Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 46

Ämne: Så var det färdigkört för en tid framöver...

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Så var det färdigkört för en tid framöver...

    Blev ingen lång tur med min nya grushoj!

    Läs på bloggen och ta lärdom av mina erfarenheter.

    Bär alltid alla upptänkliga skydd!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Usch vad otäckt! Hoppas du återhämtar dig fort och läkningsprocessen går bra! Förstår att det måste vara surt att inte kunna köra på ett tag.

    PS. Med tanke på personskadorna -jag undrar om inte bilisten gjort sig skyldig till smitning ?

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Var det inte bilisten som stannade och hjälpte till? Då är det ju ingen smitning eller?


    krya på dig!
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-09-10 klockan 18:09.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oj hoppsan, nya förvärvet i diket och sabla VW-buss. Vad sa de när de såg att du rumlade runt på vägen? Sa du nåt till dem att kanske ta det lite lugnare vid möten nästa gång? Hoppas de tog lärdom ändå.

    Krya på dig, hoppas läkningen går bra och att hojen klarade sig bra. Fast en sån kan du ju alltid införskaffa senare, värre med nya ben eller annat fysiskt.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Aj! Shit! Krya på dig!
    Ove

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det var ingen smitning, dom stannade och hjälpte till. Ingen kollision heller utan får betraktas som en singelolycka. Maximal otur att mötas just där, sånt man svårligen kan gardera sig emot. Tror inte hojen fick så mycket stryk, lite plast mest. I alla fall såvitt jag kunde se. Det blir en fråga för försäkringsbolaget, 2.500:- i självrisk.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Skönt att ha dig kvar Mats. Sådant kan sluta mycket illa om man inte är kylig och väjer ut i spenaten istället för att fronta! Se nu till att få massa autografer på gipset och krya på dig 😃
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ok Mats. Tur i oturen kanske man kan säga. det kunde ha gått värre. Som du skriver, så är det inte fel att att använda de skydd som finns. Att köra med en sk. pilothjälm är inte bra för någon annan än tandläkaren om olyckan är framme.
    Att man blir utsläppt som i mitt fall med brutna ben i foten och ett par kryckor för att leta upp en busshållplats och sedan ett tåg är ju ungefär samma sak som hände dig.
    Krya på dig.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Hade absolut tur i flera avseenden!

    Både att jag inte krockade och att dessa vänliga människor hjälpte mig till sjukhus. Sen att jag hade rejäla skydd och inte minst nackskydd var ju ett gott förebyggande arbete. Tänkte strax innan smällen att jag skulle kika på ett par riktiga crossstövlar under denna vecka. Nu hann det inte bli så, dessvärre. Stövlar ska i alla fall inköpas och användas till all MC-åkning. Med rätt utrustning hade jag kunnat gå och jobba idag i stället för att sitta här gipsad.
    Avser att i fortsättningen använda nackskydd även vid vanlig landsvägsåkning. Även hustrun ska utrustas på samma sätt. Vet att jag inte klarat denna smäll utan det. Kanske utgjorde det skillnaden mellan att var blåslagen eller vara invalidiserad...?
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    En tankeställare om hur mycket skador det kan bli trots låg fart och många skydd! "Tänk om" det gått fortare och/eller skydden varit sämre... Usch! :-(
    Men var nånstans hände detta, den läbbigt smala vägen vill man ju undvika?!

Liknande ämnen

  1. Tv gäller några timmar framöver.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •