Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 53 av 53

Ämne: Vad vet ni om Honda NTV 650 Revere?

  1. #51
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vs, teoretiska toppfarten är enligt transportstyrelsen 187 km/h. Min vän nådde 187 med min cbf 500 och jag når 160 km/h tämligen lätt.

    Hämtad från transportstyrelsen angående honda cbf 500:


    Motoreffekt, kw: 42,0
    Effektnorm: EG
    Max hastighet, km/h: 187,0
    Ljudnivå dB, vid körning: 78
    Ljudnivå dB, stillastående: 88


    QUOTE=V Saarela;71538]När Transalp 700 kom så påstod Honda att man fick dra ner på hästkrafterna helt enkelt för att den gick för fortChassit är väl inte gjord för högre hastigheter.....?
    Med tanke på att NT700(samma motor som TA men ca 7 kusar mer) gör 190 o lite till mätarfart så kanske det är sant?

    CBF 500 får man ju pressa hårt om den ska nå 160
    [/QUOTE]

    Tror nog din kompis blandar ihop siffror, eller så var det medvind och nedförsbacke
    Transportstyrelsens uträknade tophastighet är verklig fart vilket torde då innebära förmodligen över tvåhundra mätarfart. Inte ens CBF 600 förgasarversionen gör det. Insprutaren med samma hästar(77hk) gör dock det.
    Min CBF 500 pressade jag till 165 och den gjorde densamma med slipon också

  2. #52
    Hondamannen
    Gäst
    Nejdå han sa att vid 187 km/h sätter en spärr in och lät inte den öka mer i hastighet. Det var nog bra förhållanden den dag vi körde. Transportstyrelsens topphastighet är en teoretisk topphastighet. Så står det ialla fall i mina papper.

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Hej!
    Startade tråden å känner jag vill och behöver skriva igen. Har äntligen köpt min Honda ntv 650 revere..En röd -90. Så underbar hoj! Men på min premiär tur åkte min högra sidokåpa av och försvann. Snälla hjälp! Har kollat ebay men bara hittat vänsterkåpor till hojen. Någon som vet hur å var jag kan leta för att hitta en högerkåpa röd till min hoj??

Liknande ämnen

  1. honda revere *kardandrift*
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 06:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •