Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Icke japanska hojar

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Icke japanska hojar

    Hej,

    Att japanska kan rulla länge är välbekant men hur är det med icke japanska hojar? Då tänker jag främst triumph, harley och italienska hojar. Klarar nyare hojar av dessa märken rulla 10000 mil är mer problemfritt? Vore kul om några som äger hojar av dessa märken med höga miltal ger synpunkt eller om det är någon som ni känner som har ngn hoj som rullat höga miltal.

    Jag hoppas att ingen tar illa upp av min fråga.

    Mvh

    Hondamannen
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-09-15 klockan 20:48.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Att japanska kan rulla länge är välbekant men hur är det med icke japanska hojar? Då tänker jag främst triumph, harley och italienska hojar. Klarar nyare hojar av dessa märken rulla 10000 mil är mer problemfritt? Vore kul om några som äger hojar av dessa märken med höga miltal ger synpunkt eller om det är någon som ni känner som har ngn hoj som rullat höga miltal.

    Jag hoppas att ingen tar illa upp av min fråga.

    Mvh

    Hondamannen
    Triumph håller ju hög kvalite,vill nog påstå att det är japankvalite,Hd är väl också slitstarkt men tveksam till italienskt,ingen större erfarenhet men italienska bilar är ju skräp
    Senast redigerat av engström67 den 2012-09-15 klockan 21:22.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag har testat Aprilia 750 Dorsoduro (ganska mycket) men idag har jag BMW F800GS och den går inte jämföra med "Appan". BMW är mycket mer gedigen och regalt - inte lika mycket plast. Men jag har åkt även japanska cyklar och det finns inget fel på de häller - tvärtom.

  4. #4
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Min erfarenhet är att Guzzi håller minst samma nivå på lack, krom, el, transmission och motor som BMW gör men att de inte når japanernas. Enligt min uppfattningen brister det ibland i produktionskontrollen i Italien vilket gör att de understundom släpper igenom missar som borde gått i papperskorgen men såna galenskaper avslöjas nästan alltid under garantitiden.

    För långlivade Guzzi se http://www.guzzipower.com/100k/100k.html

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Guzzi-leif, jag delar din åsikt. Fördelen med bmw är att det finns gott om auktoriserade verkstäder samt bra reservdelsförsörjning. Kan tänka mig att bmw har mer elektriska finesser.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    BMW är mycket mer gedigen och regalt - inte lika mycket plast.
    *host*
    Plastkåpor, plasthandtag bak, plastoljetank, plastruta, blinkers, lyktan, bromsljuset etc. Det enda som var av metall på min GS var motor, låda, styrändsvikterna, ramen, fälgarna, ekrarna dito, skruvarna, bultarna, styret, tändningslåset, nycklar dito och för att inte glömma kopparn i kablarna.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Till Nina:
    Jag vill gärna ändra ordet i min insändaren från: "plast" till "billig och fladdrade plast". Hoppa upp på en Aprilia och du fattar direkt. Dessutom var ganska många mettal komponenter (de få som finns) rostiga efter ca 1 år. Värst var faktiskt avgas rör - inte så snygg på nästan ny hoj. Om man vill ha en hoj helt utan plast så finns det bla. JAWA 250. Jag åkte en sådan för ca 30 år sedan och det var en "riktig mettal klump"

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Jtr, min honda cbf 500 är också av plast men allt håller ihop bra samt ingen rost. Det märks inte att det är en plasthoj men så är det.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag menar att det är det samma som med bilar. Man kliver i en bil och får känsla av billig plast inredning och man känner sig inte helt OK. Sedan finns bilar som har också inredning i plast till nästan 100% men man känner sig bra i bilen och att detta är helt OK. Observera att jag försöker bedöma "känsla och intryck " och inte märke.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Jag brukar säga att Goldwing har världens dyraste plast och det är nog inte långt ifrån sanningen.Det är en jävligt go hoj vad gäller bekvämligheten men den kunde varit ihopsatt en aning bättre.
    Finishen lever inte upp till bl a BMWs.Kvaliten vad gäller motor och övrig drivlina är japsarna suveräna.Blir kanske bättre även vad gäller ihopsättning nu när Japan tagit hand om den biten.

Liknande ämnen

  1. Tips på hojar.
    Av dhenniz i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 21:16
  2. Japanska vs Amerikanska choppers?
    Av hokhok99 i forum Custom
    Svar: 173
    Senaste inlägg: 2016-04-26, 21:34
  3. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  4. Icke
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 19:14
  5. Äga flera hojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •