Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Saknar min Triumph!!

  1. #1
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52

    Saknar min Triumph!!

    Ja så är de. Saknar själva själen den hade utstrålningen ljudet allt de DÄR som är så svårt att sätta ord på
    Trivs verkligen med min Yamaha, den bara växer för varje gång jag är ute och kör. Men den kan inte riktigt ersätta det jag saknar.
    Har dock kommit på en lösning som kanske skulle kunna funka. Det finns nämligen en hoj som jag under flera år har velat ha men då jag lätt får ont i axlarna har den inte känns riktigt aktuell. Men som en av två hojar skulle den kunna funka utmärkt. den skulle troligtvis ge mig tillbaka en del av det jag saknar. Hojen går ju även att Bygga om ganska lätt efter tycke och smak.


    Thruxton.jpg

    7.jpg

    shark.jpg

    thruxton20s03Hinckley.jpg

    Speedweek by Josh 020.jpg

    Det blir till att sälja Husabergarn, sedan får jag väll jobba ihop lite deg till en beganad kanske hmm

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Thruxton tror jag du menar, den är frän. =)

  3. #3
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Bara att köpa en! Har kört 5 säsonger med min och det är fortfarande lika härligt att rulla ut på en krokig landsväg. Eller kanske rentav bättre från år till år?

    Köper du en 2008 eller senare så är styret lite högre än på de äldre. Konässörerna kanske vill ha en äldre, med clip on-styre och förgasare att pilla med. Men är man lite praktisk - eller har ont i axlarna som du - så kan man med fördel välja en 08 eller senare med något högre styre och med insprutning.

    Den har faktiskt en helt ok körställning även på längre turer. 65 mil är mitt personbästa under en dag. Inte den mest optimala hojen för långfärd, men det funkar. Min har 3 x Norge, Danmark runt, Harz i Tyskland på sitt "CV".

    EDIT: Det finns en helt egen tråd på sporthoj.com med folk som bara snackar Thruxton, caféhojar och lite Bonneville & Scrambler då och då. Och som arrangerar Thruxtonkörningar, t ex Vättern runt på två dagar (jo, det tar så lång tid om man kör många och långa omvägar ute i obygden! )
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-09-19 klockan 18:29.

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    TMax500 jag har haft Thruxton som lånehoj, jag har aldrig haft så bråttom att hoppa av en hoj. Jag har visserligen problem med mina axlar men jag har kan inte förstå hur folk kan köra omkring i den körställningen och än värre sporthojar. Jag provkörde en sporthoj i 1-2 mil pga min vän ville provköra min hoj och jag hade ont i hela kroppen i två dagar. Aldrig mer den körställningen.

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    TMax500 jag har haft Thruxton som lånehoj, jag har aldrig haft så bråttom att hoppa av en hoj. Jag har visserligen problem med mina axlar men jag har kan inte förstå hur folk kan köra omkring i den körställningen och än värre sporthojar. Jag provkörde en sporthoj i 1-2 mil pga min vän ville provköra min hoj och jag hade ont i hela kroppen i två dagar. Aldrig mer den körställningen.
    Då är det ju tur att inte alla är lika känsliga som dig, har aldrig haft något problem med att sitta framåtlutat.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Var glad för det. Jag kan inte som alla andra bara gå in för en modell och sen köpa. Det är bara några få modeller som passar mig. Det är som att leta efter en nål i en höstack.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Visst kan du bygga caferäser av en Scrambler t ex, där har du styret högre upp per original och en mer upprätt körställning. Jag kan inte köra en customhoj, jag sitter för j*vligt på såna, min Street Triple är något framåtlutad körställning på men det går. Jag styr mer med knäna på den och spänner magen för att avlasta axelparti och armar, annars sitter jag och hänger på styret.

    Thruxton är mer en caféräser direkt från fabrik. Fast den är frän! =)

  8. #8
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg

    EDIT: Det finns en helt egen tråd på sporthoj.com med folk som bara snackar Thruxton, caféhojar och lite Bonneville & Scrambler då och då. Och som arrangerar Thruxtonkörningar, t ex Vättern runt på två dagar (jo, det tar så lång tid om man kör många och långa omvägar ute i obygden! )
    Har genom åren tittat in i den tråden ett antal gånger Där finns mycket info i den tråden, är väl en av dom aktivaste trådarna på SH.
    Jag har ju en hoj som funkar alldeles perfekt när jag vill köra på långtur. För min del kommer den nog mest rulla på någon av alla de trevliga 70vägarna jag har runt hörnet, troligtvis kommer även solen skina på mig under hela turen.

    Tycker tyvärr att av de är svårt att hitta en hoj som är riktigt cool och som samtidigt är praktisk i alla avseenden. Så därför får man väl ha en av varje om man inte kan välja vad som är viktigast. Får väl börja med att få tummarna loss och försöka sälja husabergarn. Sen har jag hela vintern på mig att hitta ett lämpligt objekt.

    PS. slänger in en bild på en original och länk till ljudfil
    http://assets1.triumphmotorcycles.se...ear_change.mp3


    thruxton_2010_red.jpg

  9. #9
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Annars har jag en Triumph sprint rs till salu med sidoväskor, tankväska och topbox.
    KTM 950SM

  10. #10
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Annars har jag en Triumph sprint rs till salu med sidoväskor, tankväska och topbox.
    Sprint är kul! Jag gillar min (relativt nyinköpta) Sprint ST 2003. Den är dock ganska olik en Thruxton, om det nu är den som classe8 har snöat in på. De har charm på olika sätt.

    Fast vissa saker känner man igen mellan de två. Körställningen har tydliga likheter. Utväxlingen på högsta växeln likaså.

    Så det blir i huvudsak Sprint på längre och snabbare turer och Thruxton på de kortare svängarna. Eller när det är vått. En Sprint är cirka femtiotelva gånger enklare att hålla ren och fin....
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-09-20 klockan 21:21.

Liknande ämnen

  1. Ny Triumph
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-01-08, 16:25
  2. Saknar 1 kw för uppkörning
    Av DanKvi87 i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 14:53
  3. Bytt bromsvätska, saknar tryck
    Av Ändy i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 07:28
  4. Det här med Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:02
  5. BMW vs Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •