Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 52

Ämne: Köpråd åt en färsking

  1. #21
    Mitt Varderohjärta säger trots det: skulle jag åka jorden runt så gör jag det hellre på en XT660R än på en Varadero.....

  2. #22
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Tycker fortfarande att de som säger att xt600/660 är för klen har feeeeel.

    Klart individuellt men den är bara för klen när man busar eller ska stila för tjejerna enligt mig, inte för vanlig körning.
    Våga vägra "Hen"!!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Gillar hur du tänker engström, men i mitt fall skulle nog kardan fälla avgörandet, men visst skulle någon komma med iden om en jorden runt resa idag, v stromen räcker lätt till det jobbet, så skulle jag låta modda min v-strom och se till att ha ett drivpaket på vägen (oavsett om det behövs eller inte) som ligger och väntar på mig, det är ändå en enkel sak att byta och väldigt billigt också. byter väl ändå bakdäck någonstans så då är det en skitsak att byta drev och kedja samtidigt och med svenska priser ....ca 1500kr en skit peng.
    Men Varadero finns som 1000 med abs..... bli ju dock lite dyrare än stromen....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Men det går ju faktiskt att åka jorden runt på det man råkar ha....

    http://www.youtube.com/watch?v=xDOOT-T2gKo

    Ja ....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Gillar hur du tänker engström, men i mitt fall skulle nog kardan fälla avgörandet, men visst skulle någon komma med iden om en jorden runt resa idag, v stromen räcker lätt till det jobbet, så skulle jag låta modda min v-strom och se till att ha ett drivpaket på vägen (oavsett om det behövs eller inte) som ligger och väntar på mig, det är ändå en enkel sak att byta och väldigt billigt också. byter väl ändå bakdäck någonstans så då är det en skitsak att byta drev och kedja samtidigt och med svenska priser ....ca 1500kr en skit peng.
    Men Varadero finns som 1000 med abs..... bli ju dock lite dyrare än stromen....
    Klart kardan äger)

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Tycker fortfarande att de som säger att xt600/660 är för klen har feeeeel.

    Klart individuellt men den är bara för klen när man busar eller ska stila för tjejerna enligt mig, inte för vanlig körning.
    Dom Är klena och det handlar inte om att vitsa för brudar för det behövs inte utan att kunna åka på långtur och i skapligt tempo med lite ork.Ja mena vill jag klippa 4-5 bilar som sölar i trafiken så ska det hända nått när jag drar i rullen

  7. #27
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Dom Är klena och det handlar inte om att vitsa för brudar för det behövs inte utan att kunna åka på långtur och i skapligt tempo med lite ork.Ja mena vill jag klippa 4-5 bilar som sölar i trafiken så ska det hända nått när jag drar i rullen
    OM jag minns rätt så får xtz1200 alltid kritik för att den har en trött motor i alla tester...

    Personangrepp jomenvisst
    Våga vägra "Hen"!!

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    KAN VÄL SÄGA ATT JAG HAR STORERFARENHET OCH BRA KUNSKAP OM DENNA MASKIN.
    Det är nog den ultimata hojen för den som vill prova på det mesta innan han bestämmer sig för typ av hoj. En ganska pigg hoj, som går fint på grus och även har en mycket bra väghållning på asfalt. Däcken har ju betydelse. Har haft min TA i snart fyra år och kört mycket på skitdåliga vägar. Förutom vanlig service har jag bara packat om framgaffeln vid ca 10.000 mil. Den drar mellan 0,45-0,55 beroende på högerhanden. Nu talar jag om en maskin från 90-talet.

    Måste ju säga att det låter helt fantastiskt! Är inte allt för påläst om modellen, men antar att serviceintervallen inte är så farlig? Skall försöka styra upp en provkörning snarast!

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    10
    Underbar respons förövrigt! Tackar alla inblandande

    Och ja, ABS bör väl läggas till på kriterielistan. Något jag inte tänkte på men som ändå känns ganska viktigt.

    Annars verkar ju v-stromen ha ganska attraktiva priser på blocket. Tycker inte den är speciellt ful heller...

    Ang. Transalp och Varadero: vad är största skillnaden mellan dessa i runda slängar?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Du kan se Varadero och V strom som syskon, dom är väldigt lika. Transalpen å har du krypit något närmare gruskörning. mindre motor, lägre vikt mer byggd med tanke på grusvägar helt enkelt, Varadero och framförallt V-vstrommen är mer allvägs-hojar, dvs håll dig på det almänna vägnätet men det gör inget om vägstandarden är "bristfällig"-- TYP...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Köpråd XT660x
    Av brittaspjut i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-19, 18:38
  2. Köpråd ?
    Av lassebe i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 10:03
  3. Köpråd ER-6n
    Av Tjita1 i forum Street
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 16:27
  4. Köpråd!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Offroad
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 16:43
  5. Köpråd 80 cc KTM
    Av KTMFt i forum Offroad
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 00:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •