Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Spray

  1. #1
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Spray

    Ända sen jag köpte min första hitintills och beggade men definitivt inte sista hoj i april, har jag & min häck brottats med fruktansvärt hal sadel! Inge skoj som en del av oss mot vår vilja får uppleva på grund av egen okunnighet eller andras misstag vad vet väl jag. Själv har man ju en "gammal räv" där hemma som varsamt leder en in på den rätta vägen. Har provat det mesta men inget har funkat tills jag nyligen blev rekommenderad att använda Perfect Spray som ska rugga upp ytan på hala vinylsadlar. Sagt o gjort införskaffade en sådan för 99 pix ingen beskrivning på "flarran" hur man går tillväga men jag sprayade på ett lager i dag väntade en liten stund och sedan putsade jag in det lite lätt i sadeln...
    -ja jo tyckte nog att det blev lite bättre men jag ska spraya på ett lager till i morgon. Nån här som känner till sprayen?

    Spray nr 2: Pledge Classic (obs måste vara classic ) är det nog många här som känner till men vill ändå lovorda denna mkt svåråtkomliga spray som är helt underbar att använda på visiret och jaa hela cykeln för rengöring. Lätt som en plätt att använda; spraya, gnid med trasa 1, putsa torr med trasa två. Bonus är att den doftar så gott eller hur? Var hittar ni era Pledge?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Spray nr2: Har sökt men ej funnit. Var finner man detta undergörande medel. Behöver i första hand till lyktglas i plast som blivit grumsiga i ytan. På visiren för att få till regnsläpp.

    Doften gör mig lite misstänksam. Jag använde för många år sen ett imskyddsvätska som jag köpte hos optiker. Drog på rejält på in- och utsida + på glasögonen och torkade av.
    Kanske lite bättre beträffande imman men det stanken av parfym var så hemsk att jag fick köra hem med öppet visir! Jag kunde inte använda hjälmen på säkert en månad innan det vädrats bort.
    Ove

  3. #3
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Doften släpper fort och stinker inte lovar. Jaa du Tomas skickade ju efter en låda via webben för nåt år sedan och det företaget har nu slutat sälja Pledge. Min pappa ska till Tyskland här i höst så just nu hänger ett litet hopp om köp där. Vi får helt enkelt leta vidare, hör av mig om det blir träff någonstans.

  4. #4
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    första träffen på google
    Pledge Classic
    3 för 2..

  5. #5
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Toppen tack ska kolla vad det kostar

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Ända sen jag köpte min första hitintills och beggade men definitivt inte sista hoj i april, har jag & min häck brottats med fruktansvärt hal sadel! Inge skoj som en del av oss mot vår vilja får uppleva på grund av egen okunnighet eller andras misstag vad vet väl jag. Själv har man ju en "gammal räv" där hemma som varsamt leder en in på den rätta vägen. Har provat det mesta men inget har funkat tills jag nyligen blev rekommenderad att använda Perfect Spray som ska rugga upp ytan på hala vinylsadlar. Sagt o gjort införskaffade en sådan för 99 pix ingen beskrivning på "flarran" hur man går tillväga men jag sprayade på ett lager i dag väntade en liten stund och sedan putsade jag in det lite lätt i sadeln...
    -ja jo tyckte nog att det blev lite bättre men jag ska spraya på ett lager till i morgon. Nån här som känner till sprayen?

    Spray nr 2: Pledge Classic (obs måste vara classic ) är det nog många här som känner till men vill ändå lovorda denna mkt svåråtkomliga spray som är helt underbar att använda på visiret och jaa hela cykeln för rengöring. Lätt som en plätt att använda; spraya, gnid med trasa 1, putsa torr med trasa två. Bonus är att den doftar så gott eller hur? Var hittar ni era Pledge?
    Testa även Motul wasch an wax är ett suveränt rengöringsmedel som även vaxar ytan,funkar på allt

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    23
    Susie!!!! Ang Pledge köp i Tyskland så heter den

    Pronto där nere, flaskan ser likadan ut

  8. #8
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Testa även Motul wasch an wax är ett suveränt rengöringsmedel som även vaxar ytan,funkar på allt
    Verkar kanon, ska genast testa. Hittade denna reklamvideo:

    http://www.youtube.com/watch?v=S8FiPZswL0I

  9. #9
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Testa även Motul wasch an wax är ett suveränt rengöringsmedel som även vaxar ytan,funkar på allt
    Intressant, ska provas vid tillfälle tack ska du!

  10. #10
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av erot Visa inlägg
    Susie!!!! Ang Pledge köp i Tyskland så heter den

    Pronto där nere, flaskan ser likadan ut
    Låter bekant ska lägga det på minnet!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •