Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 53

Ämne: Vad vet ni om Honda NTV 650 Revere?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Hussner Visa inlägg
    Min är svart, 93 eller om de var 94 kommer inte ihåg nu. Gått 6500 mil vilket inte märks tycker jag. Jag har bara åkt drygt 150 mil med den. De enda jag gjort service mässigt är att byta oljan eller vinterförvaringen
    Tack för infon:-) Härligt att höra att du inte märkt på hojen attg den gått övcer 6000 mil. Kvalitet alltså:-) . Lite tråkigt för min del att den är svart då jag gärna vill ha nån annan färg. Just nu verkar folk som har röd vilja sälja...väntar tills en blå eller lila ploppar upp:-) Lycka till med försäljningen till våren!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    Undrar över effekten:-) Räknas den inte som mellanklass trots 650 cc, räknas den som tung om den har högre eeffekt? Går det att bedöma om en hoj är strypt eller har lägre effekt när man kör den eller måste man kolla registreringsbevis?
    Har kollat på blocket och de revere som finns där är årsmodeller 90-92 och har gått runt 5-7000 mil. Tycker inte dett verkar så många mil....eller? Blir mellan 2-300 mil/ år. Undrar över kardandriften...hur lång är livslängden på kardan och är det dyrt att göra nåt åt om så krävs?
    Tack för ditt inlägg, det verkar som att alla ägare av hondas revere är jättenöjda med sin lagom kraftfulla hoj:-) Glädjer mig oerhört då jag själv inte är ute efter nåt vrålåk utan en trygg pigg och härlig hoj.
    Den räknas som tung obegränsad. Jag har aldrig kört strypt, men det sägs att det skall märkas väldigt tydligt att det bara inte går att gasa fullt ut. Nej, det är nog inga problem, jag tror att den här hojen kan nästan hålla hur länge som helst, så länge du servar den som det står i manualen. Kardanen sades det att den skulle hålla längre än motorcykeln, så det borde ju vara tillräckligt.

    Absolut, dock så är det som sagt ingen sporthoj, så gillar du höga farter, snabba accelerationer är det nog inte din typ av hoj.

    Du kan få köpa min, (blå). Dock så bor jag i Sthlm, vilket är en bit ifrån Malmö. Kommer oavsett lägga ut den på blocket inför våren.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Synd den är i Stockholm. Får försöka hitta nära mig. Lär inte köpa ändå förrän till hösten
    Nej, nån sporthoj är jag inte ute efter, bara en lagom härlig lekkamrat

    Undrar fortfarande om det är möjligt att sänka reveren lite. Sett att det stått nåt om att är hojen 780 mm så är det det lägsta. Men går det att dra in fjädringen och sänka så. Jag väger inte så mycket och kommer inte packa enorma mängder bakpå...Synpunkter nån?

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Tack för råden, mailade Oscar på Bike och tyvärr var det nog föregångaren som haft reveren. Han hade ingen info att ge förutom att tycka till om val av hoj. Nåja, finns alltid olika åsikter

    Har kollat deauville och den verkar bara finnas med kåpa och packboxar. Ingen "naken" hoj alls då? Har aldrig kört med kåpor...tror jag föredrar utan. Iallafall i den kommande.

    Vet nån vilket årtal det slutar vara revere och övergår till deauville. Slutade de göra reveren då?

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    kolla på mcpoolens hemsida. Där finns det mkt info om olika mcmodeller.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av withberg Visa inlägg
    Den räknas som tung obegränsad. Jag har aldrig kört strypt, men det sägs att det skall märkas väldigt tydligt att det bara inte går att gasa fullt ut. Nej, det är nog inga problem, jag tror att den här hojen kan nästan hålla hur länge som helst, så länge du servar den som det står i manualen. Kardanen sades det att den skulle hålla längre än motorcykeln, så det borde ju vara tillräckligt.

    Absolut, dock så är det som sagt ingen sporthoj, så gillar du höga farter, snabba accelerationer är det nog inte din typ av hoj.

    Du kan få köpa min, (blå). Dock så bor jag i Sthlm, vilket är en bit ifrån Malmö. Kommer oavsett lägga ut den på blocket inför våren.
    Undrar om den blå reveren bara kom ett visst årtal. Har aven sett att den finns i lila. Men vilka årtal kom dessa?

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    kolla på mcpoolens hemsida. Där finns det mkt info om olika mcmodeller.
    Tack! Ska göra det

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Ok nu tokskriver jag alldeles för ofta men....har man MC i huvudet så har man.
    Kollade MCpoolen, suverän sida och mycket bra info om reveren. Och många andra. Dock fanns det info från 90-97 och där fanns inga blå eller lila revere. Den enda blå jag hörde om var här i denna tråden och den var från 89.
    Kanske gjordes den bara det året?

    Hmmm bara att se vad som dyker upp på blocket. Kom igen blå/lila....

  9. #19
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    Undrar fortfarande om det är möjligt att sänka reveren lite. Sett att det stått nåt om att är hojen 780 mm så är det det lägsta. Men går det att dra in fjädringen och sänka så. Jag väger inte så mycket och kommer inte packa enorma mängder bakpå...Synpunkter nån?
    Nej, strunta i sänkning. Man behöver inte nå ner med båda sulorna på en hoj, en tåspets räcker. Sänkningar gör i regel hojen sämre, och när den rullar kvittar det om man når ner eller inte. Jag är visserligen resligare än dig men har en hoj med sadelhöjd närmare metern, får kliva på fotpinnen för att komma upp på hojen men det stör mig inte. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Nej, strunta i sänkning. Man behöver inte nå ner med båda sulorna på en hoj, en tåspets räcker. Sänkningar gör i regel hojen sämre, och när den rullar kvittar det om man når ner eller inte. Jag är visserligen resligare än dig men har en hoj med sadelhöjd närmare metern, får kliva på fotpinnen för att komma upp på hojen men det stör mig inte. =)
    Anledningen till att jag undrat kring sänkning är för att jag tänkte att det kunde underlätta om jag behöver backa hojen...med mig på den. Kortväxt är jag så det är inte lätt att leda den vid sidan om heller När jag kör eller står stilla har jag inga problem med att inte nå ner. Men jag vill inte göra hojen sämre! Så det blir väl att böka runt på bästa sätt

Liknande ämnen

  1. honda revere *kardandrift*
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 06:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •