Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Stressad på mc = mindre bra

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Stressad på mc = mindre bra

    Att först ha gott om tid och när det börjar dra ihop sig för avfärd tickar klockan på ganska fort. Reslutat: stressad och försöker tjäna in minuter. Sanningen är att man spar inte in minuter, snarare minut. Givetvis ska man få landsvägssniglar framför sig just som man har en tid att passa på självaste söndag.

    Ja, jag kom för sent med hela 8 minuter men de var inte riktigt klara att börja så jag blev insläppt ändå och det var ju tur för mig för jag har det så roligt och trevligt med likasinnade så jag missade ingenting. =)

    Hojen för ändamålet var Streeten, så rolig och så trevlig att köra. Jag verkligen känner jag gjort ett bra omdöme för den innan jag köpte den. Jag satt bara under ca 1,5-2 års tid och läste på om modellen, mest vad andra tyckte och skrev om modellen. Det enda jag hittade var förstås vilken rolig hoj det är att köra. Att den sen passar mig som hand i handske är bara plus. =)


  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vad var det för trevlig aktivitet du hade?
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Största nackdelen med stress är en ökad benägenhet att ta risker för att hinna i tid. Dessutom blir man ju förb... på alla volvo kombin som sover och står ivägen
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Största nackdelen med stress är en ökad benägenhet att ta risker för att hinna i tid. Dessutom blir man ju förb... på alla volvo kombin som sover och står ivägen
    Ha ha, fast man är ju lite adrenalinstinn så man får såna där falkögon som uppfattar allt omkring en själv blixtsnabbt. Nu tjänade jag väl en minut på färden…
    Nej jag körde om där det var fritt, inga risker togs i onödan så egentligen låg jag i laglig fart under mesta vägen men där jag kunde köra om så gjorde jag det och pinnade på lite extra.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vad var det för trevlig aktivitet du hade?
    Vi är ett gäng flickor som sitter och har roligt. Det är mycket skratt och tjo och tjim, en hel del öppenhet och gott fika.
    Nej jag vill inte berätta rakt ut, många blir retade och andra tappar sina vänner.

  6. #6
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jo, jo.... Ser det framför mig: Alla sitter och stickar och diskuterar senaste hänt i veckan 😄😄👍
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jo, jo.... Ser det framför mig: Alla sitter och stickar och diskuterar senaste hänt i veckan 😄😄👍
    Eeh… Ja just det.

  8. #8
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Om vi killar bara visste.... ;-)
    Klokt inlägg i alla fall om det dåliga i att köra uppjagad, stressad, arg, sur, trött!

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Om vi killar bara visste.... ;-)
    Klokt inlägg i alla fall om det dåliga i att köra uppjagad, stressad, arg, sur, trött!
    Det har hänt, att jag inte varit på ett bra humör och suttit på hojen, då vände jag hem ganska omgående och stoppade in hojen i garaget. Fast det var förstås då när jag inte var i balans men man inser sina begränsningar och tar itu med dem istället för att envist fortsätta i sitt spår.

Liknande ämnen

  1. Mindre storlek på G
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-10, 10:20
  2. Att inte bli stressad av bilisternas fel
    Av simen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 14:44
  3. Nu ska vi dö mindre...
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 16:40
  4. Mindre åka..
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:24
  5. Stressad granne…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 06:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •