker om den.
    Tack till alla.

    Neeeh, det tycker jag inte. Ser du potential i den så måste man ju prova. Ser definitivt en mysfaktor i västen och jag menade bara att den är ju inte bra om det är massor av minusgrader. Liksom värmehandtag, är man varm om händerna ja......

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •