Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 53

Ämne: Vad vet ni om Honda NTV 650 Revere?

  1. #21
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    Anledningen till att jag undrat kring sänkning är för att jag tänkte att det kunde underlätta om jag behöver backa hojen...med mig på den. Kortväxt är jag så det är inte lätt att leda den vid sidan om heller När jag kör eller står stilla har jag inga problem med att inte nå ner. Men jag vill inte göra hojen sämre! Så det blir väl att böka runt på bästa sätt
    En smalare sadel gör underverk då man får benen mer rakt ner... Samtidigt kan den göras lite tunnare.

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    Ok nu tokskriver jag alldeles för ofta men....har man MC i huvudet så har man.
    Kollade MCpoolen, suverän sida och mycket bra info om reveren. Och många andra. Dock fanns det info från 90-97 och där fanns inga blå eller lila revere. Den enda blå jag hörde om var här i denna tråden och den var från 89.
    Kanske gjordes den bara det året?

    Hmmm bara att se vad som dyker upp på blocket. Kom igen blå/lila....
    Kan nog tyvärr vara så att den blåa bara finns från -89, tyckte dock att jag såg att den lila är -92:ans modell. Kolla runt lite på blocket, så kan man få ett hum om vilka årsmodeller som hade vilka färger.

    Angående höjden på cykeln, så kan jag förstå att man vill nå ner till marken, då det måste kännas läskigt i början, men det är någonting du lär dig. Har själv aldrig haft några problem med längden, men kan mycket väl förstå.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    [QUOTE=withberg;68164]Kan nog tyvärr vara så att den blåa bara finns från -89, tyckte dock att jag såg att den lila är -92:ans modell. Kolla runt lite på blocket, så kan man få ett hum om vilka årsmodeller som hade vilka färger.

    Angående höjden på cykeln, så kan jag förstå att man vill nå ner till marken, då det måste kännas läskigt i början, men det är någonting du lär dig. Har själv aldrig haft några problem med längden, men kan mycket väl förstå.[/

    Många MC på blocket nu är fr 92 och 90, men de är bara röda. Verkar lite som att de som äger blå och lila behåller dem...men det är bara att hålla koll. Vill nog ha en som är iallafall 90 årsmodell. Det där med längden går, det är mer en extra trygghet. Men den ska ju inte stå stilla så mycket

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Säger så här. Om du hittar en NTV, så köp den. Den har nog den bästa motorn du kan hitta. Samma som i legenden Transalp.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Säger så här. Om du hittar en NTV, så köp den. Den har nog den bästa motorn du kan hitta. Samma som i legenden Transalp.
    Har bara hört det bästa om NTV:n så klickar det vid provkörning så blir det den. Är redan mer än halvvägs dit redan...men det hjälper mycket att höra detta.
    Undrar lite över årsmodellerna. Nu beror det ju på hur mc:n skötts osv men är vilken årsmodell som helst fr 89-97 ett bra köp? Vill ha en hoj som håller år framöver trots att den är över 20 år.

  6. #26
    Hondamannen
    Gäst
    köp 93 och framemot så att den tål bensinen e10, det är iaf vad jag tycker

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    köp 93 och framemot så att den tål bensinen e10, det är iaf vad jag tycker
    Undrar bara hur motorn ändrats från början om de inte redan då skulle kunna gå på E10 ?
    Om jag inte fattat fel så är ju motorn den som från början satt i ursprungsmodellen av Africa Twin, som kom 87.
    I vilket fall som helst, så är det nog den bästa mcmotor som någonsin tllverkats.

  8. #28
    Hondamannen
    Gäst
    På den pdf-fil som finns på nätet står det att honda från 93 tål e-10

  9. #29
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    På den pdf-fil som finns på nätet står det att honda från 93 tål e-10
    Vilket nät?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    vilken sida finns pdf filen?

Liknande ämnen

  1. honda revere *kardandrift*
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 06:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •