Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Pendlingshoj

  1. #11
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Är det soppan du tänker på så skulle jag fundera på en Polo/Clio eller Mickra !
    Dom farterna du skriver så ligger min Clio på ca 0,5 - 0,55 med den större motorn 1.4
    Regn o kyla så spar en inte på kroppen direkt

    Clio? Polo? Micra? Det är väl bilar? Det var hoj som markusf efterlyste. Visst är kanske soppans milpris likvärdigt och sitta i en varm och go bil är bekvämt, men, att komma till jobbet efter någon mil på hojen så tror jag att man är mer glad och produktiv. Hemfärden brukar kunna bli några mil extra bara för att det är så otroligt kul att testa olika vägalternativ. Med dom hojar som markusf funderar över så kan variationerna bli oändliga, grusvägar, stigar och även kanske asfalt Begränsningen blir väl att middag bör intas tillsammans med familjen.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Clio? Polo? Micra? Det är väl bilar? Det var hoj som markusf efterlyste. Visst är kanske soppans milpris likvärdigt och sitta i en varm och go bil är bekvämt, men, att komma till jobbet efter någon mil på hojen så tror jag att man är mer glad och produktiv. Hemfärden brukar kunna bli några mil extra bara för att det är så otroligt kul att testa olika vägalternativ. Med dom hojar som markusf funderar över så kan variationerna bli oändliga, grusvägar, stigar och även kanske asfalt Begränsningen blir väl att middag bör intas tillsammans med familjen.
    Jag pendlade många år till jobbet. Hade bara ca 13 km. I stället för att gå ut och skrapa rutorna och sätta sig i en kall bil, som knappt hann hinna få upp värmen, så klädde jag på mig inne och bara drog ut hojen och for iväg. Jag hann aldrig bli kall trots att det ibland var 20-. Likadant på kvällen. På med kläderna och iväg, medan kompisarna ibland stod och skrapade rutorna.
    Visst hände det många gånger att vägen hem blev extra lång.

  3. #13
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Jag körde tidigare en Aprilia Atlantic MC-scooter på 500cc. BWM har väl en på 600 respektive 650. Sen finns det Suzukis Burgman på 400 respektive 650, Yamaha T-max på 500cc och Gilera GP800 har, som namnet antyder, en 800 cc motor. Det är nog den största scooter jag själv känner till.

    Rent körkortsmässigt så räknas det på cc/effekt och går som motorcykel. Så svar: Ja. Du måste ha mc-körkort för att få köra dem.
    Men om du kör en Piaggio MP3 som finns i 500 cc kan du köra på bilkörkort. Två täta hjul fram så den räknas som trehjulig motorcykel men körs som en vanlig scooter med lutning och motstyrning.
    Senast redigerat av Jourtjänst den 2012-09-26 klockan 23:21.

  4. #14
    Varför jag skrev det är soppan o milen han åker
    !Det rationella skälet är att få ner bensinkostnaden" Polo diesel =0,3-0,4
    3.5 mil enkel tror inte jag är hållbart i längden för kroppen
    Har själv pendlat 2.5 enkel mil till jobbet med hoj o det märks i kroppen

  5. #15
    Markusf hur går det ?

  6. #16
    Hondamannen
    Gäst
    2.5 mil? Jag pendlade ett par månader 20 mil om dagen med hojen och det kan jag lova att det kändes i kroppen ALDRIG MER!



    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Varför jag skrev det är soppan o milen han åker
    !Det rationella skälet är att få ner bensinkostnaden" Polo diesel =0,3-0,4
    3.5 mil enkel tror inte jag är hållbart i längden för kroppen
    Har själv pendlat 2.5 enkel mil till jobbet med hoj o det märks i kroppen

  7. #17
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    2.5 mil? Jag pendlade ett par månader 20 mil om dagen med hojen och det kan jag lova att det kändes i kroppen ALDRIG MER!
    20 mil enkel väg? 40 mil om dagen bara för att kunna jobba. Det var rejäl pendling det, måste ha tärt en del på soppakontot också.

  8. #18
    Hondamannen
    Gäst
    20 mil tor.

  9. #19
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    20 mil tor.
    OK, det är ju mer lagom - ger två härliga MC-turer om dagen. Själv har jag 12 mil tor och jag skulle kunna ha lite till i alla fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •