Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 53

Ämne: Vad vet ni om Honda NTV 650 Revere?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36

    Talking Vad vet ni om Honda NTV 650 Revere?

    Hej,
    letar som sagt fortfarande efter en hoj som passar mig och har fått upp ögonen för Honda Revere. Lite vet jag: kardan, 19 l tank,780 mm sitthöjd till mina 1.60 , vikt beror på årtal men mellan 187-208 kg, folk som kört de snart 20 gamla hojarna är fortfarande nöjda, enkla bromskivor fram o bak....finns på blocket årtalen 90-92.

    Har letat information kring tekniska saker bl a dimensioner på bromskivor o hur MC tidningar ser på den i provkörningar, men så kom jag på det...jag frågar folket på hojens forum

    Så är det nån som känner till denna hoj. Är den så bra som den verkar. Jag har inte kört pa ett tag och vill ha en lättmanovrerad smidig hoj med låg sittställning. Lite kraft så den klarar motorväg, men ett mysigt åk på landsväg. Bra i Stadskörning är ett måste...kräver för mkt kanske Gärna kunna nå ner så bra som möjligt, helst med hela fötter. Passar Honda Revere årsmodell mellan 90-94,95 in där?

    Är omåttligt förtjust i denna MC, men vill höra era synpunkter.

    Pernilla

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    16
    Synd att du bor i malmö annars hade du kunnat få komma o provköra min. Har haft den som övningskörningshoj o tycker att den funkat väldigt bra. Dock inte så mycke o jämföra med. Har köpt ny cykel nu när jag klarat kortet så Ntv:n hamnar på annons i vår

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Hussner Visa inlägg
    Synd att du bor i malmö annars hade du kunnat få komma o provköra min. Har haft den som övningskörningshoj o tycker att den funkat väldigt bra. Dock inte så mycke o jämföra med. Har köpt ny cykel nu när jag klarat kortet så Ntv:n hamnar på annons i vår
    Otur men hade varit intressant att få veta mer om din Honda. Färg, årsmodell. mil, service osv. Har hört att den är nästan underhållsfri, är det nåt du hunnit märka?

  4. #4
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Tror att Oskar på BIKE (tidningen alltså) har haft en sådan. Lägg ett mail till honom. De brukar gilla läsarkontakt, så du får säkert svar!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Mc-smurfan Visa inlägg
    Otur men hade varit intressant att få veta mer om din Honda. Färg, årsmodell. mil, service osv. Har hört att den är nästan underhållsfri, är det nåt du hunnit märka?
    Min är svart, 93 eller om de var 94 kommer inte ihåg nu. Gått 6500 mil vilket inte märks tycker jag. Jag har bara åkt drygt 150 mil med den. De enda jag gjort service mässigt är att byta oljan eller vinterförvaringen

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    När du ändå tittar på denna modell, kika också på dess efterföljare deauville 650 som inte är speciellt mkt dyrare.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    När du ändå tittar på denna modell, kika också på dess efterföljare deauville 650 som inte är speciellt mkt dyrare.
    Hade exakt samma tanke som du.Deauvillen har ju bättre komfort vad gäller motorväg/landsväg.Dessutom har du en kanon tourer i denna hoj.
    Ska faktisk lägga ut min Gl 1800cc till försäljning till våren till förmån för en Deauville 700 cc.
    Man kan få en fin Deauville 650cc för mellan 25-35 000 kr.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Har även själv en sådan. -89 T.o.m den startar alltid, största problemet var att den hade ett för svagt/dåligt batteri när jag köpte den, men det är nu bytt till ett nytt, mycket starkare batteri. Rullat runt 6000 mil nu. Olja och oljefilter är det ända som är bytt på den förutom batteriet, och att kardanolja ska bytas, men den är nästintill underhållsfri.

    Det är ju ingen sporthoj som du kör, men motorvägsfart är inga som helst problem, 120-130. Väldigt lättmanövrerad övningskörde på den och klarade alla moment galant(högfart,lågfart,bromsprov) (dock privat). Då den är registrerad som 25kw och jag kom på det försent, så blev det att jag körde upp med körskolans hoj istället. Det kan nog bli ännu mer lättstyrd om du byter ut styret till ett mer crossliknande styre, vilket jag funderar själv på att göra.

    Angående sitthöjden så är den väldigt låg tycker jag, men jag är iförsej 185 cm och har inte haft några problem med höjden på någon hoj ännu.

    Bara att fråga om det är något mer du undrar.

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Frugan hade en Deauville 650 tidigare, den tyckte tyckte jag räckte till även för mina behov. Håller med de andra; bra komfort osv. MEN, de inbyggda packväskorna kändes vara i vägen ibland.
    Kan vara vanesak? Men Honda är alltid Honda

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av withberg Visa inlägg
    Har även själv en sådan. -89 T.o.m den startar alltid, största problemet var att den hade ett för svagt/dåligt batteri när jag köpte den, men det är nu bytt till ett nytt, mycket starkare batteri. Rullat runt 6000 mil nu. Olja och oljefilter är det ända som är bytt på den förutom batteriet, och att kardanolja ska bytas, men den är nästintill underhållsfri.

    Det är ju ingen sporthoj som du kör, men motorvägsfart är inga som helst problem, 120-130. Väldigt lättmanövrerad övningskörde på den och klarade alla moment galant(högfart,lågfart,bromsprov) (dock privat). Då den är registrerad som 25kw och jag kom på det försent, så blev det att jag körde upp med körskolans hoj istället. Det kan nog bli ännu mer lättstyrd om du byter ut styret till ett mer crossliknande styre, vilket jag funderar själv på att göra.

    Angående sitthöjden så är den väldigt låg tycker jag, men jag är iförsej 185 cm och har inte haft några problem med höjden på någon hoj ännu.

    Bara att fråga om det är något mer du undrar.
    Undrar över effekten:-) Räknas den inte som mellanklass trots 650 cc, räknas den som tung om den har högre eeffekt? Går det att bedöma om en hoj är strypt eller har lägre effekt när man kör den eller måste man kolla registreringsbevis?
    Har kollat på blocket och de revere som finns där är årsmodeller 90-92 och har gått runt 5-7000 mil. Tycker inte dett verkar så många mil....eller? Blir mellan 2-300 mil/ år. Undrar över kardandriften...hur lång är livslängden på kardan och är det dyrt att göra nåt åt om så krävs?
    Tack för ditt inlägg, det verkar som att alla ägare av hondas revere är jättenöjda med sin lagom kraftfulla hoj:-) Glädjer mig oerhört då jag själv inte är ute efter nåt vrålåk utan en trygg pigg och härlig hoj.

Liknande ämnen

  1. honda revere *kardandrift*
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 06:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •