Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Så var det färdigkört för en tid framöver...

  1. #41
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Grattis till körkortet Susie!

    Det är väldigt bra om man får någon som lär en hur man ska köra på grus. Finns mycket man behöver veta och sällan kommer på om man bara kör för sig själv. Blir så mycket roligare när man kan grunderna.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Själv hade jag min 2:a uppkörning i går och timmen innan var vi ute och körde lite så jag kunde värma upp. Ungefär en halvtimme innan det är dags svänger vi in på en grusväg
    (Senebyvägen) för att bara känna på, utifall att jag skulle få köra på grusväg under uppkörning, vilket en god vän fick göra i sommar. (Har kört 4-5 gånger i sommar på grus) Naturligtvis händer det som inte får hända, jag ökade farten en aning höll runt 30,35 km strax innan en skarp kurva som jag inte riktigt uppmärksammat och blir rädd, stel och blicken fastnaglad ner i diket.Å där låg jag en nanosekund senare..
    Det gick bra, ett tilltufsat långfinger, obrukbart kopplingshandtag, och ena blinkers fungerade ej när vi fick upp hojen. Tick tack klockan tickade, på med ett brutet gammalt kopplingshandtag som jag tack o lov hade liggande under sadeln tick tack ingen mejsel som passade för att kolla ena blinkerslampan fram som la av. Men till slut fick vi av blinkerhöljet och jaa lampan var hel och fungerade.Tick tack goda råd är dyra, nu är det liiite bråttom, linda fingret som gjorde ont och svullnat.Upp på hojen igen och i väg till Gillinge med bultande hjärta.
    Grattis til kortet Susie! Tycker att förberedelserna för uppkörning var lite drastiska men jag är imponerad av att du snor ihop cykeln igen i en hast och sen åker iväg och klarar kortet! Häftigt! Nästan så jag funderar på om Olle Å påverkat en del vid träffen i Askersund?
    Ove

  3. #43
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Grattis till körkortet Susie!

    Det är väldigt bra om man får någon som lär en hur man ska köra på grus. Finns mycket man behöver veta och sällan kommer på om man bara kör för sig själv. Blir så mycket roligare när man kan grunderna.
    Tack ska du ha, du har helt rätt det är inget jag kommer eller vill tror jag, att öva på egen hand utan att min man/fd officiella handledare och numera inofficiella handledare är med när det gäller grus. Än en gång hoppas jag att du mår förhållandevis bra.

  4. #44
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grattis til kortet Susie! Tycker att förberedelserna för uppkörning var lite drastiska men jag är imponerad av att du snor ihop cykeln igen i en hast och sen åker iväg och klarar kortet! Häftigt! Nästan så jag funderar på om Olle Å påverkat en del vid träffen i Askersund?
    Tack Ove ja jag är inte direkt någon dramaqueen så det var lite darrigt där ett tag. Ha ha du ska veta att jag inte glömt vad vi pratade om den där trevliga dagen i Askersund och jag hoppas verkligen på ett återseende om inte i år så nästa eller hur?(Det var ju inte direkt jag som fixa cykeln... Är inte där än hade fullt sjå att plugga in säkerhetskontrollen.

    /Tjing

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Grattis till körkortet Susie.
    Avser du att införskaffa en annan hoj nu när du har körkortet klart?
    Om så är fallet vad blir det istället för Banditen.
    //Håkan

  6. #46
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Grattis till körkortet Susie.
    Avser du att införskaffa en annan hoj nu när du har körkortet klart?
    Om så är fallet vad blir det istället för Banditen.
    //Håkan
    Tack ska du Håkan, ja du vet då att ställa rätta frågan... Hm var ska jag börja....
    Först har jag tittat på:

    Honda hornet körde den på risktvåan och blev kär
    Street Triple har jag sneglat länge på..?
    Duke 690 nu på senaste tiden
    och äntligen kan jag åka och provköra, som jag längtat!!!

    Banditen behåller jag en liten bit in på nästa säsong så jag hinner bli lite "varm i kläderna" efter vinteruppehållet innan det är dags för nyförvärv.
    Jag hoppas verkligen på en återträff om vi inte hinner i år så nästa säsong då det var himla trevligt att råka på er Askersund som jag även skrev till Ove. Ni är ju mina 1: nya mc buddies och det glömmer man inte.

Liknande ämnen

  1. Tv gäller några timmar framöver.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •