Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Abs

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Abs

    Hej,

    Går det att eftermontera abs på en yamaha mt-01?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Självklart, allt går att få fixat. Dock så är det inte ekonomiskt försvarsbart.....

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    I runda slängar, hur mkt tror du att det kommer att kosta att genomföra ett sånt projekt?

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Seriöst, det är bara att glömma,Tyvärr köp en hoj med abs istället om du måste ha det.Som V,S säger,allt går väl men kostar,pris??ingen aning,finns ju inget kitt för sådant och kräver så mycket prylar och grejer så,nej.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Vansinniga pengar och ideer, jag är utbildad bilmekaniker och tog i unga år på mig att koppla in abs i en Morris minor JA MORRIS MINOR , från slutet av 50 talet (tror jag) man hade slaktat en Ford Scorpio, där man tagit bakaxel och framvagn så alla givare fanns på plats när det var min tur på bygget, trots att jag hadde samtliga delar plus en orörd scorpio(min egen) att mäta på så kan jag lova att det var ett H-vete att få systemet att trivas i den nya kostymen... (sen att jag tjänade bra på jobbet spelar mindre roll).
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Vansinniga pengar och ideer, jag är utbildad bilmekaniker och tog i unga år på mig att koppla in abs i en Morris minor JA MORRIS MINOR , från slutet av 50 talet (tror jag) man hade slaktat en Ford Scorpio, där man tagit bakaxel och framvagn så alla givare fanns på plats när det var min tur på bygget, trots att jag hadde samtliga delar plus en orörd scorpio(min egen) att mäta på så kan jag lova att det var ett H-vete att få systemet att trivas i den nya kostymen... (sen att jag tjänade bra på jobbet spelar mindre roll).
    Oh herregud hoppas du fick rejält betaltkan tänka mig det var jobb med detta.Scorpio var väl en av dom första bilmodeller som kom hit med abs om jag inte miss minner mig.Förutom vissa jänkare

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Det handlar tydligen om plats för utrustning. När XT 650 fick ABS fick man korta av bakre fjädringsvägen
    //Håkan

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Oh herregud hoppas du fick rejält betaltkan tänka mig det var jobb med detta.Scorpio var väl en av dom första bilmodeller som kom hit med abs om jag inte miss minner mig.Förutom vissa jänkare
    1985 var Ford Scorpio först i världen med ABS som standard... ja det var ett "mindre helvete" och jag (min dumma jävel) hade lovat att det skulle jag fixa så jag fick inte betalt före dom hade ett fungerande system, och jag visste inte då hur jävla känsligt ett sånt system kan vara, trodde i min enfald att det bara va att koppla in kablarna "någorlunda" rätt så skulle resten lösa sig självt, Nu vet jag bättre och skulle ALDRIG ta på mig något liknande igen.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Vansinniga pengar och ideer, jag är utbildad bilmekaniker och tog i unga år på mig att koppla in abs i en Morris minor JA MORRIS MINOR , från slutet av 50 talet (tror jag) man hade slaktat en Ford Scorpio, där man tagit bakaxel och framvagn så alla givare fanns på plats när det var min tur på bygget, trots att jag hadde samtliga delar plus en orörd scorpio(min egen) att mäta på så kan jag lova att det var ett H-vete att få systemet att trivas i den nya kostymen... (sen att jag tjänade bra på jobbet spelar mindre roll).
    Jisses

    Ang MT01:an. Ja, vad kan det kosta? Ingen aning, men om jag var tvungen att ge en siffra så handlar det väl kanske om minst en MT01:a till?

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Ok :-). Jag har för mig att mt-01 har samma motor som warrior 1700 och jag tror att warriorn har abs eller har jag fel? Jag tänkte att man kanske kunde flytta över abs-systemet till en mt-01?
    Finns det ett mer mekaniskt abs-system som går att eftermontera till rimligt pris eller ska jag släppa den här ide'n?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •