Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 38

Ämne: Triumph explorer xc

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Triumph explorer xc

    Nu är nya explorer 1200 xc beställd leverans okänt ännu

  2. #2
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Grattis!
    Jag tror att jag klarar med gjutna fälgar, och blå färg istället för grön.
    MAO. är nöjd min "vanlig" Explorer. (960mil)
    Som sagt grattis för en toppenhoj
    An adventure is incompetente without the Explorer

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Grattis,
    sedan du visade den i en annan tråd har jag börjat omvärdera mitt beslut.2012, 1200Gsa eller en 2013 som kommer med en helt ny hoj, men jag blev grymt sugen på XC´n..... ser grymt bra ut, saknar endast en något större tank, men kanske Touratec kan lösa det med en extra bränslecell på racken bak... eftersom jag alltid åker ensam så vill jag ha marginal, dvs 55-60 mil vill jag ha tillgodo när jag lämnar tappen...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    Du Engström, du verkar ha en tendens till att avverka hojar i raskt takt får mig nästa att fundera på hur du fungerar i andra sammanhang


    Förlåt Engström, Jag kunde inte låta bli :-)


    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nu är nya explorer 1200 xc beställd leverans okänt ännu
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-09-14 klockan 22:38.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Du Engström, du verkar ha en tendens till att avverka hojar i raskt takt får mig nästa att fundera på hur du fungerar i andra sammanhang


    Förlåt Engström, Jag kunde inte låta bli :-)
    Det är lungt Hondamannen.Vi är ju alla olika,jag brukar byta ofta om jag anser ha rådKul med nya modeller,kört 2700mil med teneren och tycker bra om den,gillar alla hojar jag haft.Men var tredje år tycker jag är lagomt.Vissa kostar på sina hojar 1000tals kronor vissa bara kör och vissa byter.Enda intresset jag har.Vissa lägger mycket pengar på att byta bil ofta bara för att grannen gör det.Har varken hus eller bil som kostar.Jag jobbar mycket och lägger pengarna på det jag brinner för och jag har kul

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Tiger of Visa inlägg
    Grattis!
    Jag tror att jag klarar med gjutna fälgar, och blå färg istället för grön.
    MAO. är nöjd min "vanlig" Explorer. (960mil)
    Som sagt grattis för en toppenhoj
    Den är fin den blåa med och den går fint men gillar inte riktigt körställningen riktigt men får fixa det ev byta styre men är ju bagatellerMen det var just ekerhjul och den gröna som gjorde att jag ville ha en.Man får ju hoppas att den kommer tidigare,vill ju ha nått att skruva med i vinterVäskor och lite andra prylar är avklarat

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Som tur är, är vi alla olika :-). Jag skulle kanske inte vilja så ofta men jag skulle gärna vilja ha råd med flera hojar i garaget. Det kommer säkert med tiden.


    Förresten Engström, var är det för årsmodell på din yamaha?
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-09-15 klockan 19:25.

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Grattis,
    sedan du visade den i en annan tråd har jag börjat omvärdera mitt beslut.2012, 1200Gsa eller en 2013 som kommer med en helt ny hoj, men jag blev grymt sugen på XC´n..... ser grymt bra ut, saknar endast en något större tank, men kanske Touratec kan lösa det med en extra bränslecell på racken bak... eftersom jag alltid åker ensam så vill jag ha marginal, dvs 55-60 mil vill jag ha tillgodo när jag lämnar tappen...
    Ja lite synd med 20 liter men går väl ändå,finns ju mackar lite överallt så bara att planera

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Grattis Engström! Vad fick dig att byta till en Triumph? Alltid trevligt att få veta, en annan är så insnöad på just märket Triumph.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Grattis Engström! Vad fick dig att byta till en Triumph? Alltid trevligt att få veta, en annan är så insnöad på just märket Triumph.
    Tja inte vet jag,men gillar Triumph,har haft 2 st tidigare en -01,a tiger och -05,a. Sedan är det ju häftigt med 3 cyl maskiner.Triumph har många fina maskiner.En annan favorit är ju Rocket 3,an men får väl bli en annan gång kanske.
    Dom tigrarna jag hade tidigare gick ju kanon men när jag skulle byta bort min -05,a till den nya modellen(1050) så vart jag så besviken,tyckte den var asful men den går ju bra.Så det vart lite andra märken ett tag,men den här nya nu då den föll jag för
    Senast redigerat av engström67 den 2012-09-15 klockan 20:21.

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  4. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  5. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •