Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Abs

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag lovar att jag är smidigare / trevligare i verkliga livet, men .... GLÖM / SLÄPP iden nu....

    om ABS är ett krav, köp en hoj med abs, jag hade abs som krav när jag bytte sist men blev så förälskad i vstromen att jag trodde att jag kunde klara mig utan....

    jag kom i en situation i en kurva på sensommaren då jag i en kurva inte tordes bromsa pga avsaknaden av abs så jag fick mellan två möten "välja" att gå ut i spenaten(ingen fara , rakt ut från väg åker/lägda utan dike) för att göra det minst dåliga av mina tidigare beslut.... aldrig mer en hoj utan abs.... ja visst jag hade själv satt mig i situationen, men vad hjälper ursäkter när du väl måste agera/reagera.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    Namn, min nuvarande honda har abs och till en början var jag negativt inställd till abs pga att den fördyrar mc-ägandet men i våras fick jag på avrostningsdagen möjlighet att bromsa på grus från 50 km/h och blev väldigt imponerad och nu vill jag inte vara utan abs.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag har aldrig kört hoj med ABS, men har flera gånger hamnat i situationer då hårda bromsningar varit nödvändiga. På grusväg är det ju väldigt svårt att kunna bromsa optimalt, så där gör säkert ABS en mycket bra insats. För att inte tala om att köra på vintern

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    warriorn har ingen abs, möjligt att det finns något eftermarknadskitt att köpa och koppla in, krävs nog en del programmering oxå, googla och leta, tekniken är ju inte så svår att få till men det blir ju en del prylar, abs krans med givare fram och bak, kablar, styrdon abs-pump, signal från respektive broms, ev. gyrosensor som känner av nerläggningsvinkel, nåt som styr gasspjäll/insprutning som stänger ner vid abs ingrepp.

    Men kopplar man in abs så kan man ju lika gärna göra ett antispinn med när man ändå är igång

    Allt går, finns en tråd på vfr-forumet där en kille har monterat turbo, antispinn och abs, mycket kablar blir det

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •