Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Bränsleförbrukning !

  1. #11
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Blandad 0.6.
    Eco-driving = är det typ när man växlar från 1:an direkt till 3:an som med en bil?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Blandad 0.6.
    Eco-driving = är det typ när man växlar från 1:an direkt till 3:an som med en bil?
    Ja, om du dessutom kör en glidare, så kan du knäppa upp jackan om det blåser medvind. Då blir det verkligt eko.

  3. #13
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Blandad 0.6.
    Eco-driving = är det typ när man växlar från 1:an direkt till 3:an som med en bil?
    Nej. Kör en sväng och försök så inser du direkt varför inte.

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/

  4. #14
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Nej. Kör en sväng och försök så inser du direkt varför inte.

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/
    Det går ju göra så, men o.k det blir lite segt och man får justera med kopplingen och gasen. Blir nog inte så mycket eko-av detta. Man kan ju alltid starta på 3:ans växel direkt, kanske.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Blandad 0.6.
    Eco-driving = är det typ när man växlar från 1:an direkt till 3:an som med en bil?
    Det är nog lite mer planerad körning, dvs inte pedal-to-the-metal och sen tvärbromsa och att kunna anpassa sig till trafiken och inte som "här i stan" att hålla sin uppsikt minst tio meter framför bilen och ha allt därutanför som en ren överraskning..Och, självklart, vid minsta tveksamhet, tvärstanna, varsomhelst..

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kawasaki W 650, körning som det faller sig. 0,4 - 0,44/mil. Ganska bra för en hoj som är helt utan allt vad kåpor heter och med en tjockis bakom styret. Billigt tycker jag. DR 650;an vill ha minst en dl till trots att den har en frontkåpa.
    Ove

  7. #17
    Körde upp en tank precis på 0.71l/mil blandad körning, tycker det är ganska mycket, tycker att MC borde dra MINST hälften av vad en vanlig bli brukar göra, vafan min mitsubischi galant drar 0.7 :S hade räknat med iallafall 0.5 l/mil, antar att 4 st förgasare kan vara tjuven ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  8. #18
    Hondamannen
    Gäst
    Lowtech har du benelli sei 750 eller 500?



    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Det är nog lite mer planerad körning, dvs inte pedal-to-the-metal och sen tvärbromsa och att kunna anpassa sig till trafiken och inte som "här i stan" att hålla sin uppsikt minst tio meter framför bilen och ha allt därutanför som en ren överraskning..Och, självklart, vid minsta tveksamhet, tvärstanna, varsomhelst..

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Blandad: 0,55
    Sport (grusbus) : 0,65
    Glida (touring) : 0,45

    Ungefär så blir det för mig med min African -01 med orginalrör och orginalbestyckning. Ganska godkänt för en hoj som rullat 9600 mil till i dag. Drar dessutom ingen olja mellan oljebytena, kör ca 800-1000 mil innan byte.
    Min Transalp drar vid lugn körning 0.38-0.4. frisk körning 0,45

  10. #20
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har aldrig kört lugnt Min drar ibland 0.45, ibland 0.5. Men jag har ganska få tankar än så länge då jag bara haft den i sommar och inte kört så mycket när det var så helvetes varmt.
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Bränsleförbrukning yamaha virago 535 1991
    Av Retep53 i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-07-16, 16:43
  2. Bränsleförbrukning 125cc
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 09:46
  3. Nytt luftfilter, bränsleförbrukning
    Av Gibson i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 08:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •